×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
وضعیت بغرنج «طبقه دوم» آزادی/ تعیین میزان خطر پس از یک آزمایش

به گزارش خبرنگار مهر، تماشاگران و بلیت فروشی برای آنها، محل چالش برای فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال شده است حتی حالا که بعد از بیش از سه ماه آنها اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کرده اند.

البته این چالش بیشتر مربوط به تماشاگران تیم های پایتخت نشین پرسپولیس و استقلال می شود که برگزارکننده دیدارهای خانگی خود در ورزشگاه آزادی هستند. ورزشگاهی که این روزها بیشتر از همیشه در معرض صحبت ها و انتقاداتِ به حق پیرامون فرتوتی و فرسودگی قرار دارد.

این انتقادات البته بیش از هر بخش دیگری، متوجه «طبقه دوم» ورزشگاه یکصدهزار نفری می شود که به زبان عام از رده خارج شده و به همین دلیل کارشناسان نسبت به آن احتمال خطر کرده اند.

همین مسئله و نیاز مبرمی که برای مرمت و بازسازی در این طبقه احساس می شود، فعلا بهره برداری از آن را از دستور کار خارج کرده است طوریکه حتی برای دیدار پیش روی پرسپولیس در لیگ برتر (هفته هجدهم) بلیت فروشی طبقه دوم ممنوع اعلام شده است.

البته اعلام خطر در مورد ورزشگاه آزادی و سکوهای متزلزل آن از خیلی سال پیش احساس می شد اما به نظر می رسد بعد از ورود مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و اعلام نظر کارشناسان این مرکز، با جدیت بیشتری مورد توجه مسئولان قرار گرفت و باعث شد تصمیمات امروز در مورد ممنوعیت ورود تماشاگران به طبقه دوم ورزشگاه گرفته شود.

طی ماه های اخیر و در راستای ارزیابی فنی و علمی از وضعیت طبقات استادیوم یکصدهزار نفری آزادی، بارگذاری و آزمایش های مختلفی از زون های هر دو طبقه این استادیوم انجام و در اختیار مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار گرفت. کارشناسان این مرکز پس از بررسی و آنالیزهای علمی و فنی، بهره برداری از این طبقه را اعلام کردند به غیر از ۸ زون که آزمایش تکمیلی از آنها در دستور کار قرار گرفت.

با پیگیری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اخیرا بارگذاری و آزمایشات تکمیلی مجدد از ۸ زون موردنظر مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام و در اختیار کارشناسان این مرکز قرار داده شد. هنوز نتیجه این تحقیقات تکمیلی اعلام نشده است تا مبنا و ملاک عمل در مورد تصمیم جدی و قطعی پیرامون طبقه دوم آزادی باشد با این حال بهره برداری از این طبقه در دیدار اخیر استقلال و دیدار آینده پرسپولیس ممنوع اعلام شد.

با وضعیت کاملا نابسامان و به نظر غیرقابل ترددی که طبقه دوم ورزشگاه آزادی دارد، اعلام ممنوعیت بلیت فروشی برای آن تا زمان اعلام نظر قطعی کارشناسان در مورد آزمایشات تکمیلی معقول و منطقی است.

این در حالی است که طبقه اول ورزشگاه آزادی هم اوضاع صد درصدی ایده آل و به روزی ندارد طوریکه به دلیل محدودیت‌های فنی، مهندسی و ایمنی برای همین طبقه هم فعلا ۳۰ درصد بلیت فروشی صورت می گیرد.

قدر مسلم آنکه بعد از گذشت بیش از نیم قرن از آغاز بهره برداری از ورزشگاه بزرگ آزادی، این ورزشگاه نیاز به بهسازی و بازسازی اساسی و پایه ای دارد اما تنگناهای مالی و زمان بَر بودن این پروسه، تا به امروز کار را به تعویق انداخته و بر واماندگی ها و خطرات این ورزشگاه هم افزوده است در حالی که «آزادی» همچنان کلید اصلی برای میزبانی هاست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.