×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
سوخت ماشین جمهوری اسلامی مشکل دارد، ما مدام راننده را عوض می‌کنیم/ تا قدرت را به مردم برنگردانیم، تغییر ایجاد نمی‌شود

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

احمد علیرضابیگی نماینده تبریز می‌گوید: قبل از هر کاری باید برگردیم به نقطه‌ای که اشتباه کردیم و باید به مردم رجوع کنیم و امکانی فراهم کنیم که مردم بتوانند نتیجه اراده خود را در اداره کشور ببینند. به نظرم با تنگ‌نظری‌های به وجود آمده، یکسری محدودیت‌ها برای انتخاب مردم ایجاد کردیم و نتیجه، دولتی شده که از پشتوانه مردمی برخوردار نیست و اعتماد به نفس لازم را ندارد. 

احمد علیرضابیگی

رویداد۲۴ محمد آیتی: احمد علیرضابیگی نماینده تبریز و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها به رویداد۲۴ می‌گوید: برداشت من این است که سوخت ماشین جمهوری اسلامی مشکل دارد، در حالی که ما مدام در حال عوض کردن راننده هستیم. ما می‌خواهیم این ماشین به خوبی راه برود، ولی با عوض کردن راننده اتفاقی نمی‌افتد. این ماشین چرخ و شاسی و موتور درستی دارد، ولی برای سوختش مشکل داریم.

او می‌گوید: مردم طی دوران انقلاب و در سختی‌هایی که بر این کشور متحمل شده، تامین‌کننده سوخت حرکت این ماشین بوده‌اند و ماشین را به جلو رانده‌اند. ما در مرحله‌ای از مردم اظهار بی‌نیازی کردیم و گفتیم مردم اگر نباشند و مشارکت نکنند این ماشین باز هم حرکت می‌کند، ولی نتیجه‌اش اتفاقاتی است که افتاده و فکر می‌کنیم که سوخت را می‌توانیم از بیگانه یا از روس بگیریم، ولی امکان‌پذیر نیست. 

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس می‌گوید: به نظر من در درجه اول، پایگاه اجتماعی نظام باید تقویت شود. سوخت حرکت این ماشین باید بر اساس اراده مردم باشد و نمی‌توانیم مردم را نادیده بگیریم. ما رییس جمهوری را در مسند قدرت قرار دادیم که شورای نگهبان و دبیر آن گفتند اگر هم مردم نیایند، ما باز هم انتخابات را پرشور برگزار می‌کنیم. نمی‌شود با نادیده گرفتن مردم، انتظار انتخابات پرشور داشت. بعد هم دیدیم که یک انتخابات حداقلی برگزار شد.

علیرضابیگی می‌گوید: قبل از هر کاری باید برگردیم به نقطه‌ای که اشتباه کردیم و باید به مردم رجوع کنیم و امکانی فراهم کنیم که مردم بتوانند نتیجه اراده خود را در اداره کشور ببینند. به نظرم با تنگ‌نظری‌های به وجود آمده، یکسری محدودیت‌ها برای انتخاب مردم ایجاد کردیم و نتیجه دولتی شده که از پشتوانه مردمی برخوردار نیست و اعتماد به نفس لازم را ندارد. 

نماینده تبریز در ادامه می‌گوید: استیضاح برای تادیب دولت است، ولی وقتی این چوب موثر نیست برای چه وارد این بازی شویم؟ الانم می‌گویم اگر سیاسی‌بازی نباشد، برای استیضاح برخی وزرا، حاضرم طرح را امضا کنم.

او در پاسخ به اینکه آیا این اراده وجود دارد که تنگ‌نظری‌ها کمتر شود؟ گفت: آن‌هایی که تنگ‌نظری‌ها را تحمیل می‌کنند باید پاسخگو باشند. فقط می‌دانم که اگر با این فرمان جلو برویم، اوضاع بدتر می‌شود. اگر اراده مردم حاکم باشد، اوضاع تغییر می‌کند. ما باید قدرت را به مردم برگردانیم و آن‌ها باید حس کنند که در اداره جمهوری اسلامی، دارای نقش و سهم هستند. اگر این احساس در مردم به وجود نیاید حرکتی اتفاق نمی‌افتد و تغییری ایجاد نمی‌شود. زمانی اتفاقات خوبی می‌افتد که مردم با قدرت پای صندوق‌های رای بیایند.

نماینده تبریز می‌گوید: الان بیگانگان در حال مشروعیت‌زدایی از نظام هستند و می‌گویند شما مشروعیت نداشته و نماینده مردم ایران نیستید. چطور می‌شود جواب این‌ها را داد؟ در حال حاضر مقام‌های دولت‌های خارجی در راهپیمایی‌هایی علیه جمهوری اسلامی شرکت می‌کنند. مثلاً وزیر خارجه بلژیک در این تظاهرات‌ها شرکت کرده و اظهاراتی علیه ایران داشته و وقتی با وزیر خارجه ما روبرو می‌شود چگونه جواب او را بدهیم؟ 

علیرضابیگی می‌گوید: ما باید جواب دشمن را با حضور گسترده مردم بدهیم و باید بر دهان کسانی بزنیم که می‌گویند جمهوری اسلامی مشروعیت ندارد. مردم باید حس کنند که رای و نظرشان دارای ارزش و اعتبار است، ولی اگر در روی همین پاشنه بچرخد، مردم باز هم مشارکت نخواهند کرد و اوضاع نابه‌سامان ادامه و حتی بدتر هم خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.