×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
کهگیلویه درحوزه فرهنگی سرامد استان است/معادلات جهانی برمدار فرهنگ

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر سه شنبه در جلسه معارفه رئیس جدید اداره ارشاد اسلامی کهگیلویه با اشاره به فرهنگ دیار کهگیلویه بزرگ افزود: اینجا جمع بزرگ، فرهیخته، اهل فرهنگ و هنر است که ریشه‌ای به درازای تاریخ در فرهنگ و تاریخ داشت و مهد پرورش مفاخر بزرگی از جمله آمیر احمد تقوی است.

وی همچنین از زنده یاد حسین پناهی و سید قادر لاهوتی بعنوان عناوینی بزرگ در عرصه بین المللی وحوزه فرهنگ و ادب نام برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر اهمیت و دغدغه مسائل فرهنگی بیان داشت: امروز بدون تردید همه معادلات جهانی در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و سیاسی بر مدار و اساس نگرش فرهنگ می چرخد.

درخشان فرهنگ را پایه و اساس اقتصاد دانست و ابراز داشت: فرهنگ را بعنوان اولویت جدی قرار دهیم تا با برنامه ریزی به اقتصادی پویا برسیم

وی افزود: هویت، عزت، اقتدار ملی هر جامعه به بعد فرهنگی بر می‌گردد و سالانه شاهد آثار و تولیدات خوبی از سوی هنرمندان در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دغدغه مسائل فرهنگی را از مهمترین مؤلفه‌ها دانست و گفت: کهگیلویه در حوزه فرهنگ با تربیت هنرمندانی بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر سرامد استان است.

درخشان نگاه خود به حوزه فرهنگ و هنر در شرایط جدید را حول محور زیر ساخت، مخاطب، آموزش و تولید عنوان کرد و گفت: سیاست‌ها و اهداف ما در این است که به حوزه فرهنگ توجه و نگاه ویژه ای داشته باشیم.

درخشان با اشاره به دوره مدیریت ۸ ساله مدیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه افزود: کاظمی جو هیچ گاه دچار روز مرگی و سایه افکندن سیاست بر خدمتش نشد و یک هنرمند متخصص، مدیر اجرایی خوب و تمام عیار بدلیل ارتباط با فرهنگ و هنر بود.

وی دوران مدیریت کاظمی جو را منشأ خدمات و تلاش‌های زیادی دانست و بیان داشت: با وجود نبود زیر ساخت‌های فرهنگی و هنری، فعالیت‌های فرهنگی در این شهرستان قطع نشد.

درخشان بیان داشت: امروز فعال‌ترین جریان فرهنگی هنری در خطه جنوب در شهرستان کهگیلویه است که بدون تردید بخش از آن حاصل تلاش این مدیر بود.

درخشان همچنین انتخاب مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد کهگیلویه را فاقد نگاه سیاسی خواند و ابراز داشت: وی، با هدف تقویت رسالت فرهنگی و با توجه به ارتباط خوبی که با اهالی فرهنگ و هنر داشت، منصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم ایرج کاظمی جو تکریم و عبدالکریم عبودی به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه منصوب شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.