×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
رمزگشایی از بیانیه بازیکنان تیم ملی/تاج وعده برکناری اسکوچیچ داد؟

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بیانیه‌ای را در ارتباط با عدم دخالت نمایندگان مجلس در امور مربوط به فدراسیون فوتبال منتشر کردند.

در این بیانیه آمده بود: ««ما سربازان تیم ملی فوتبال ایران، امیدواریم آقایان احسان قاضی‌زاده هاشمی و نصرالله پژمان‌فر، وقت خود را صرف معیشت و مشکلات اقتصادی مردم کنند و اجازه بدهند فوتبالی‌ها در مورد فوتبال تصمیم بگیرند. خواهش ما این است که اعضای محترم مجمع فدراسیون، تصمیمی بگیرند که اسم ایران و آبروی فوتبال‌مان در جام جهانی حفظ شود و بتوانیم شادی را به مردم عزیزمان هدیه دهیم. در جام جهانی قبلی تیم ملی در کمال آرامش توانست بهترین نتایج تاریخ را کسب کند. امیدواریم عزت و آرامشی که از بین رفته است، دوباره به فدراسیون فوتبال بازگردد».

این پیام در اینستاگرام بازیکنانی چون مهدی طارمی، کریم انصاریفرد، علیرضا جهانبخش، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی و…. منتشر شد. سردار آزمون مهاجم تیم ملی هم ابتدا این پیام را در صفحه شخصی خود قرار داد اما بعد از ساعاتی آن را حذف کرد تا نشان بدهد همسو با دیگر ملی پوشان نیست.

تکرار اختلاف بازیکنان تیم ملی

نخستین موضوعی که در بیانیه بازیکنان تیم ملی به چشم می‌آید، تکرار اختلاف و دو دستگی در این تیم است. برای اولین بار، پرده این اختلاف در بیانیه چند هفته پیش بازیکنان تیم ملی در حمایت از اسکوچیچ برافتاد. در آن ماجرا ابتدا بازیکنانی چون سردار آزمون، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان و… بیانیه‌ای در حمایت از اسکوچیچ منتشر کردند و سایر ملی پوشان از این کار سر باز زدند.

اصلی ترین مخالفان اسکوچیچ یعنی طارمی، جهانبخش، انصاریفرد و حاج صفی سپس با انتشار بیانیه‌ای، این اقدام آزمون و رفقا را زیر سئوال بردند و نشان دادند که مخالف ادامه کار اسکوچیچ در تیم ملی هستند. هرچند آزمون بعد از آن سعی کرد از طارمی دلجویی کند اما تکرار این ماجرا در بیانیه دوم و دیروز نشان می‌دهد اختلافات تمام نشده است.

رمزگشایی از بیانیه بازیکنان تیم ملی/تاج وعده برکناری اسکوچیچ داد؟
سردار آزمون (سمت راست) در کنار جهانبخش و طارمی وقتی اختلافات اوج نگرفته بود

حمایت از مهدی تاج با مخالفت برابر نمایندگان مجلس

ناگفته پیداست بیانیه روز گذشته چند ملی پوش و درخواست از نمایندگان مجلس برای عدم دخالت در فوتبال، در حمایت از مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال و یکی از گزینه‌های ریاست انتخابات پیش رو است. تاج در ماجرای پرونده سنگین مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی از سوی نمایندگان مجلس، ارگان‌های نظارتی و رسانه‌ها تحت فشار زیادی قرار دارد تا پای به عرصه انتخابات نگذارد.

پژمانفر و قاضی زاده هاشمی هم بارها در مصاحبه‌های خود در روزهای اخیر بر تخلفات تاج در پرونده ویلموتس تاکید کرده و نسبت به حضورش در انتخابات هشدار داده‌اند. به این ترتیب می‌توان گفت طارمی، جهانبخش، حاج صفی، عزت اللهی و دیگر نفرات تیم ملی با انتشار بیانیه دیروز سعی کردند فضا را برای حضور مهدی تاج در انتخابات فراهم کنند.

وعده تغییر اسکوچیچ داده شده است؟

یکی از فرضیاتی که می‌تواند در انتشار بیانیه بعضی از ملی پوشان در حمایت از تاج به واقعیت نزدیک باشد، ارتباط بازگشت تاج به فدراسیون و برکناری اسکوچیچ باشد. در واقع حامیان بازگشت تاج به فدراسیون همان نفراتی هستند که در بیانیه اول، خواهان برکناری سرمربی تیم ملی بوده‌اند.

می‌توان این‌طور برداشت کرد تاج که برای رسیدن دوباره به صندلی ریاست فدراسیون فوتبال دست به هر کاری زده است، وعده‌ای برای تغییر سرمربی تیم ملی به مخالفان اسکوچیچ داده و آنها هم بر اساس همین وعده، برای نمایندگان مجلس و مخالفان تاج پیامی را منتشر کرده‌اند. حذف بیانیه توسط سردار آزمون به عنوان موافق اسکوچیچ هم این گمانه زنی را تقویت می‌کند.

دخالت سیاسیون برای مجوز ورود خودرو لوکس مشکلی ندارد؟

نکته دیگر بیانیه را می‌توان در تناقض بین حرف و عمل بازیکنان تیم ملی به ویژه حامیان تاج جستجو کرد. در بیانیه دیروز از نمایندگان مجلس و سیاسی‌ها خواسته شده است به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم رسیدگی کنند و فوتبال را به دست فوتبالی‌ها بسپارند در حالی که بعضی از همین بازیکنان چندی پیش برای پیش بردن امور شخصی خود دست به دامن سیاسی‌ها شده بودند.

مهدی طارمی یکی از این نفرات است که در آخرین مصاحبه خود اعتراف کرده بود جلسه‌ای را با پسر معاون رئیس جمهور برای دریافت مجوز ورود خودروهای لوکس برگزار کرده است تا از این طریق بدون پرداخت مالیات و گمرک، در میان این همه مشکل اقتصادی و معیشتی مردم، کار خود را پیش ببرند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.