×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای قطری درباره برجام

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای قطری درباره برجام
رویداد۲۴ محمد بن عبدالرحمن ال ثانی وزیر امورخارجه قطر در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران درخصوص برجام تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه خبری الجزیره قطر، وزیر امورخارجه این کشور با اعلام این خبر افزود که دو طرف درخصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای گقت وگو کردند.

از دیگر محور‌های این تماس تلفنی، تحولات منطقه‌ای بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با بن عبدالرحمن ضمن ضرورت کنار گذاشتن زیاده خواهی طرف آمریکایی بر لزوم واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق تاکید کرده بود.

هشت دور مذاکرات فشرده میان نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ در وین، اسفند ماه ۱۴۰۰ به مرحله‌ای رسید که اکنون موفقیت و یا شکست گفتگو‌ها صرفا به تصمیمات سیاسی آمریکا به عنوان مقصر وضع موجود بستگی دارد. اگر واشنگتن تصمیمات لازمی را که به آن آگاه است اتخاذ کند می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرد و ظرف چند روز به توافق نهایی رسید.

مقامات آمریکایی و رسانه‌های غربی در ادامه بازی مقصر نمایی اصرار دارند که ایران را عامل تعلل در رسیدن به توافق نهایی و شکست احتمالی مذاکرات نشان دهند. این درحالیست که خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران با رویکردی واقع‌گرایانه منطبق با ملزومات توافق سال ۹۴ و در تناسب با تجریبات بدست آمده از عملکرد طرف‌های غربی تنظیم شده است.


بیشتر بخوانید: کنعانی: احتمالا دور جدید مذاکرات برجامی بزودی برگزار شود/ با حساسیت تحولات اخیر عراق را پیگیری می‌کنیم


دولت جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام است، تاکنون گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است.

قریب به اتفاق کشور‌های مشارکت کننده در گفت وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند، اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار در صورتی که طرف‌های غربی واقع‌بین باشند آمادگی دارد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.