×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
ادعای اسکای نیوز: ایران مخفیانه حجم عظیمی از مهمات را به روسیه ارسال کرده است

اسکای نیوز به نقل از منابعی مدعی شد که ایران کشتی‌های حامل مهمات و تسلیحاتی برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده است.

ادعای اسکای نیوز: ایران مخفیانه حجم عظیمی از مهمات را به روسیه ارسال کرده است

رویداد۲۴ اسکای نیوز در خبر خود به نقل از یک منبع امنیتی ادعا کرد که ایران به طور مخفیانه حجم عظیمی از مهمات، راکت‌ها و خمپاره‌انداز‌ها را به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین ارسال کرده و قصد ارسال بیشتر این تجهیزات را دارد.

این منبع مدعی شده که دو کشتی حامل پرچم روسیه در ماه ژانویه از بندری در ایران به مقصد روسیه حرکت کرده و حامل چیزی در حدود صد میلیون گلوله و سیصدهزار خمپاره بوده‌اند.

به ادعای اسکای نیوز، احتمال می‌رود که مهمات موشک‌انداز، خمپاره و مسلسل نیز در میان بار‌ها بوده است. این منبع همینطور ادعا کرده که روسیه پول این مهمات را به طور نقدی پرداخت کرده است.


بیشتر بخوانید: ایران به دنبال تامین تسلیحات بیشتری برای روسیه در جنگ اوکراین است


یک متخصص در ادامه با اشاره به بالا بودن ارقام اعلام شده هشدار داد که نمی‌توان به طور دقیق میزان کمک‌های نظامی ارائه شده به روسیه را بررسی کرد. منبع ادعا‌های اسکای نیوز در ادامه با اشاره به همکاری‌های نظامی نزدیک ایران و روسیه مدعی شد: روسیه از ایران به عنوان یک پایگاه پشت جبهه استفاده می‌کند.

این منبع امنیتی همچنین مدعی شده که نام دو کشتی حامل مهمات ایران «Begey» و «Musa Jalil» بوده است. صاحب این کشتی‌ها تا بدین لحظه به درخواست اسکای نیوز برای اظهارنظر پاسخی نداده است. این منبع همچنین تصریح کرد که یک کشتی در تاریخ ۱۰ ژانویه و دیگری در تاریخ ۱۲ ژانویه راهی روسیه شده است.

منبع: اسکای نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.