×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
فرهاد میثمی آزاد شد

فرهاد میثمی پزشک و مترجم از زندان آزاد شد. میثمی مرداد سال ۹۷ بازداشت شده بود و با گذراندن دوران محکومیتش از زندان آزاد شد. طی روزهی اخیر انتشار تصاویر جدیدی از وضعیت جسمانی فرهاد میثمی پزشک، فعال مدنی، مترجم میان کاربران فضای مجازی خبرساز شده بود.

فرهاد میثمی آزاد شد

رویداد۲۴  فرهاد میثمی متولد سال ۱۳۴۸ در تهران است. او سال ۱۳۶۵ در دانشگاه پذیرفته شد و در رشته پاتولوی دانشگاه تهران تحصیل کرد، با این حال تحصلات خود را نیمه‌تمام گذاشت و به عرصه چاپ کتاب و انتشارات وارد شد. میثمی در اولین گام موسسه‌ای با نام «اندیشه‌سازان» تاسیس کرد که کارش چاپ کتاب‌های کمک‌درسی بود. این موسسه البته در سال ۱۳۸۴ منحل شد و البته به انتشارات مبتکران واگذار شد.

فرهاد میثمی از مخالفان حجاب اجباری در ایران است که دیدگاه‌هایش در این‌باره را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد و به همین دلیل نخستین بار در تاریخ ۹ مرداد ۱۳۹۷ در کتابخانهٔ خانگی خود توسط وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.


بیشتر بخوانید: فرهاد میثمی کیست و به چه جرمی در زندان است؟


فرهاد میثمی از سال ۱۳۹۷ تا کنون چندین بار اعتصاب غذا کرده است که در عمده موارد در حمایت از افرادی بوده که به زندان محکوم شده‌اند. اودر بیرون از زندان در واکنش به درگذشت هاله سحابی و هدی صابر اعتصاب غذا کرد. هاله سحابی دختر مرحوم «عزت‌الله سحابی» است که در زندان به سر می‌برد و برای مراسم تدفین پدرش به مرخصی آمده بود و در همان مراسم جان باخت. برخی گفته‌اند او بر اثر درگیری ماموران جان باخته اما مقامات قضایی گفته‌اند هاله سحابی بر اثر سابقه بیماری قلبی و گرمای هوا جان باخته و درگیری رخ نداده است. هدی صابر نیز از فعالان ملی-مذهبی بود که در زندان اعتصاب غذا کرد و تا رساندن او از زندان به بیمارستان جان باخت. درباره او نیز گفته شد به خاطر ضربات فیزیکی جان باخته اما مقامات قضایی توضیح دادند که او نارسایی قلبی داشته و هیچ ضربه‌ای به او وارد نشده است.

منبع: شرق دیلی

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.