×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
۲۵۰ میلیارد تومان متمم سفر رئیس جمهور به عشایر استان اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی احمدزاده چهارشنبه شب در نشست شورای عشایر کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور برگزار شد، افزود: بودجه عشایر استان ۱۶۰ میلیارد تومان است و و اگر مدیرکل امور عشایر تا هفته آینده طرح قابل اجرا در زمینه جاده، بهداشت و آب شرب ارائه دهد، این مبلغ تا ۵۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش است.

استاندار به اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور به استان اشاره و عنوان کرد: در حال مبادله موافقت‌نامه ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور هستیم.

وی افزود: قبلاً ۲۰۰ میلیارد اعتبار به استان داده شد و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی بود بنابراین اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور بیش از ۴ هزار میلیارد تومان است.

احمد زاده با بیان اینکه روز گذشته در مجلس، جلسه‌ای در خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد گرفته شد که بعداً نتایج این جلسه اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: ۲۰۰ میلیارد برای رفع محرومیت و ایجاد اشتغال در «دیشموک و چاروسا» اختصاص یافته و به مدیران توصیه می‌کنم پروژه‌های محرومیت‌زدایی به ما معرفی کنند.

احمدزاده مجدداً به مدیران تاکید کرد تمام جاده‌های روستایی و آب پایدار که در قالب محرومیت‌زدایی است را معرفی کنید تا به آنها اعتبار اختصاص داده شود.

استاندار با اشاره به پیگیری‌های مدیران ملی گفت: حاکمیت دغدغه خروج استان از محرومیت را دارد و این دغدغه از من بیشتر است. مدیران جهادی که انتخاب کردیم درخواست می‌کنم این فرصت طلایی را از دست ندهند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در مهر ماه میزبان سفر هیأت دولت به استان باشیم افزود: مدیران توان اجرایی را بالا ببرند و افرادی که توان کار دارند را انتخاب کنند.

احمدزاده از ساخت ۱۲ هزار مسکن محرومان در استان تا پایان سال آینده خبر داد و یادآور شد: این تعداد جدای از ۴۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن است لذا دستگاه‌های حمایتی هر چه سریع‌تر لیست محرومان فاقد مسکن را ارائه کنند.

وی در ادامه به ۴۵ غرفه تعاون روستایی واقع در شهر یاسوج اشاره و عنوان کرد: با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری غرفه‌ها برای عرضه محصولات صنایع دستی عشایر اختصاص داده شود، ضمن اینکه سازمان امور عشایر کشور اداره امور عشایر در شهرستان‌های تازه تأسیس استان مستقر کند.

احمدزاده همچنین خواستار همکاری بانک متولی در طرح دامدار کارت عشایر شد و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی برای رونق زندگی عشایری و افزایش درآمد آنها موانع پیش‌روی عشایر در موضوع تضامین زنجیره‌ای دامدار کارت را رفع کند.

وی به ورود سامانه بارشی به استان از امشب خبر داد و گفت: سامانه بارش‌های «مونسونی» از امشب وارد استان می‌شود و همه دستگاه‌ها به طور ۱۰۰ درصد آماده باشند هیچ دستگاهی نباید کوتاهی کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: همه امکانات امور عشایر استان برای کمک به عشایر که بیشتر در معرض خطر هستند بسیج شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.