×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
مشکلات مناطق عشایری کهگیلویه مرتفع شود/ لزوم بهبود زیرساخت ها

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر با اشاره به وضعیت جغرافیایی استان و توپوگرافی سخت مناطق عشایری، در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: جامعه عشایر در این ا ستان در حوزه‌های راه، آب آشامیدنی و دیگر زیرساخت‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ابراز داشت: علاوه بر عشایر استان، عشایر استان‌های همجوار نیز از مسیرهای ارتباطی و مواهب طبیعی استان استفاده می‌کنند.

خطیب جمعه شهرستان دهدشت اظهار کرد: با توجه به بارش‌های امسال در این مناطق، عشایر دچار مشکلاتی شده‌اند. راه‌های ارتباطی عشایر بر اثر بارش‌های اخیر از بین رفته، سوخت لازم در اختیار ندارند، چادر سیاه‌هایشان دچار آسیب شده و برخی از دام‌هایشان را نیز از دست داده‌اند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر گفت: عشایر از اقشار مهم و مولد کشور هستند و افرادی هستند که کار تولید را بر عهده دارند، اما کمترین هزینه را برای کشور دارند.

وی افزود: همه ما موظف هستیم تا مشکلات آنان را بررسی و در جهت رفع آن‌ها اقدامات و تدابیر ویژه ای انجام دهیم.

امام جمعه دهدشت گفت: اهالی عشایر نشین «بلربیشه» از بخش مرکزی شهرستان در بارش‌های اخیر دچار مشکلاتی شدند و همراه هلال احمر و امور عشایر برای بررسی مشکلاتشان در منطقه حضور پیدا کردیم.

وحدانی فر ابراز داشت: در این بازدید اقلام ضروری همچون غذاهای کنسروی، پتو، موکت و… توسط هلال احمر بین عشایر توزیع شد.

وی با اشاره به نبود آب شرب به عنوان یکی از مشکلات این منطقه، اظهار کرد: مقرر شد امور عشایر به وسیله تانکر به صورت موقت مشکل آب آن‌ها را برطرف کند و اگر در حریم سد نباشند و مجوزهای لازم را داشته باشند، آب شرب آن‌ها به صورت پایدار تأمین خواهد شد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر بیان کرد: سوخت یکی دیگر از ضروریات برای عشایر این منطقه است که اداره امور عشایر مشکل سوختی آن‌ها را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور واقعی بین مردم و توجه ویژه به مشکلات آنان، این کار انجام شده است و مایه خوشحالی است.

وحدانی فر گفت: این بازدیدها تداوم خواهد داشت و مسئولان باید با حضور خود بین مردم مشکلات آن‌ها را لمس کنند و تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات آن‌ها انجام دهند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.