×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
انتقاد از حذف فدراسیون‌های بدون رئیس از مجمع کمیته/ غیرقانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع کمیته ملی المپیک در شرایطی باید ۶ شهریورماه برگزار شود که فدراسیون‌های المپیکی وزنه برداری، فوتبال، ژیمناستیک، دوچرخه سواری و بدمینتون از آنجا که رئیس ندارند و با سرپرست اداره می‌شوند نامه حضور در این مجمع را دریافت نکرده‌اند.

کمیته ملی المپیک برای مجمع فوق العاده ۳ خردادماه هم از پذیرش سرپرستان امتناع کرد این در حالی است که هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی چنین اقدامی را خلاف قانون می‌داند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: رایی که اعضای شرکت کننده در مجامع کمیته ملی المپیک می‌دهند مربوط به فدراسیون است نه اشخاص؛ بنابراین هر فردی که فدراسیون را در دست دارد و آن را مدیریت می‌کند می‌تواند در مجمع شرکت داشته باشد.

نصیرزاده با تاکید بر اینکه نمی‌توان آرای فدراسیون‌ها را از مجمعی مانند مجمع کمیته ملی المپیک به هر بهانه‌ای حذف کرد، خاطرنشان کرد: مسئولان کمیته ملی المپیک به دنبال پیدا کردن اشخاص برای رای دادن هستند در حالی که جایگاه حقوقی و تعیین کننده فدراسیون‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت.

این کارشناس حقوقی در واکنش به اینکه «در اساسنامه کمیته ملی المپیک و در رابطه با حضور روسای فدراسیون‌ها تاکید شده که رئیس یا نماینده عضو و منتخب هیات رئیسه می‌توانند در مجمع شرکت داشته باشند» تصریح کرد: کمیته ملی المپیک اساسنامه‌ای را تدوین کرده است، در آن از الفاظی استفاده کرده که خود از تفسیرش عاجز است. این اساسنامه موارد متناقض زیادی دارد. پیش از نهایی کردن اساسنامه تلاش زیادی داشتم تا با ریاست کمیته در رابطه با آن صحبت کنم اما بدون توجه به این مسئله و با سرعت اساسنامه را تصویب کردند و حالا هم ملاک برگزاری انتخابات قرار داده‌اند در حالی که مملو از اشتباه و موارد غیرقانونی است.

وی تاکید کرد: اگر از طرف یکی از این فدراسیون‌ها اعتراضی به کمیته بین المللی المپیک شود، این کمیته قطعاً موضوع را پیگیری خواهد کرد؛ به خصوص که موضوع مربوط به رشته‌های المپیکی می‌شود.

وی که در فدراسیون فوتبال هم ریاست کمیته تدوین و تطبیق مقررات و قوانین را بر عهده دارد با تاکید مجدد بر اینکه حذف فدراسیون‌های بدون رئیس از مجمع کمیته ملی المپیک غیرقانونی است، تاکید کرد: در اساسنامه فدراسیون فوتبال اصلاً واژه‌ای به عنوان سرپرست نداریم. یا رئیس است یا جایگزین رئیس که در غیاب او (رئیس) باید کارهای مربوط به فدراسیون را انجام دهد.

نصیرزاده با انتقاد از عدم دعوت از نماینده فدراسیون فوتبال به مجمع کمیته ملی المپیک گفت: اگر هم ملاک اساسنامه کمیته ملی المپیک باشد، میرشاد ماجدی نماینده عضو و منتخب هیات رئیسه است. یک سال و نیم از عضویت وی در هیات رئیسه می‌گذرد و بیشتر از پنج ماه هم است که او جایگزین رئیس فدراسیون شده است. با کدام ملاک قانونی از وی برای حضور در مجمع دعوت نشده است؟

رئیس کمیته تدوین و تطبیق مقررات و قوانین با بیان اینکه آنها اساسنامه‌ای را نوشته‌اند و خودشان هم تفسیر می‌کنند و به آن عمل هم نمی‌کنند تاکید کرد که حتماً از طرف فدراسیون فوتبال پیگیر موضوع و احقاق حق این فدراسیون برای حضور در مجمع خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک در حالی از دعوت کردن فدراسیون‌های با سرپرست به مجمع خود امتناع کرده که حذف کاراته از رشته‌های المپیکی این مجمع باعث برابر شدن اعضای المپیکی و غیرالمپیکی اعضا شده است و همین مسئله می‌تواند وجاهت قانونی انتخابات ۶ شهریورماه را -به لحاظ رای گیری و شمارش آرا- با مشکل مواجه کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.