×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
توسعه سیستم آبیاری نوین «سد کوهبرد» انجام شود/ پوشش ۳۵٠ هکتاری

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سرافرازی روز سه شنبه در بازدید از سد «شهید دلنسب کوهبرد» شهرستان کهگیلویه با اشاره به مزایا و خصوصیات شهرستان کهگیلویه افزود: یکی از مهمترین شاخص‌های این اقلیم، منابع آبی سرشار و خاک خوب با کیفیت عالی است که می‌تواند روی هم رفته در جهت بهره وری محصولات کشاورزی کمک کنند.

وی با اشاره به مراحل پایانی «سد شهید دلنسب کوهبرد» کهگیلویه گفت: این سد قریب به ۲ و نیم میلیون متر مکعب ظرفیت از منابع آبی بسیار شیرین و با کیفیت دارد که حدود ۳۵۰ هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

سرافرازی با بیان اینکه سازه و سر ریز سد آماده است، خاطر نشان کرد: با مطالعات انجام شده و حمایت وزارت جهاد کشاورزی، اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی و اجرای خطوط شبکه آبیاری قطره‌ای و نوین این طرح در فازهای بعدی تأمین خواهد شد.

وی بر راه اندازی سیستم آبیاری تحت فشار از سوی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد و خاطر نشان کرد: با همت جهاد کشاورزی استان و استارت آن در سال جاری در کوتاه‌ترین مدت شاهد بهره برداری از خط تأمین اراضی پایین دست این سد خواهیم بود.

سرافرازی بیان کرد: با توجه به کیفیت بالای آب این سد و حاصلخیز بودن زمین‌های اطراف، افزایش کشت انواع محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر امور آب کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای بصورت عمودی در این منطقه را بسیار مناسب دانست و افزود: این منطقه ظرفیت زیادی با توجه به حاصلخیز بودن خاک و تأمین زیرساخت‌ها برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای دارد.

سرافرازی اعتبار مورد نیاز برای اجرای شبکه آبیاری را ۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه حاصل زحمات مدیران، مردم و پیمانکار در این منطقه است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.