×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
شرایط تماشای بازی ایران _آمریکا در سینماهای مختلف تهران و چند شهر دیگر

مهسا بهادری: پیش از این هم درباره این ماجرا صحبت شده بود که پخش مسابقات جام جهانی از سینما، آن هم در این شرایط، آورده مالی بسیار خوبی برای سینماداران دارد. حتی از چهار ماه پیش هم رایزنی‌های ابتدایی برای انجام این کار انجام شده بود؛ اما ناگهان این ماجرا منتفی شد و هیچ مسابقه‌ای از سینما پخش نشد. این ماجرا دقیقا تا شب گذشته منتفی شده تلقی می‌شد؛ تا اینکه دیشب، حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اعلام کرد به پیشنهاد انجمن سینماداران و تقاضای بخش‌هایی از جامعه، با تمهیدات صورت گرفته برای استفاده حداکثری علاقمندان فوتبال هماهنگ شد تا مخاطبان بتوانند بازی ایران و آمریکا را در سینما تماشا کنند.

هزینه تماشای این بازی‌ها در مشهد، قزوین، نیشابور و در تهران که درپردیس‌های کورش، ملت، ایران مال، مگامال، زندگی، هروی سنتر، شهرک، شمیران، گالریا، لوتوس، هدیش، موزه سینما و سینما شکوفه پخش می‌شود، ۴۵ هزارتومان است.

محمد قنبری مدیر عامل پردیس سینمایی مگامال درباره اشرایط پخش مسابقه فوتبال در سینما صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

آیا در شرایط فعلی امروز جامعه ، نمایش بازی جام جهانی در سینما می‌تواند همدلی را افزایش دهد؟

در این شرایط، انجام این کار، قطعا تاثیرگذار است. بخشی از مردم جامعه هستند که خیلی درگیر اتفاقات روزمره نمی‌شوند. به سینما می‌روند و فیلم تماشا می‌کنند و پیگیر اتفاقات اجتماعی جامعه نیستند و همین افراد هم هستند که برای تماشای فیلم به سینما می‌روند، ما باقی هم برای دریافت حس خوب احتمالا به سینما بروند. چون در وقایع اجتماعی اخیر آسیب روحی زیادی به مردم وارد شد و همین تماشای یک مسابقه فوتبال در سینما می‌تواند وضعیت روحیه مردم را کمی شاداب کند.

تا کنون چه قدر از این طرح استقبال شده است؟

ما در سینمای مگامال یک سالن ۳۰۰ نفره را برای پخش مسابقه فوتبال در نظر گرفتیم و خوشبختانه تا ساعت ۱۲ ظهر ۲۰۰ بلیت فروش رفته است. این میزان از فروش رقم بسیار خوبی است و قطعا تا شب این سالن پر می‌شود. احتمال دارد که ما چند سالن ۱۲۰ نفره دیگر را هم برای پخش فوتبال اضافه کنیم؛ چون در این وضعیت به جز فیلم‌های «لوپتو» و «بخارست» فیلم‌های دیگری فروش ندارند. در شرایط فعلی سینماها عملا برای پرداخت پول پرسنل و حتی پرداخت هزینه آب و برق دچار مشکل هستند، پخش مسابقه فوتبال یک کمک بزرگی به وضعیت سینما می‌کند. این نکته را نباید فراموش کنیم که هرگاه یک اتفاق سیاسی و اجتماعی در جامعه رخ می‌دهد، اولین آسیبش را فرهنگ و هنر کشور و مخصوصا سینماها می‌بیند.

درخواست دارم اگر شرایط فراهم است اجازه دهند سینماها بازی‌هایی که در مرحله حذفی قرار می‌گیرند را هم از سینماها پخش کنیم.

بیشتر بخوانید:

بلیت تماشای مسابقه ایران و امریکا در سینما چند است؟

پخش مسابقات جام‌جهانی در سینماها جدی است؟

قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر می‌شود؟

اگر بازی دیگر کشورها را کنار بگذاریم، ما تاکنون دو بازی ایران_انگلیس و ایران_ولز را پشت سر گذاشتیم، چرا این مسابقه‌ها در سینما پخش نشد؟ آن هم در شرایط فعلی که می‌دانیم سینما واقعا به کمک نیاز دارد؟

تا آنجایی که من در جریان ماجرا هستم، از چهار ماه پیش قرار بود این اتفاق رخ دهد ولی در مراحل نهایی برای بازی ایران_انگلیس، متاسفانه سازمان‌های مربوطه اجازه پخش را ندادند و الان هم در حال رایزنی هستیم که چون یکسری از تیم‌ها پرطرفدار هستند، اگر شد دیگر مسابقات را هم از سینما پخش کنیم. بازی تیم‌های مثل برزیل، آرژانتین، اسپانیا، فرانسه و آلان که معمولا طرفداران زیادی دارند.

در این شرایط شما به عنوان صاحب سینما، در صورت برد یا باخت چگونه می‌خواهید امنیت مخاطبان را تامین کنید؟

به نظرم افرادی که در محیط فرهنگی سینما حاضر می‌شوند و فیلم تماشا می‌کنند، همان افرادی هستند که به تماشای فوتبال هم می‌آیند و یک فرهنگ خوبی میانشان هست و اساسا موقعیت را رعایت می‌کنند. برداشت شخصی من این است کسانی که طرفدار فوتبال هستند و می‌خواهند لحظات شادی را تجربه کنند و این افراد واقعا درک می‌کنند که اگر بخواهند شادی یا ناراحتی داشته باشندمحیط سینما چندان مناسب نباشد.

برای دیگر موارد امنیتی دو نفر از پرسنل خود سینما، در آن‌جا حضور دارند و اگر نیاز باشد ممکن است از دوستان نیروی انتظامی هم کمک بگیریم و مطمئنا اتفاق نگران کننده‌ای رخ نخواهد داد.

۵۷۲۴۵

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.