×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تولید فیلم کوتاه«ننه خُضَیره» در یاسوج/ روایت زنی که جانانه جنگید

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «ننه خُضَیره» به نویسندگی و کارگردانی سعید کریمی و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با پایان فیلمبرداری، وارد مراحل فنی شد و به زودی آماده پخش می‌شود.

کارگردان این فیلم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: هرگز نباید از حماسه مقاومت یک ملت غافل شویم.

سعید کریمی افزود: جنگ هیچ گاه تصویر زیبایی از خود به جا نمی‌گذارد، اما در این میان دفاع از ناموس و وطن مورد ستایش تمام جوامع بشری بوده و هست.

تولید فیلم کوتاه«ننه خُضَیره» در یاسوج/ روایت زنی که جانانه جنگید

وی ابراز داشت: قصه «ننه خضیره» یکی از هزاران ماجرای غم انگیز در تاریخ جنگ‌های بشری و روایت زنی است که تا پای جان زنانه جنگید.

کریمی هدف از ساخت این اثر را به تصویر کشیدن اتفاقات ناگوار جنگ و در پی آن آسیب‌های فراوان به انسان‌های مواجه با این عمل ناپسند و در نهایت تأثیر بر انسان‌های عصر حاضر دانست و گفت: امید بر اینکه صلح در تمامی جهان برقرار شود.

وی با اشاره به کلیت کار، افزود: «ننه خضیره» روایتگر قصه زنی است که در یکی از روستاهای هویزه برای انتقام از کسانی که به کشورش تجاوز کرده بودند، نانی را می پزد و درون آن زهر می‌ریزد و عراقی‌ها مجبورش می‌کنند از نانی که پخته بخورد و او هم برای اینکه شک نکنند، اول خودش می‌خورد و اینگونه بود که حماسه «ننه خضیره» شکل گرفت.

تولید فیلم کوتاه«ننه خُضَیره» در یاسوج/ روایت زنی که جانانه جنگید

کریمی به عوامل فیلم اشاره و عنوان داشت: تهیه کننده کار بِهسا صابری، نویسنده و کارگردان سعید کریمی، مدیر تولید فرهاد مصباح، مدیر فیلمبرداری علیرضا دهقان، مدیر صدابرداری میلاد فتوحی، مدیر گریم فرشاد تندنویس، طراح صحنه امیر بهبودنیا و دستیار کارگردان بهسا صابری است.

این کارگردان گفت: بازیگردان فیلم اکبر آئین،
منشی صحنه سیدمسعود روستا و بازیگران، شاناز خلفی، سیدجاسم موسوی، مرتضی قراغانی، غزال انصاری، سحر کرمپور، حمیدرضا قراغانی هستند.

کریمی در پایان از حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا افتخاری مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به در راستای حمایت شکل گرفته تقدیر کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.