×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
انتقال بازیکن استقلال به بلژیک پیچیده شد/ شارلوا دست به دامن فیفا

به گزارش خبرنگار مهر، انتقال امیرحسین حسین زاده بازیکن و ستاره فصل گذشته استقلال در لیگ برتر ایران به تیم شارلوا بلژیک بیش از آن چیزی که انتظار می‌رفت، طولانی شده است.

حسین زاده که مدنظر باشگاه شارلوا قرار داشت، طبق قرارداد با استقلال می‌تواند ضمن پرداخت ۲۵۰ هزار دلار رضایتنامه اش را بگیرد و راهی تیم دیگری بشود.

شارلوا با استفاده از این بند، سراغ ستاره فصل گذشته استقلال رفت و مذاکراتش را با این بازیکن نهایی کرد. حسین زاده حتی برای امضای قراداد به بلژیک سفر کرد اما هنوز قراردادش به صورت رسمی امضا نشده است.

طولانی شدن پروسه امضای قرارداد حسین زاده با اعلام یک رسانه بلژیکی به دلیل مشکلات تحریم‌ها از یک سو و تغییر قوانین نقل و انتقالات بلژیک به خاطر «فوتبال گیت» است. این رسانه مدعی شد شارلوا حتی برای تسویه حساب با استقلال سراغ راه‌های مورد تایید فیفا هم رفته است (احتمالاً پرداخت مطالبات خارجی استقلال در ازای پرداخت پول رضایتنامه به این باشگاه).

سایت lesoir در گزارش خود آورده است: «امیرحسین حسین زاده، هافبک ۲۱ ساله که یک هفته در بلژیک حضور دارد، هنوز به طور رسمی بازیکن اسپورتینگ شارلوا نیست. بدیهی است که این امر مانع از حضور او در شکست شارلوا مقابل یونیون (۱-۰) در جمعه گذشته نشد (حسین زاده از روی سکوها بازی را تماشا کرد) اما این جوان ایرانی هنوز اجازه ندارد به عنوان یک فوتبالیست در آنجا فعالیت کند.»

انتقال بازیکن استقلال به بلژیک پیچیده شد/ شارلوا دست به دامن فیفا

در ادامه این مطلب با عنوان «پازل ژئوپلتیک» آمده است: «برای این کار، در واقع باید چندین نکته حل شود، از جمله در مورد پرداخت حق انتقال او. در واقع از سه هفته پیش باشگاه شارلوا تصمیم گرفته بود بند آزادسازی این بازیکن یعنی ۲۵۰ هزار دلار را به باشگاه استقلال بپردازد. حتی اگر این مبلغ از نظر رئیس جدید باشگاه ایرانی ناکافی به نظر می‌رسید، رئیس جدید نمی‌توانست با آن مخالفت کند زیرا از قبل قرارداد بسته شده بود. با این حال، اگر چه ۲۵۰ هزار دلار برای جذب این بازیکن با پتانسیل بسیار بالا با توجه به آنچه به ما گفته می‌شود کافی است، اما همچنان باید ابتدا در پرداخت این پول به باشگاه ایرانی موفق بود.»

سایت بلژیکی در گزارش خود دلیل اصلی عدم انتقال بازیکن استقلال به شارلوا را تحریم‌های بین المللی دانست و از تلاش شارلوا برای تسویه حساب با استقلال از راه‌های دیگر خبر داد: «اینجاست که کار پیچیده می‌شود، زیرا به دلیل تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی علیه ایران، پرداخت هر مبلغی به حساب باشگاه ایرانی در حال حاضر غیرممکن است. بدیهی است که این موضوع نگرانی‌هایی را هنگام نهایی کردن انتقال بازیکن بین طرف‌های مختلف ایجاد می‌کند. در واقع، تا زمانی که باشگاه آسیایی این مبلغ را دریافت نکرده باشد، احتمالاً TMS و مدرک لازم برای بازیکن را اسپورتینگ شارلوا تحویل نخواهد داد. مدیریت باشگاه سعی کرد سرنخ‌های و راهکارهای دیگری که مورد تایید فیفا برای تسویه حساب خود با استقلال است پیدا کند، اما هیچ چیزی تاکنون به نتیجه نرسیده است و بنابراین پرونده هنوز قفل است.»

باوجود اینکه شارلوا «نظیر بن بوعلی» الجزایری را به سرعت جذب کرد و جواز این بازیکن را از اداره اتباع خارجی گرفت اما به نظر می‌رسد این مراحل برای امیرحسین حسین زاده بیشتر طول بکشد.

رسانه بلژیکی در بخش پایانی گزارش خود تاکید کرد که حضور حسین زاده در بازی فردا شنبه مقابل اوستنده به دلیل نرسیدن مدارک بسیار بعید است: «شارلوا بدون توجه به هر اتفاقی این مبلغ را پرداخت خواهد کرد، اما باید ابتدا نحوه انجام آن را پیدا کند. اگر نقل و انتقالات قبلی بازیکنان ایرانی به اسپورتینگ شارلوا نگرانی زیادی ایجاد نمی‌کرد، به این دلیل بود که تحریم‌های بین المللی و همچنین قوانین انتقال بازیکنان به بلژیک در دوران پس از “فوتبال گیت “تغییر کرده است.»

به گزارش خبرنگار مهر، باشگاه شارلوا در سال‌های اخیر بازیکنانی چون کاوه رضایی، علی قلی زاده و یونس دلفی را از ایران به خدمت گرفته بود. در حال حاضر قلی زاده تنها بازیکن ایرانی این باشگاه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.