×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
رسانه‌های معاند می‌گویند حجاب اجباری است، اما دروغ است

علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد:

امام جمعه مشهد با تأکید بر ضرورت پاسداری از خواسته مردم برای زیست عفیفانه در جامعه، گفت: زیست عفیفانه خواست غالب این ملت است؛ در مسئله حجاب، رسانه‌های معاند آن را حجاب اجباری می‌خوانند، اما برخلاف ادعای دروغ آن‌ها این‌طور نیست که یک دستگاه بخواهد آن را به مردم تحمیل کند.

رسانه‌های معاند می‌گویند حجاب اجباری است، اما دروغ است
رویداد۲۴ احمد علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد گفت: حرکتی که مردم در ۲۲ بهمن امسال نشان دادند، اجابت دعوت نبوی و لبیک به رسول‌الله (ص) بود. انقلاب ما، انقلاب احیاگر اسلام است. امام ما، امام تجدیدکننده نهضت اسلام است. هویت و ذات اسلام به برکت این انقلاب بود که در جهان دوباره زنده شد و اگر انقلاب نبود، اسلام در مسیر نابودی قرار داشت و به‌عنوان سنگلاخی در مسیر جهانخواری مستکبران، نظام سلطه متمرکز بود تا اسلام را از اساس ریشه‌کن کند.

به گزارش فارس، نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: روایت رسانه‌های استکباری خارج از کشور، فاصله گرفتن مردم از ماهیت انقلابی‌گری بود، اما حماسه‌ای که مردم خلق کردند، خلاف آن را ثابت کرد. حرکت ملت در این انقلاب ثابت کرد که مردم خواهان این نظام هستند و نه‌تن‌ها از آن خسته نشده‌اند بلکه تازگی آن برای مردم بیشتر و لذت از دستاورد‌های آن نیز مضاعف شده است.

امام جمعه مشهد با تأکید بر ضرورت پاسداری از خواسته مردم برای زیست عفیفانه در جامعه، گفت: زیست عفیفانه خواست غالب این ملت است؛ در مسئله حجاب، رسانه‌های معاند آن را حجاب اجباری می‌خوانند، اما برخلاف ادعای دروغ آن‌ها این‌طور نیست که یک دستگاه بخواهد آن را به مردم تحمیل کند بلکه در حقیقت این مردم ما هستند که زندگی عفیفانه را می‌پسندند و باور دارند که بدون حجاب، زندگی عفیفانه قابل اقامه نیست.

وی با بیان اینکه جامعه انقلابی بدون حجاب قابل تحقق نیست، ابراز کرد: حجاب، اقتضای حیا و اصالت فرهنگ ایرانی است به‌گونه‌ای که حتی وقتی در این کشور اسلام فراگیر نبود، ایرانی‌ها بازهم باحجاب بودند. علاوه بر این، حجاب واجب شرعی است و در نص صریح چندین آیه قرآن، تأکید شده که باید حجاب در کشور و نظام اسلامی برقرار باشد. به‌موازات این، حجاب از سال ۱۳۸۵ هم به‌صورت قانون رسمی درآمده و دستگاه‌ها موظف به تثبیت و فرهنگ‌سازی پیرامون آن هستند. از سوی دیگر، از آن‌جا که بی‌حجابی باعث بروز جرم در جامعه می‌شود، دستگاه‌های قضایی هم مأموریت دارند تا با ترویج آن مقابله کنند.

علم‌الهدی با بیان این‌که دومین اقتضای جامعه انقلابی، تأمین بدون دغدغه معیشت مردم است، ادامه داد: جریان دومی که اقتضای جامعه انقلابی است، استقرار، ثبات و دلواپسی نداشتن از نظر معیشت و زندگی در جامعه است. به حماسه ۲۲ بهمن که عنایت داشته باشید، مشاهده می‌کنید که مردم آمدند، همت خود را نشان دادند و ثابت کردند که به ساحت ولایتمدار امام زمان (عج) وفادارند. در مقابل این قضیه، مردم و مسئولان وظایفی برعهده دارند.

وی تأکید کرد: در جامعه انقلابی باید آرامش حاکم باشد و مردم دلواپس معیشت خود نباشند؛ اینکه مردم ندانند که هزینه زندگی‌شان فردا تأمین می‌شود یا نه، این اقتضای جامعه انقلابی نیست و حتماً باید این استقرار و ثبات در زندگی و معیشت فراهم شود. مسئولان عزیز ما که مدیریت جامعه انقلابی را به دست گرفته‌اند، باید لازمه دوم زندگی مردم را به کمک مردم تأمین کنند تا این ملت، دغدغه مایحتاج زندگی خود را نداشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی اظهار کرد: عزیزان ما در دولت و مجلس باید به این نکته توجه کنند. اینکه آقای وزیر در رسانه ملی به‌صراحت اعلام کند که با واردات یک جنس خاص، افزایش قیمت آن به‌زودی کنترل خواهد شد، اما نه‌تن‌ها بعد از آن به وعده عمل نشود بلکه روند افزایش قیمت هم استمرار پیدا کند. اگر یقین نداشتی که این وعده محقق خواهد شد، پس چرا آن را اعلام کردی؟ این برخلاف راهبرد دولت خدمتگزار است. رئیس‌جمهور از ابتدا اعلام کرده بود که ما بیان‌کننده «بایدها» نیستیم، بیان‌کننده «انجام شده‎ها» هستیم؛ بر همین اساس، وزرا و مسئولان به راهبرد رئیس‌جمهور توجه داشته باشند و در برنامه‌ریزی‌های خود به آن پایبند بمانند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.