×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محکومیت قانونی شدن ۹ شهرک جدید در کرانه باختری توسط آمریکا و ۴ کشور اروپایی

وزرای خارجه پنج کشور در یک بیانیه اظهار کردند: ما عمیقاً از اعلام ساخت ده هزار واحد مسکونی توسط اسرائیل و آغاز قانونی شدن ۹ شهرک ایجاد شده بر خلاف قوانین اسرائیل نگران هستیم.

محکومیت قانونی شدن ۹ شهرک جدید در کرانه باختری توسط آمریکا و ۴ کشور اروپایی

رویداد۲۴ وزرای امور خارجه پنج کشور غربی نگرانی شدید خود را از تصمیم دولت اسرائیل در گسترش شهرک سازی‌ها ابراز کردند. به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما» وزرای امور خارجه امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: ما با اقدامات یک جانبه اسرائیل که تنش‌های میان اسرائیل و فلسطین را تشدید می‌کند و تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل «دو کشوری» را تضعیف می‌کند، شدیدا مخالفیم.

در این بیانیه آمده است: ما به حمایت از صلح جامع و عادلانه در خاورمیانه که باید از طریق گفتگو‌های مستقیم بین طرفین صورت بگیرد، ادامه می‌دهیم. وزرای این پنج کشور در بیانیه خود افزودند: ما عمیقاً از اعلام ساخت ده هزار واحد مسکونی توسط اسرائیل و آغاز قانونی شدن ۹ شهرک ایجاد شده بر خلاف قوانین اسرائیل نگران هستیم. پیش از این نیز وزیر امور خارجه امریکا با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده بود که واشنگتن به شدت با اقدام کابینه اسرائیل در به رسمیت شناختن ۹ شهرک در کرانه باختری مخالف است.

روز گذشته «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، پس از اعلام قانونی دانستن ۹ شهرک در کرانه باختری گفت که به زودی ساختمان‌سازی‌های جدید در شهرک‌های کرانه باختری آغاز خواهد شد.


بیشتر بخوانید: توافق فراگیر میان اسرائیل و آمریکا برای افزایش فشار بر ایران در ازای کاهش تنش در فلسطین


«بتسلئیل سموتریچ»، وزیر دارایی راست افراطی کابینه، نیز اعلام کرد که در این ساخت‌وساز جدید ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید ساخته خواهد شد. «ایتمار بن غفیر»، وزیر امنیت داخلی اسرائیل، نیز ضمن اعلام خوشحالی از مصوبه کابینه گفت که این تعداد کافی نیست و باید بیشتر شود.

شهرک‌های بی ضابطه مناطقی در کرانه باختری هستند که شهرک‌نشینان بدون اجازه و موافقت اسرائیل در آن‌ها ساخت‌وساز کرده و ساکن شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها در کرانه باختری ۷۷ شهرک بی ضابطه غیر قانونی وجود دارد که کابینه اسرائیل ۹ عدد از آن‌ها را به پیشنهاد بن غفیر قانونی دانسته است. شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی مطابق با قوانین سازمان ملل اقدامی غیر قانونی است.

منبع : میدل ایست

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.