×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 6 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
آتش سوزی مناطق حفاظت شده «سیوک» شهرستان بویراحمد مهار شد

به گزارش خبرنگار مهر، اسلام جاودان خرد ظهر جمعه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: آتش سوزی مناطق حفاظت شده بویراحمد که از ساعت ۱٠ و ۳٠ دقیقه صبح امروز در منطقه حفاظت شده «سیوک» آغاز شده بود در کمتر از ۵ ساعت مهار شد.

وی از همراهی خوب و قابل تحسین تیم اطفای حریق تشکل زیست محیطی نهضت سبز زاگرس شامل روستاهای گندمکش، جونک، گردوه و مردم طبیعت دوست بخش کبگیان و دمچنار، دهیار، اعضای شورای و مردم روستای هادی آباد و بخشدار مرکزی این بخش تقدیر کرد.

آتش سوزی مناطق حفاظت شده «سیوک» شهرستان بویراحمد مهار شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ضمن تشکر از همکاری و همراهی قابل تحسین مردم با محیط زیست استان گفت: اردیبهشت ماه سال جاری طی نشستی در اداره کل حفاظت محیط‌زیست زیست استان با مردم طبیعت دوست بخش «چیتاب و کبگیان»، حفاظت و حراست از منطقه حفاظت شده «سیوک» به مردم این بخش سپرده شد.

وی ابراز داشت: امروز آن برون سپاری جواب داد و مردم عملاً نشان دادند که دلسوز طبیعت هستند و اگر جایی نیاز به همکاری و همراهی باشد از هیچ کمکی دریغ نمی‌ورزند.

جاودان خرد گفت: در این آتش سوزی که علت آن هنوز مشخص نیست و موضوع در دست بررسی است، بیشتر مراتع و علفزار دچار حریق شده که خوشبختانه بدلیل واکنش سریع و مهار آتش، گونه‌های ارزشمند منطقه اعم بلوط، گون، ارژن آسیب چندانی ندید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: تیمی از همکاران در منطقه حضور دارند و مشغول پایش هستند و تا اطمینان از سرد و خاموش شدن آتش، منطقه را ترک نخواهند کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.