×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
یک سال من را به وزارت ورزش راه ندادند/ کی‌روش؟ اسکوچیچ باید بماند

به گزارش خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک و شانس بالای محمود خسروی وفا برای این انتخابات، گفت: نمی‌شود از الان گفت. خسروی وفا سابقه طولانی دارد و توانمندی خودش را در پارالمپیک نشان داده است. باقرزاده و سایر گزینه‌ها هم همینطور. این تشخیص مجمع است که چه کسی انتخاب بشود.

وی مهمترین اولویت رئیس بعدی کمیته ملی المپیک را وجود چتر حمایتی دولت روی سر این کمیته و هماهنگی با وزارت ورزش دانست و افزود: نمی دانم این کارها پشت پرده صورت گرفته است یا نه. آنجا را باید وسیع ببینند. در زمان صالحی امیری ارتباط خوبی با دولت وجود داشت و بودجه‌های خوبی تزریق شد. سخت افزاری و به فدراسیون‌ها امکانات خوبی داده شد. قوی‌ترین آدم هم بدون چتر حمایتی نمی‌تواند کار خاصی کند.

کفاشیان درباره تایید صلاحیت مهدی تاج برای انتخابات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در تمام دنیا، رئیس فدراسیون فوتبال برایشان مهم است. چون فوتبال برای مردم مهم است. از سال ۱۳۵۹ در فدراسیون دوومیدانی بودم تا رسیدم به فوتبال که مرا ضربه فنی کرد! مردم به فوتبال علاقه دارند و باید به خواسته مردم احترام بگذاریم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال یادآور شد: خواسته مردم این است که فوتبال خوب باشد. برای همین در تمام دنیا روسای فدراسیون‌ها یا از دولت حمایت شدید می‌شوند و روسا افرادی سرمایه دار و توانمند هستند.

کفاشیان در خصوص اینکه خواسته مردم باتوجه به پرونده ویلموتس درباره حضور مهدی تاج در انتخابات چیز دیگری است و دخالت‌ها و توصیه‌ها در این زمینه گفت: از زمان ما هم بود. وزارت ورزش یا یکسری مسئولان بالاسری دخالت‌هایی می‌کنند آن‌هم چون خواسته مردم و رسانه‌ها است. بعضاً علاقه‌هایی هم به فوتبال دارند. زمان ما یکی از روسای سازمان تربیت بدنی می‌گفت کسی بیاید -مربی‌ای انتخاب بشود- که حتماً در جام جهانی قبلی تیم داشته و قوی بوده است. یا یکی می‌گفت مربی ایرانی خوب بگذارید.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا این صحبت‌ها توصیه بوده یا دستور، تصریح کرد: توصیه است ولی اگر به توصیه عمل نکنی حمایت نمی‌کنند و اذیت می‌شوید. آخرین وزیر ورزش خیلی توصیه می‌کرد و ما عمل نمی‌کردیم و با ما لج کرده بود. نه بودجه می‌داد و نه ما را به وزارت ورزش راه نمی‌داد. یک سال مرا به وزارت ورزش و در جلسات روسای فدراسیون‌ها راه نمی‌دادند که البته رفتن ما هم اثری نداشت.

کفاشیان ادامه داد: توصیه‌های مختلفی داشتند. می‌گفتند نایب رئیست را عوض کن یا آن یکی را بیاور. می‌گفتم نمی‌توانم خودسر عوض کنم چون مجمع و هیات رئیسه دارم. او هم لج می‌کرد و این مسائل را ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه با هر سه گزینه ریاست فعلی انتخابات فدراسیون فوتبال -مهدی تاج، عزیزالله محمدی و میرشاد ماجدی- کار کرده است، گفت: هر سه گزینه توانمند هستند اما مهم انتخاب شدن نیست. مهم این است که بنده وقتی پایم را به عرصه مدیریت گذاشتم، چطور با رسانه‌ها، قوه قضاییه، قوه مقننه، قوه مجریه و وزارت ورزش تعامل داشته باشم و آنها حمایتم کنند نه به خاطر خودم بلکه به خاطر فوتبال. این تجربه من است که وقتی می‌بردیم می‌گفتند مربی و وقتی می‌باختیم می‌گفتند رئیس فدراسیون. کسانی که می آیند باید فضایی داشته باشند تا راحت کار کنند.

