×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
دلایل شکست پرسپولیس در ایستگاه بیستم/ افت کیفی و اعصاب‌های خط خطی

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیستم رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال با شکست خانگی یک بر صفر پرسپولیس مقابل هوادار همراه بود تا این تیم ۳۹ امتیازی مانده و فرصت بازگشت به صدر جدول را از دست بدهد.

سرخپوشان پایتخت در حالی روی اشتباه فرشاد فرجی در انتقال توپ به دروازه موقعیت گلزنی به تیم هوادار دادند که در جریان بازی نیز ایرادهای فردی زیادی را داشتند تا قدرت همیشگی خود در انتقال و مالکیت توپ را نداشته باشند.

بی میل در رسیدن به چارچوب

پرسپولیس در این دیدار کمترین میزان حضور در یک سوم تهاجمی اش را نسبت به ۱۹ بازی گذشته داشت. همین امر هم سبب شد تا پرسپولیس تنها دو موقعیت گلزنی کسب کند. بازیکنان پرسپولیس هشت بار اقدام به شوتزنی کردند که تنها یک عدد از آنها در چارچوب بود.

کم اشتهای مالکیتی!

کم اشتهایی پرسپولیس برای رسیدن به گل با دفاع پر تعداد و منطقه‌ای شاگردان ساکت الهامی همراه بود اما باز هم پرسپولیسی‌ها به خوبی نتوانستند انتقال توپ انجام دهند. طبق آمار «متریکا» پرسپولیس ۵۲.۷ درصد از توپ را در اختیار داشتند. آنها معمولاً در میانگین بازی‌هایی که به پیروزی رسیده بودند حداقل آمار ۶۰ درصدی داشتند که در این دیدار رعایت نشد. پرسپولیس تعداد پاس‌هایش به عددی معمولی رسید. آنها ۴۱۳ پاس به همدیگر دادند که ۸۰ درصد آنها درست بود.

نمودار کیفیت پاس‌های این تیم هم نشان می‌دهد آنها در بازی‌های برنده حداقل ۸۵ درصد پاس سالم داشته اند و میزان پخش توپ هنگام حمله این تیم در مستطیل سبز همه جا یکسان بوده است.

دلایل شکست پرسپولیس در ایستگاه بیستم/ افت کیفی و اعصاب‌های خط خطی

اعصاب خط خطی!

پرسپولیس برای اولین بار خطاهای بیشتری نسبت به حریفش انجام شد. شاگردان یحیی گل محمدی ۱۶ بار خطا داشتند که ماحصل آن دو کارت زرد برای سینا اسدبیگی و سروش رفیعی بود.

آمار و عملکرد پرسپولیس نشان می‌دهد این تیم شرایط متفاوتی را در دیدار با هوادار تجربه کرد تا دومین شکست خود را در چهار هفته اخیر تجربه کند. آمار غیر قابل قبول برای تیمی که مدعی قهرمانی است و نیاز است میزان اشتباهات خود را هر هفته کمتر کند نه اینکه از بار فنی این تیم کاسته شده و حاشیه‌های اعتراض به تصمیمات داوری پر رنگ تر جلوه پیدا کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.