×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
انسیه خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم وزارت ورزش بود؛ چیزی به نام گشت ارشاد نداریم

انسیه خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم وزارت ورزش بود؛ چیزی به نام گشت ارشاد نداریم

رویداد۲۴ انسیه خزعلی در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، در پاسخ به این سوال که حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای بازی استقلال و مس کرمان، تا چه اتدازه تحت فشار فیفا بوده است؟ اظهار کرد: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم وزارت ورزش بود. فشار فیفا در این تصمیم اثر گذار نبود و اینکه این امر تداوم می‌بابد یا خیر را باید از وزارت ورزش پرسید.

شرایط حضور زنان در ورزشگاه از بازار و سینما هم سالم‌تر به نظر می‌آمد

وی با بیان اینکه معاون امور زنان وظیفه داشت جوانب مختلف محل حضور زنان در استادیوم را بررسی کند، افزود: بر عهده ما است که جوانب مختلف محل حضور زنان در ورزشگاه را بسنجیم. از این رو حضور یافتم و جوانب را بررسی کردم، شرایط بسیار عادی بود و حتی از برخی محیط‌هایی نظیر بازار و سینما سالم‌تر به نظر می‌آمد.

چرا شاخص‌های عدالت جنسیتی توسط معاونت زنان تعدیل شد؟

مبنی بر گزارش مجمع جهانی اقتصاد درباره شکاف جنسیتی و رتبه ۱۴۳ ایران در بین ۱۴۶ کشور و اقدامات معاونت امور زنان و خانواده دولت سیزدهم در راستای پیگیری برای اجرای شاخص‌های عدالت جنسیتی، اظهار کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در سال‌های آخر دولت قبل نهایی و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: معاونت امور زنان و خانواده دولت سیزدهم در چند نوبت از دستگاه‌های اصلی و دارای ماموریت در این حوزه نظیر مشاوران استانداری‌ها درخواست کرد گزارش کار ارائه دهند، اما گزارش مناسبی دریافت نکردیم. این دستگاه‌ها اعلام می‌کردند که به دلیل نبود امکانات و نیرو و یا مشخص نبودن شاخص‌ها و یا عدم امکان برآورد و ارزیابی صحیح شاخص‌ها، نمی‌توانند جواب مناسبی دهند و از این رو تصمیم گرفتیم این شاخص‌ها را تعدیل کنیم.

خزعلی با بیان اینکه شاخص‌ها در ۲۵ زمینه و ۱۷۷ زیر شاخص تنظیم شده است، توضیح داد: برخی نقد‌ها در این راستا به جا بود، برخی شاخص‌ها با بوم، شرایط و قوانین ما سازگار نبود و برخی نیز قابلیت پیاده سازی نداشتند و حتی برخی شاخص‌ها به تنهایی مختص زنان بود و قابلیت قیاس و ارزیابی بین زن و مرد را نداشت و برای این امر جلسات متعددی برگزار کردیم.

آخرین وضعیت بررسی لایحه “حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت”

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت لایحه “حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت” توضیح داد: این لایحه به مجلس رفته است، در این راستا با نمایندگان مجلس جلساتی داشتیم و ظاهرا این لایحه با دو فوریت در دستور مجلس قرار گرفته است. بله روند بررسی آن طولانی شده است چراکه ۱۰ سال از دستور رهبری برای تدوین آن گذشته است.

چیزی به نام گشت ارشاد نداریم

گلایه “خزعلی” از برخورد‌های ناپسند

خزعلی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر رفتار گشت ارشاد با زنان، تصریح کرد: بسیاری از برخورد‌ها ناپسند است. چیزی به نام گشت ارشاد نداریم چراکه ممکن است درصدی از فعالیت پلیس امنیت اجتماعی به این موضوع به عنوان یک جرم چراکه رعایت حجاب و عفاف در قانون درج شده است؛ اختصاص یابد. اینکه شیوه کار چگونه است و به چه شکلی اجرا می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد و نظرات کارشناسی در آن اعمال شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری با اشاره به جلسه خود با سردار اشتری در رابطه با موضوع “گشت ارشاد” و استقبال سردار اشتری نسبت به استفاده از پژوهش‌ها و نظرات کارشناسی در این موضوع، ادامه داد: امیدواریم قانون به بهترین نحوی که کرامت زنان حفظ شود و نیز محیط جامعه از امنیت کامل برخوردار باشد، اجرا شود. امنیت خانواد‌ها برایمان مهم است. ۲۷ دستگاه متولی حجاب و عفاف هستند و اجرای این حوزه منوط به معاونت زنان نیست. معاونت امور زنان می‌تواند نهایتا در بحث سیاست گذاری حجاب و عفاف که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود مشارکت داشته باشد. اسم “ارشاد” نشان دهنده “به رشد رساندن” است. وقتی درگیری در این زمینه پیش می‌آید طبیعتا بخش‌های اجرایی نظیر نیروی انتظامی در این راستا وظیفه دارند و نباید با برخی دخالت‌ها اقتدار نیروی انتظامی از بین برود. نیروی انتظامی نیز تلاش می‌کند قانون را با کمترین هزینه و به بهترین وجه انجام دهد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.