×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
دو پرچمدار کاروان ایران در افتتاحیه بازی‌های اسلامی مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک،ستاد عالی بازیهای آسیایی و المپیک طی نشستی آنلاین پرچمداران کاروان ورزشی ایران اعزامی به بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۲۲ قونیه را مشخص و معرفی کردند.

با تصمیم اعضای ستاد عالی بازی ها، علیرضا کریمی قهرمان آسیا و جهان از رشته کشتی آزاد و اکرم خدابنده قهرمان آسیا و دانشجویان جهان از تکواندو بعنوان پرچمداران کاروان و فرزانه فصیحی ملی پوش پرافتخار دو و میدانی کشورمان بعنوان حمل کننده تابلوی معرفی کاروان جمهوری اسلامی ایران مشخص و معرفی شدند.

پیش از این و در ادوار گذشته رویدادهای چند رشته ای(بازیها)، هر کاروان یک پرچمدار داشت که با تصمیم کمیته بین المللی المپیک و بمنظور رعایت بحث جنسیتی در ورزش و کاروانها مقرر شد تا در تمام بازیها یک پرچمدار مرد و یک پرچمدار خانم از سوی کشورها معرفی و مشترکا پرچم کشورشان را حمل کنند.

در این دوره از بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی که هفته آینده در قونیه ترکیه برگزار خواهد شد مقرر گردیده تا حمل کننده تابلوی معرفی کاروانها که پیش از این توسط نمایندگانی از ستاد برگزاری انجام می شد نیز به نماینده و قهرمانی از هر کشور اعطا گردد که اعضای ستاد عالی ورزش کشورمان این مسئولین را به فرزانه فصیحی دونده دوی سرعت کشورمان واگذار کردند.

گفتنی است: با توجه به اینکه در زمان برگزاری مراسم افتتاحیه بازیها هنوز برخی رشته ها وارد دهکده بازیها نشده اند اعضای ستاد عالی، این تصمیم را با در نظرگیری افتخارات ورزشکاران حاضر در دهکده بازیها گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.