×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
رد صلاحیت و بازنشستگی ۵ نامزد انتخابات کمیته ملی المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات کمیته ملی المپیک از آن دسته رویدادهایی است که برگزاری‌اش هر روز زاویه‌ای جدید می‌گیرد و به سمت لغو دوباره نزدیک تر می‌شود. این در حالی است که هنوز فهرست نهایی کاندیداها که مجاز به شرکت در این انتخابات شده اند، اعلام نشده است در حالیکه شرایط برخی کاندیداها در این فهرست می‌تواند خود بهانه جدید و قابل استناد برای منتفی شدن برگزاری انتخابات در تاریخ ۶ شهریورماه باشد.

دو کاندیدایی که بازنشسته شدند

طی زمان مقرر برای نام نویسی از متقاضیان حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک (۵ تا ۲۰ آبان ماه)، ۳۱ نفر برای تصدی کرسی‌های مختلف هیأت رئیسه (رئیس و نایب رئیس) و هیأت اجرایی کاندیدا شدند. کیکاوس سعیدی و محمد علیپور دو نفر از این کاندیداها هستند.

سعیدی که به واسطه جابه جایی ها و استعفاهای لحظه آخری توانست به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک کاندیدای ریاست و نایب رئیسی شود یکی از این بازنشسته‌هاست. البته در مورد سعیدی، بازنشستگی‌اش و اینکه به واسطه رایزنی و مجوزی که صالحی امیری برای او اخذ کرده توانسته صندلی دبیرکلی را حفظ کند (البته تا حدود یک ماه پیش که از آن استعفا داد و سرپرستی اش را عهده دار شد)، طی یکی دو سال گذشته صحبت زیاد بود اما آنچه مسجل شده، او برای انتخابات کمیته ملی المپیک بازنشسته است و نمی‌تواند کاندیدای این انتخابات شود.

محمد علیپور دیگر کاندیدایی است که اعلام شده بازنشسته است و به همین دلیل مجاز به حضور در انتخابات نیست. علیپور به عنوان رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی کاندیدای هیأت اجرایی شده است.

یک عضو دیگر مجمع هم بازنشسته شد

به جز دو کاندیدای انتخابات کمیته ملی المپیک، یکی از اعضای ترکیب مجمع این کمیته هم در آستانه انتخابات با حکم بازنشستگی مواجه شده است. مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش هم بازنشسته اعلام شده است. البته او از اعضای غیرالمپیکی به حساب می‌آید.

قوز با قوز در ترکیب مجمع

کمیته ملی المپیک در حالی برگزاری انتخابات را پیش رو دارد که با معضل ترکیب مجمع مواجه است. جایی که به دلیل مدیریت سرپرستی در فدراسیون‌هایی مانند فوتبال، وزنه برداری، ژیمناستیک، دوچرخه سواری و شمشیربازی تعداد اعضای المپیکی و غیرالمپیکی ترکیب در عدد ۲۹ مساوی شده و اگر در فاصله باقی مانده یک نفر دیگر به جمع سرپرستان فدراسیون‌ها اضافه شود این تساوی به نفع غیرالمپیکی های ترکیب تغییر می‌کند به ویژه اینکه دوره ریاست محمدرضا پوریا در فدراسیون بدمینتون به پایان رسیده و اگر وزارت ورزش در چند روز آینده حکم سرپرستی برای این فدراسیون صادر نکند یک عضو دیگر از میان المپیکی‌های ترکیب مجمع کم می‌شود.

البته این تساوی پرحاشیه و گذر از آن بدون راه حل نبود اما حالا و با بازنشسته شدن سه عضو دیگر اوضاع وخیم‌تر می‌شود. علیپور از اعضای المپیکی مجمع به حساب می‌آید که با شرایط جدید نه تنها نمی‌تواند کاندیدای انتخابات شود بلکه طبیعتاً مجاز به شرکت در مجمع به عنوان رئیس فدراسیون مربوطه هم نیست. با این حساب تعداد اعضای المپیکی از ۲۹ به ۲۸ نفر کاهش پیدا می‌کند. البته اگر احکام جدید اجرایی شود، بازنشسته بودن سعیدی و سلیمانی هم کاهش اعضای غیرالمپیکی به ۲۷ نفر را موجب می‌شود.

از طرفی حمیده عباسعلی هم به دلیل حضور خارج از کشور روز مجمع غایب خواهد بود. عباسعلی که نماینده کمیسیون ورزشکاران است از اعضای المپیکی به حساب می‌آید که غیبتش باعث یک پله کاهش دیگر در اعضای المپیکی است و بدین ترتیب دوباره تساوی دردسرساز در تعداد اعضا ایجاد می‌شود.

کاندیداهایی که رد صلاحیت شدند

با وجود گذشت مهلت مقرر و قانونی برای اعلام اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، هنوز این مهم انجام نشده است. طبق دستورالعمل باید اسامی کاندیداها طی سه روز کاری اعلام می‌شد با این حال دوشنبه گذشته این اتفاق نیفتاد و همین مسئله می‌تواند اعتراض کاندیداها را به همراه داشته باشد به خصوص که خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده سه نفراز آنها رد صلاحیت شده اند و بنابراین به خاطر اعلام رسمی دیرهنگام، فرصت لازم برای درخواست تجدید نظر را از دست می‌دهند.

از میان کاندیداهایی که مراجع ذی صلاح صلاحیت شأن را جهت ورود به انتخابات تأیید نکرده اند، دو نفر همزمان برای ریاست و هیأت اجرایی کاندیدا شده اند و یک نفر هم کاندیدای نایب رئیسی شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.