×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
پیگیری پرونده مالیاتی در فدراسیون شطرنج/ سازمان بازرسی ورود کرد

حسن تأمینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مالیات ۱۴ میلیارد تومانیکه با حکم دادگاه و به دلیل خرید شکر، کود، لب تاپ و…. در سال ۹۲ برای این فدراسیون بریده شده است، گفت: در این زمینه و به منظور برطرف شدن ابهامات موجود در پرونده اقداماتی طی هفته‌های اخیر انجام دادیم اما در جریان همین اقدامات متوجه افزایش رقم به ۱۶ میلیارد تومان شدیم.

وی با یادآوری اینکه مبلغ اصلی و اولیه مالیات ٩ میلیارد بود اما به خاطر دیر کرد دادگاه ۵ میلیارد جریمه برای آن برید و در حکم نهایی رقم ۱۴ میلیاردی را برای به عنوان بدهی مالیاتی برای فدراسیون تعیین کرد، یادآور شد: هنوز حکم جدیدی مبنی بر افزایش دوباره این رقم در اختیارمان گذاشته نشده است اما در پیگیری‌هایی که بابت پرونده داشتیم و از طریق حوزه مالیاتی شمیرانات متوجه شدیم که این رقم به خاطر دیرکرد و عدم پرداخت به موقع به ۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: یک هفته به ما فرصت داده شده تا این در مورد این رقم تعیین تکلیف کنیم در حالیکه هنوز ابهامات زیادی در رابطه با پرونده داریم و در مورد اقداماتی هم که انجام داده ایم هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

تأمینی با اشاره به اقداماتی که طی هفته‌های اخیر در رابطه با پرونده مالیاتی فدراسیون شطرنج انجام شده است، تصریح کرد: این مالیات مربوط به سال ۹۲ است که ریاست فدراسیون با محمدجعفر کامبوزیا بود. پیش از این مکاتبه‌ای با وی داشتیم و خواستار توضیحات لازم شده بودیم. در ادامه از طریق دانشور رئیس هیأت استان تهران که به جهت ارتباط نزدیک با فدراسیون، دوستی زیادی به کامبوزیا داشت هم موضوع را دنبال کردیم.

وی در این زمینه ادامه داد: کامبوزیا با رئیس هیأت تهران صحبت‌هایی داشت. بعد از آن شخصاً هم با وی صحبت کردم. او در مجموع موضوع را تکذیب می‌کند و تاکید دارد که اصل ماجرا اینگونه که عنوان شده، نیست. در هر صورت نتیجه چند جلسه صحبت و رایزنی این شد که دو طرف (کامبوزیا و فدراسیون شطرنج) نماینده‌ای معرفی کنند تا پیگیر پرونده باشند.

رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه وزارت ورزش هم به این پرونده ورود داشته است، خاطرنشان کرد: بعد از اطلاع رسانی موضوع و انتشار خبر مالیات سنگین در نظرگرفته شده برای فدراسیون، از طرف وزارت ورزش و بخش بازرسی این وزارتخانه با فدراسیون تماس گرفته شد و پیگیر ماجرا بودند. البته ما پیش از این و در رابطه با همین پرونده مکاتباتی با وزارت ورزش داشتیم. در جریان پیگیری‌های جدید، مسئولان مربوطه در وزارت ورزش به همان نامه استناد کردند و البته توضیحات تکمیلی هم از ما خواستند.

به گفته حسن تأمینی، طی هفته‌های اخیر از طرف نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور هم پیگیری‌هایی انجام شده است. وی در این زمینه گفت: این سازمان هم بعد از اطلاع از موضوع خواستار ارائه توضیحات همراه با اسناد و مدارک لازم از طرف فدراسیون بود که خیلی سریع و به صورت حضوری انجام شد. البته اینکه نتیجه چه شد را نمی دانم اما در هر صورت این سازمان هم نسبت به پرونده مالیاتی فدراسیون حساس شده است.

وی با ابراز نگرانی نسبت به حساب فدراسیون و مسدود شدن آن گفت: عدم پرداخت مالیات در نظر گرفته منجر به مسدود شدن حساب فدراسیون می‌شود. از طرفی مالیات بریده شده سنگین است و به همین راحتی امکان پرداخت آن را نداریم ضمن اینکه ابهامات زیادی دارد که باید برطرف شود. بنابراین به منظور جلوگیری از مسدود شدن حساب فدراسیون، مکاتبه‌ای با ماون وزیر اقتصاد داشتیم.

رئیس فدراسیون شطرنج در این زمینه تاکید کرد: در همین رابطه ملاقاتی هم با یکی از نمایندگان مجلس (رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان) داشتم. او مکاتبه تکمیلی داشت و نتیجه را به صورت دستی در اختیار معاون وزیر اقتصاد قرار دادیم تا مساعدت لازم برای جلوگیری از مسدود شدن حساب فدراسیون انجام شود. تا به امروز هم این اتفاق نیفتاده است اما همچنان نگران آن هستیم.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی که توسط فدراسیون شطرنج و از طریق حوزه مالیاتی شمیرانات انجام شده است، گفت: در جریان همین پیگیری‌ها متوجه افزایش دوباره جریمه و رقم نهایی مالیات شدیم. هنوز هم به پاسخ و نتیجه قطعی نرسیده ایم.

تأمینی همچنین از اقدامی که فدراسیون شطرنج برای طرح شکایت انجام داده است، گفت: در رابطه به این پرونده به سیستم قضائی شکایت کرده ایم. مخاطب ما فرد خاصی نیست اما در شکایت خود خواستار این شده ایم که مسئولان آن زمان پاسخ لازم و قانع کننده را در این زمینه بدهند به خصوص که نسبت به پرونده مالیاتی دچار پارادوکس شده ایم. کامبوزیا که در آن رئیس فدارسیون بوده مدعی است که داستان روایت شده اشتباه است و اصلاً همچین اقداماتی آنهم در این حجم انجام نشده است اما از طرفی مستندات و مدارک و حکم صادر شده گویای مسئله دیگری است.

رئیس فدراسیون شطرنج ابراز امیدواری کرد که با مساعدت و همراهی تمام دستگاه‌های دخیل، پرونده مالیاتی این فدراسیون هرچه زودتر و پیش از مسدود شدن حساب به نتیجه و سرانجام قابل استنادی برسد. وی گفت: امیدوارم این نتیجه گیری زودتر به نتیحه برسد به خصوص که در پیگیری‌های اخیر از طریق حوزه مالیاتی شمیرانات تاکید شد که باید ظرف مدت زمان یک هفته برای پرداخت مالیات تعیین تکلیف می‌کنیم. همین مسئله نگرانی مان را در مورد حساب فدراسیون و مسدود شدن آن بیشتر کرده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.