«به این ترتیب می‌توان گفت شرایط برای رئیس بعدی فدراسیون سخت می‌شود چون این تعامل‌ها وجود ندارد.» کفاشیان در واکنش به این جمله گفت: الان می‌گویند صلاحیت‌ها باید بررسی بشود. صلاحیت اول باید طبق اساسنامه باشد که مثلاً گزینه ریاست باید از پنج عضو مجمع معرفی نامه داشته باشد و مربوط به سابقه و تحصیلات می‌شود. صلاحیت دوم این نیست که ببینند مدرک یا پرونده‌ای در قوه قضاییه هست یا نه. اگر پرونده‌ای باشد، قویه قضاییه رای می‌دهد و همانجا اجرا می‌شود.

وی افزود: پرونده باز برای فیفا مهم است ولی به شرطی که حکم صادر شده باشد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به اولویت‌های رئیس بعدی این فدراسیون خاطرنشان کرد: مهم این است حالا که شما کاندیدا شدی، برنامه ات چیست و آیا فردا مثلاً کمیسیون فرهنگی مجلس برای شما مسئله ایجاد نمی‌کند؟ به عنوان مثال یک بار تیم جوانان سوریه آمده بود مشهد؛ وزیر ورزش گفته بود نگذارید مسابقه برگزار شود و این تیم را حتی به استادیوم راه ندادند. وقتی کینه بشود تا این حد جلو می‌رود.

کفاشیان یادآور شد: برای دوره سوم ریاستم در فدراسیون فوتبال همه گفتند بیا و به من رای هم می‌دادند ولی دیدم ماندنم به نفع فوتبال نیست. آن موقع که آلرژی بود -نسبت به من آلرژی وجود داشت- و الان هم که داریم نفس راحت می کشیم و دور از فوتبال خوش می‌گذرد!

وی که سابقه کار با کارلوس کی روش در دوران حضورش در فدراسیون را داشت، درباره ناکامی مارک ویلموتس در تیم ملی گفت: ویلموتس مربی با سابقه خوبی بود که جواب نداد. باید او را نگه می‌داشتند تا پرونده به اینجا نمی‌رسید. این پول از جیب فدراسیون می‌رود.

«آیا اگر به جای مهدی تاج بودید بازهم در انتخابات فدراسیون شرکت می‌کردید؟» کفاشیان در پاسخ به این سئوال تاکید کرد: چه جای خودم چه جای تاج ثبت نام نمی‌کردم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال همچنین بر ادامه کار با سرمربی فعلی تیم ملی تاکید کرد و گفت: به نظرم اسکوچیچ باید تا پایان جام جهانی بماند. مثل داستان ویلموتس از یک سوراخ دوبار گزیده نشویم. اسکوچیچ زحمت کشیده است؛ حالا شانسی یا غیر شانسی هرجور ما را به جام جهانی برده است. آیا یک بازی جام جهانی برایش گذاشته‌اید؟ اصلاً فدراسیون نداشتیم که بازی بگذارد. من تا جام جهانی مخالف رفتن اسکوچیچ هستم. هر مربی‌ای می‌آوریم باید تا ۴ سال بعد باشد. این -اسکوچیچ- تا جام جهانی باشد و سپس برای مربی بعدی تصمیم بگیرند.

کفاشیان در خصوص اینکه چند ماه پیش در مصاحبه‌ای گفته بود حرف‌هایی برای گفتن دارد که اگر اتفاقی برایش بیافتد آنها را می‌گوید، اظهار کرد: هنوز این اتفاق نیفتاده است. در حد مسائل پشت پرده‌های مربوط به فوتبال است و آن اتفاق هم نیفتاده است!

وی در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا پرونده باز قضایی دارد؟ گفت: مگر می‌شود کسی در فوتبال کار کرده باشد و پرونده نداشته باشد. بالاخره پرونده‌هایی هست. ایراداتی بوده که بازرسی کل کشور مرا گرفته و گفته چرا فلان کار را کردی و نکردی. اینها قابل حل است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.