×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
در تیم ملی فوتسال خط‌شکنی می‌کنم/ بازیکنان باید حماسه خلق کنند

وحید شمسایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین برنامه‌های تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در تورنمنت تایلند و مسابقات قهرمانی آسیا گفت: بازی‌های لیگ را زیر نظر گرفته‌ایم و با مربیان باشگاه‌ها هم در ارتباط هستیم. با دیدگاه خودمان کار را جلو می بریم. می‌خواهم اشاره‌ای به گذشته داشته باشم. در زمان حضور مربیان خارجی چون «ژوراندینو» و «خسوس کاندلاس» تحولاتی در تیم ملی شکل گرفت. مربی خارجی می‌آید و این کارها را انجام می‌دهد در حالی که آسیبی نمی بیند. بعداً هم می‌گویند این مربیان عجب کارهایی کردند در حالی که اگر مربی ایرانی همین کارها را انجام بدهد، قطعاً مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: من پای متحول کردن تیم ملی ایستاده‌ام. نسبت به جام جهانی لیتوانی، تیم جدیدی خواهیم داشت. تقریباً ۷۰ درصد تیم تغییر می‌کنند. نمی دانم اسمش را چه می‌گذارند. من می‌خواهم خط شکنی کنم. هر اتفاقی هم در مسابقات قهرمانی آسیا رخ داد، همین بازیکنان تا دو سال دیگر رشد و پیشرفت می‌کنند. اگر قرار باشد یک نفر آسیب ببیند، من هستم اما می‌خواهم این فضا باز بشود.

شمسایی تصریح کرد: از محمد ناظم الشریعه سرمربی سابق تیم ملی تشکر می‌کنم که زحمات زیادی کشید. او نسل بازیکنان خسوس کاندلاس را به خوبی مدیریت کرد و از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ تقریباً قالب تیم ملی را با چند تغییر حفظ کرد. حالا باید ۸-۹ تغییر داشته باشیم و از بازیکنانی استفاده کنیم که حتی در مسابقات قهرمانی آسیا حضور نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای دعوت از بازیکنان به تیم ملی در حال انجام است، گفت: لیست ما تقریباً آماده است. بعد از هفته هفتم، اسامی را اعلام می‌کنیم. یکسری از بازیکنان هم دانشجو و سرباز هستند که دنبال کارهای خروج از کشورشان هستیم. اسامی ۲۵ بازیکن را بعد از هفته هفتم اعلام می‌کنیم و اردوی تیم ملی هم از دوم شهریور آغاز می‌شود.

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی اش از شرایط فنی لیگ برتر فوتسال، اظهار کرد: لیگ ما به دو بخش تقسیم می‌شود. سه، چهار تیم بالای جدول بازیکنان باتجربه ای دارند که هنوز سردمدار و تعیین کننده هستند. یکسری بازیکن جوان هم کنارشان حضور دارند. فراز و نشیب زیادی دارند ولی من به لیگ احترام می‌گذارم. دست مربیان لیگ را می‌فشارم و همانطور که گفتم با اکثر آنها در ارتباط هستم.

شمسایی با اشاره به تلاش فدراسیون برای برپایی مناسب اردوی تیم ملی یادآور شد: قرار بود اردو از روز چهارم شروع شود که درخواست کردیم از روز دوم بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. با این درخواست موافقت شد. پول‌های کادر فنی را هم داده‌اند و دنبال پرداخت پاداش‌ها هستند. همه چیز طبق روال جلو می‌رود و مشکل خاصی نیست. فدراسیون هم می‌داند کاری که می‌کنیم برای آینده فوتسال است. من برای نشستن در این جایگاه، کیسه ندوخته‌ام. تلاش این است که دِینم را به فوتسال ادا کنم و با تمام وجودم برای تیم ملی قدم بردارم تا فضا را به جوان‌ها بدهم. با بزرگان فوتسال مثل حسین شمس، عباس ترابیان و… هم در تماس هستم و مشورت می‌کنم. برایم مهم نیست در مورد من چه چیزی بگویند. از هیچ چیز نمی‌ترسم و امیدوارم در این مسیر موفق باشم.

وی درباره دستیارانش در تیم ملی فوتسال هم گفت: سیامک داداشی به ما اضافه می‌شود. شهاب سفال منش هم این هفته به ایران می‌آید. او حتی خارج از کشور بازی‌های لیگ را تماشا می‌کرد. اعضای کادر فنی یک گروه داریم؛ دوست دارم پیام‌های این گروه را نشان بدهم که چطور در ارزیابی بازیکنان و بررسی شرایط آنها جنگ و دعوا داریم. همه مربیان با تمام وجود در خدمت تیم ملی هستند و شرایط را زیر نظر دارند.

سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان تاکید کرد: هر بازیکنی به تیم ملی دعوت می‌شود باید بداند پیراهن چه کسانی را بر تن می‌کند. اینجا بازیکنان باید حماسه خلق کنند. بازیکنان جوان بدانند مسابقات پیش رو مثل جنگ است؛ مثل دورانی که شهدا برای دفاع از کشور قدم پیش گذاشتند. هیچ بازیکنی نباید فکر کند که جایگاه ثابتی در تیم ملی دارد. از جایگاه ثابت در تیم ملی خبری نیست؛ چه برای بازیکنان جوانی که تازه دعوت می‌شوند و چه حتی کسانی که تجربه حضور در جام جهانی را دارند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.