×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
نهادهای دولتی و خصوصی سینمایی به کمک هم بیاید

دلارام صادقی: این تهیه‌کننده سینما در پرونده کاری خود چندین فیلم سینمایی تهیه کرده است. او تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی «مالاریا» را برعهده داشته است، فیلمی که به جشنواره فیلم ونیز راه یافته و علاوه بر آن جایزه بزرگ بهترین فیلم از جشنواره بین‌المللی فیلم ورشو را کسب کرده است. او این روزها مشغول آماده‌سازی فیلم «رکسانا» برای پخش در جشنواره فیلم فجر است. با رادیی درباره شرایط سینما گفت‌وگو کرده‌ایم.

مسعود ردایی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره روند تولید فیلم سینمایی «رکسانا» به کارگردانی پرویز شهبازی گفت: پیش‌تولید فیلم «رکسانا» ۳۳ روز طول کشید و پس از آن تولید را آغاز کردیم. حدود دو ماه هم درگیر مراحل تولید این اثر بودیم و اکنون فیلمبرداری آن تموم شده است.

وی افزود: «رکسانا» به تازگی وارد مرحله پس‌تولید شده است. این فیلم درباره جوانان و همین‌طور در ژانر اجتماعی است. ما یک جشنواره سینمایی ملی در کشور داریم که آن هم جشنواره فیلم فجر است. هدف ما این است که بتوانیم این فیلم را برای جشنواره فیلم فجر آماده کنیم و اکران عمومی خوبی داشته باشیم.

تهیه‌کنند

نهادهای دولتی و خصوصی سینمایی به کمک هم بیاید
فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من»

بااشاره به همکاری‌های پیاپی با پرویز شهبازی بیان کرد: پرویز شهبازی نویسنده و کارگردان فیلم «مالاریا» و نویسنده «سال دوم دانشکده من» بود. «رکسانا» سومین همکاری من و اوست. در واقع، فیلمنامه‌هایی که پرویز شهبازی می‌نویسد، قوت و انسجام خاصِ روایتی دارد که من را برای کار کردن جذب می‌کند. از طرفی دیگر، او فرد بسیار فهمیم و باسوادی است و در هنگام کار، ما با هم بسیار گفت‌وگو می‌کنیم تا به نتیجه مطلوبمان برسیم. از نظر من پرویز شهبازی در کارش حرفه‌ای‌ست و همان چیزی که در ذهنش برنامه‌ریزی کرده را هم فیلمبرداری می‌کند. انعطاف‌پذیریِ او و یکسان بودن تمامی این موارد بین ما، باعث شده تا این همکاری مجدد شکل بگیرد.

این هنرمند ادامه داد: فیلم سینمایی دیگری به نام «فیگور» آماده نمایش داریم؛ اما هنوز اکران عمومی نشده است. این اواخر هم به دلیل بیماری کرونا، مانند همه اقشار کمتر کار کردم و منتظر بودم تا کمی شرایط بهتر شود.

بیشتر بخوانید:

شهرتی که اسکار برای فیلم هومن سیدی رقم زد

ردایی درباره کمبود فیلمنامه‌های استاندارد در سینمای ایران خاطر نشان کرد: نویسنده‌ها باید تلاش کنند و به موضوع‌های به‌روزتر و مطلوب‌تری بپردازند تا کارگردان‌ها هم اثری خوب از آن‌ها بسازند. هر چقدر که ما فیلم و سریال بسازیم، تا زمانی که اثر و نفوذ روی مخاطب نداشته باشد، فایده‌ای ندارد. اگر فیلمنامه‌های قوی با سوژه‌های خوب داشته باشیم، من و امثال من رغبت پیدا می‌کنیم تا پای کار بیاییم و فعالیت کنیم.

نهادهای دولتی و خصوصی سینمایی به کمک هم بیاید
فیلم سینمایی «فیگور»

وی اضافه کرد: سازمان انقلابی و دولتی مانند سازمان اوج، حوزه هنری و تبلیغات اسلامی و… می‌توانند از نویسنده‌ها درخواست کنند تا درباره موضوع‌ها و دغدغه‌های روز جامعه بنویسند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی هم دست هنرمندان را باز بگذارند تا نویسنده‌ها هم بتوانند از دغدغه مردم بگویند. شکل‌گیری این روند، دو طرفه است؛ یعنی باید نهادهای دولتی و خصوصی برای بهبود شرایط سینما به کمک همدیگر بیایند.

تهیه‌کننده سریال «عالیجناب» در پایان تصریح کرد: در سال جاری، «رکسانا» تنها پروژه سینمایی بود که تهیه کردم. درنهایت، امیدوارم که شرایط سینمایی برای اکران بهتر شود و مخاطب هم انس مجددی با پرده سینما بگیرد. اگر شرایط مطلوب‌تر شود، سال آینده فیلم سینمایی دیگری شروع خواهیم کرد.

۵۵۵۵

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.