×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
گروه : ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران روز ۲۹ دی در دومین دیدار خود در جام ملت های آسیا به مصاف هنک کنگ رفت که در بین دو نیمه گروهی هنری متشکل از بانوان به اجرای برنامه پرداختند. این اجرای برنامه تا پس از دیدار ایران و امارات که روز ۳ بهمن برگزار شد هیچ واکنشی را از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به همراه نداشت اما پس از آن که خبر آن در شبکه های اجتماعی منتشر شد، وزارت ورزش به آن واکنش نشان داد!

با این که نزدیک به یک هفته از اجرای این برنامه می گذرد، حجت‌الاسلام علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان امروز جمعه ۶ بهمن از اعتراض ایران به کمیته برگزاری رقابتهای جام ملتهای آسیا به دلیل فعالیت یک گروه هنری در یکی از بازی‌های تیم ملی‌خبر داد.

احدی که با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت و گو کرده است، با اشاره به فعالیت یک گروه هنری در بین دو نیمه دیدار ایران و هنگ‌کنگ اظهار کرد: « فعالیت این گروه از ابتدا نه با مجوز فدراسیون فوتبال و نه به هیچ عنوان مورد تایید وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال بوده و بدون هماهنگی صورت پذیرفته و به محض انجام برنامه این گروه در بازی تیم ملی، ایران طی نامه‌ای رسمی و کتبی به کمیته برگزاری این رقابت‌ها، اعتراض خود را اعلام کرد.

معمولا انجام گروه‌های هنری کشورها باید با تایید تیمهای حاضر در مسابقات باشد اما این روند طی نشد و فعالیت این گروه تاییدیه ایران را نداشت بنابراین اعتراض ایران بصورت رسمی و کتبی به میزبان ابلاغ شد و از بازی بعد این گروه فعالیتی در ورزشگاه نداشت.»

این اظهار نظر در شرایطی با یک هفته تاخیر صورت گرفته است که فدراسیون فوتبال هنوز واکنشی به این موضوع نداشته است. اگر قرار بود وزارت ورزش به این اجرا واکنش نشان دهد باید در همان دیدار با هنک کنگ و یا بعد از آن انجام می داد نه این که بعد از یک هفته و با انتشار تصاویر و ویدئوهای آن چنین واکنشی داشته باشد.

ضمن این که اگر قرار بر اعتراض باشد باید فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا و نهادی که با این کنفدراسیون در ارتباط است اعتراض و نامه نگاری می کرد نه وزارت ورزش که عملا نهاد دولتی است!

سوابق گذشته نشان می دهد اجرای برنامه های فرهنگی در رویدادهای بین المللی با هماهنگی با فدراسیون ها و نهادهای ورزشی هر کشور صورت می گیرد اما این احتمال هم وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا از این گروه برای اجرای برنامه دعوت کرده باشد.

این در حالی است که تعداد زیادی از مسوولان فرهنگی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در قطر حضور دارند و اگر نتوانسته اند به اجرای برنامه های فرهنگی در حاشیه دیدار ایران نظارت کنند پس برای چه کاری راهی قطر شده اند؟

به دنبال انتشار این خبر و واکنشی که وزارت به اجرای گروه هنری بانوان داشت، وحید یامین پور معاون امور جوانان وزارت ورزش نیز با انتشار متنی در صفحه شخصی خود اعلام کرد از مسوولیتش کناره گیری کرده است. البته در متن منتشر شده از سوی یامین پور اشاره ای به ارتباط کناره گیری او با اجرای گروه هنری در قطر صورت نگرفته و دلیل دیگری به عنوان عامل کناره گیری عنوان شده است.

تاخیر عجیب وزارت ورزش در واکنش به اجرای گروه هنری بانوان در قطر
متن منتشر شده از یامین پور پس از کناره گیری از معاونت جوانان

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.