×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
افت ۵۰ درصدی فروش کتاب در مهرماه/عشق شاملو به آیدا همچنان مخاطب دارد

مهسا بهادری: ناشرها اعلام کردند در ماه گذشته، دست کم ۵۰ درصد کاهش فروش کتاب‌ها وجود داشته است و این وضعیت نیز کماکان ادامه دارد. دلیل این اتفاق نیز ناآرامی‌های اخیر است. جدول ریز پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات کشور را در تماس با ناشران فهرست کرده است. 

در ماه گذشته انتشارات ثالث پنج عنوان کتاب پرفروش داشته است؛ کتاب«دموکراسی چیست؟» به نویسندگی آلن تورن و با ترجمه سلمان صادقی زاده، کتاب «جنبش اجتماعی چیست؟» به نویسندگی هنک جانستون و ترجمه سعید کشاورزی و مریم کریمی، کتاب «صدراعظم» به نویسندگی کاتی مارتون و ترجمه سعید کلاتی، «کتابخانه نیمه شب» نوشته مت هیگ و با ترجمه امین حسینیون کتاب«توتالیتاریسم» به نوشته هانا آرنت و ترجمه محسن ثلاثی از کتاب‌های پرفروش این انتشارات هستند. که بیشتر آن‌ها در حوزه علوم سیاسی و علوم اجتماعی نوشته شده‌اند.

انتشارات آگه نیز که فعالیت عمده ‌ای در حوزه علوم سیاسی و اجتماعی دارد پنج عنوان کتاب پرفروش خود را به شرح زیر اعلام می‌کند؛ «حقوق بین‌الملل خصوصی» نوشته محمد نصیری، کتاب «روش تحقیق در علوم رفتاری» نوشته زهره سرمد، عباس بازرگان و الهه حجازی، کتاب «روانشناسی اخلاق» نوشته پروین کدیور، کتاب «شاخه زرین» نوشته جیمز جرج فریزر و ترجمه کاظم فیروزمند از آن دسته کتاب‌های پرفروش این نشر بودند که در حوزه تخصصی حقوق و روانشناسی به فروش رسیدند اما در این میان کتاب «ظرافت جوجه تیغی» نوشته موریل باربری و ترجمه مرتضی کلانتریان از آن کتاب‌هایی بود که رویکرد داستانی در آن بیشتر به چشم می‌آید.

تنوع نشر نی در کتاب‌های پر فروش کمی بیشتر بود در حوزه تاریخی و سیاسی سه کتاب «تاریخ اندیشه سیاسی غرب جلد سوم» نوشته جان مکللند و ترجمه جهانگیر معینی علمداری، کتاب«تاریخ ایران مدرن» نوشته یرواند آبراهامیان با ترجمه محمدابراهیم فتاحی منتشر کرد. این انتشارات در حوزه روانشناسی و خانواده نیز کتاب «کودک، خانواده، انسان» نوشته ادل فیبر ایلین مزلیش و ترجمه گیتی ناصحی را به عنوان پرفروش‌های خود اعلام کرد همچنین کتاب «در فاصله دو نقطه» نوشته مرحومه ایران درودی نیز جزو پنج کتاب پرفروش ماه گذشته نشر نی بود.

نشر چشمه نیز پنج عنوان کتاب را به عنوان پرفروش‌های خود اعلام کرد و گفت معمولا نام این کتاب‌ها به عنوان آثار پرفروش در جدول به چشم می‌آید. کتاب«مغازه خودکشی» نوشته ژان تولی و با ترجمه احسان کرم‌ویسی ، «هنر خوب زندگی کردن» نوشته رولف دوبلی و ترجمه بهزاد توکلی، «مثل خون در رگ‌های من» احمد شاملو، «جز از کل» استیو تولتز با ترجمه پیمان خاکسار، از مجموعه کتاب‌هایی هستند که تقریبا نام آن‌ها هر ماه به چشم می‌آید اما کتاب «پاییز فصل آخر سال» نوشته ننسیم مرعشی، این ماه به لیست پرفروش‌ها اضافه شد.

نشر بان و نشر جامی نیز دو عنوان کتاب پر فروش خود را به شرح زیر اعلام کردند؛ نشر بان کتاب«بیست دقیقه در منهتن» نوشته مایکل سورکین و با ترجمه امیر یدالله‌پور و کتاب»حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد» نوشته یانیس واروفاکیس و با ترجمه فرهاد اکبرزاده را به عنوان آثار پرفروش خود معرفی کردند.

نشر جامی نیز کتاب «اشعار خاقانی شروانی» و «صدسال تنهایی» را پرمخاطب‌ترین کتاب‌های خود اعلام کرد.

در ادامه برای دسترسی راحت‌تر اسامی ناشران، کتاب‌ها و نویسندگان و مترجمان آن‌ها در یک جدول قرار گرفته است:

نشر ثالث دموکراسی چیست؟ جنبش اجتماعی چیست؟ صدر اعظم کتابخانه نیمه شب توتالیتاریسم
نویسنده آلن تورن هنک جانستون کاتی مارتون مت هیگ هانا آرنت
مترجم سلمان صادقی زاده سعید کشاورزی مریم کریمی سعید کلاتی امین حسینیون محسن ثلاثی
نشر آگه حقوق بین‌الملل خصوصی روش تحقیق در علوم رفتاری شاخه زرین روانشناسی اخلاق ظرافت جوجه تیغی
نویسنده محمد نصیری زهره سرمد عباس بازرگان الهه حجازی جیمز جرج فریزر پروین کدیور موریل باربری
مترجم _____ _____ کاظم فیروزمند _____ مرتضی کلانتریان
نشر نی تاریخ اندیشه سیاسی غرب جلد سوم تاریخ ایران مدرن شب جهان در فاصله دو نقطه کودک، خانواده انسان
نویسنده جان مکللند یرواند آبراهامیان اسلاوی ژیژک ایران درودی ادل فیبر ایلین مزلیش
مترجم جهانگیر معینی علمداری محمدابراهیم فتاحی علی حسن‌زاده _____ گیتی ناصحی
نشر چشمه مغازه خودکشی هنر خوب زندگی کردن مثل خون در رگ‌های من جز از کل پاییز فصل آخر سال
نویسنده ژان تولی رولف دوبلی احمد شاملو استیو تولتز نسیم مرعشی
مترجم احسان کرم‌ویسی بهزاد توکلی _____ پیمان خاکسار _____
نشر بان بیست دقیقه در منهتن حرف‌هایی با دخترم درباره اقتصاد نشر جامی اشعار خاقانی شروانی صدسال تنهایی
نویسنده مایکل سورکین یانیس واروفاکیس نویسنده ضیاءالدین سجادی گابریل گارسیا مارکز
مترجم امیر یداله پور فرهاد اکبرزاده مترجم _____ محمد رضا سحابی

در روزهای گذشته نیز کتاب «مغازه خودکشی» به نوشته ژان تولی نیز فروش چشمگیری داشت. نویسنده این کتاب سه روز پیش دارفانی را وداع گفت. همچنین نام کتاب‌هایی به نویسندگی احمد شاملو و ایران درودی نیز درصدر فروش قرار گرفتند.

۵۷۲۴۵

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.