×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
آمریکا معافیت‌های تحریمی همکاری هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید کرد

تارنمای واشنگتن فری بیکن:

واشنگتن فری بیکن نوشت: دولت آمریکا مجموعه‌ای از معافیت‌های تحریمی را که همکاری هسته‌ای تهران و مسکو را از تحریم‌ها معاف می‌کند، تمدید کرد.

آمریکا معافیت‌های تحریمی همکاری هسته‌ای ایران و روسیه را تمدید کرد
رویداد۲۴ تارنمای «واشنگتن فری بیکن» گزارش داد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) سال جاری میلادی دست به تمدید این معافیت‌ها زد، ولی کنگره آمریکا ۳ فوریه (۱۴ بهمن) از این موضوع آگاه شد.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری نوشت که بر اساس این معافیت‌های برجامی که اطلاعیه آن به صورت غیرعلنی به کنگره ارسال شد، همکاری هسته‌ای ایران و روسیه در مجتمع غنی سازی فرودو کماکان از تحریم‌ها معاف خواهد بود و روسیه نیز به دریافت اورانیوم غنی شده ایران ادامه خواهد داد. ایران بخشی از اورانیوم غنی شده خود را در ازای دریافت اورانیوم طبیعی به روسیه ارسال می‌کند.

بر اساس یک معافیت دیگر، ایران مجاز است تا مقدار محدودی اورانیوم غنی شده از روسیه خریداری کرده و در رآکتور تحقیقاتی تهران استفاده کند.

از سوی دیگر، روسیه می‌تواند به همکاری خود در نیروگاه هسته‌ای بوشهر ادامه دهد. با این وجود، دولت بایدن در دور جدید تمدید معافیت‌ها تصمیم گرفته تا برخی از تحریم‌ها علیه ساخت دو نیروگاه هسته‌ای جدید روسیه در ایران را اعمال کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا خطاب به کنگره با ادعای کمک نظامی ایران به روسیه در جریان حمله این کشور به اوکراین آمده که محدود شدن معافیت‌ها “مطابق با منافع ایمنی هسته‌ای آمریکا و جامعه بین المللی” است و در جهت ممانعت از توسعه برنامه هسته‌ای ایران و تعمیق همکاری‌های تهران و مسکو اتخاذ می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.