×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
احداث بیمارستان جدید درکهگیلویه ضروری است/ضریب۱٠٠ درصدی اشغال تخت

به گزارش خبرنگار مهر، سید منصور تقوی شامگاه دوشنبه در پنجمین مجمع سلامت شهرستان کهگیلویه افزود: بهداشت و درمان به تنهایی متولی سلامت مردم نیست و نقش سایر دستگاه‌ها نباید نادیده گرفته شود.

وی فرهنگ سازی اولویت بهداشت بر درمان را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: پیشگیری بر درمان اولویت دارد که عملاً فقط شعار است.

تقوی عزم عمومی برای فرهنگ سازی را لازم برشمرد و خاطر نشان کرد: نیاز است از دورافتاده‌ترین نقطه از توده مردم تا مرکز مردم را به سمت رعایت بهداشت دعوت کنیم.

تقوی اضافه کرد: اگر تاب آوری مردم بالا برده شود، آمار بسیاری از ناملایمت ها پایین می‌آید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: مطالبات عمومی مردم از بهداشت عبور کرده و همه مطالبات درمانی شده است.

تقوی افزود: برخی مطالبات مردمی در حوزه درمان به نفع مردم نیست و مطالبات نباید به یک امر کارشناسی نشده در درمان بدل شود.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم دریافت خدمات و درمان در هیچ کجای دنیا در یک سطح نیست.

تقوی جاده و آمبولانس را دومین اولویت در درمان عنوان کرد و گفت: مشکل جاهایی مثل سوق، قلعه رئیسی و دیشموک با جاده و آمبولانس حل می‌شود و محور اولیه زیرساختی است.

وی ایجاد بیمارستان را مانند یک پکیج شامل تجهیزات و پزشک دانست و تصریح کرد: اگر جاده‌های چهار بانده یا آمبولانس داشته باشیم، توجیه پذیری بهتری دارد.

تقوی گرفتن مجوز دانشکده پرستاری و آزمایشگاه «بی تی ار»، مجهز شدن بیمارستان به چیلر، ایجاد اورژانس بین جاده‌ای و احداث و توسعه ۱۰۰ تخت در بیمارستان را از اقدامات انجام شده برای کیفیت درمان در کهگیلویه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیمارستان با ۱۰۰ تخت شروع و در ادامه به ۱۸۰ تخت افزایش داده شد، تاکید کرد: در واقع بدون تغییر و ارتقای فیزیک ۲۴۰ تخت به همین بیمارستان اضافه شد.

تقوی با اشاره به استانداردهای منطقه‌ای، تقویت بیمارستان مادر را یک ضرورت دانست و گفت: باید ۱۳۶ تخت در اورژانس امام خمینی باشد که تنها ۵۰ تخت موجود است.

وی با ابراز تأسف ضریب اشغال تخت بیمارستان را گاهی اوقات تا ۱۰۰ درصد عنوان کرد و گفت: در برخی از شرایط بیماران را روی زمین بستری می‌کنیم.

تقوی با مقایسه جغرافیای شهرستان کهگیلویه نسبت به دیگر شهرستان‌های استان، خطاب به نماینده کهگیلویه در مجلس ابراز داشت: با توجه به وجود زمین با کاربری بیمارستانی و وجود دلایل و استدلال‌های منطقی در نیاز به توسعه زیرساخت، تلاش برای ایجاد یک بیمارستان دیگر در شهرستان داشته باشید.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه نیاز به درمانگاه مجهز درمانی برای سوق، لنده و قلعه رئیسی را ضروری دانست و افزود: تا بیمارستان جدیدی احداث شود، ۵٠ تخت و دو اتاق عمل دیگر به بیمارستان امام خمینی (ره) اضافه می‌کنیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.