×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
محمد رهبری: شمشیربازی رها شد چون نتیجه گرفت!

محمد رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد دو مدال انفرادی (برنز) و تیمی (نقره) که در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا به دست آورد و همچنین برنامه‌های آینده برای حضور در میادین بین المللی دارد، توضیح داد.

رهبری با تاکید بر اینکه مسابقات در بالاترین سطح ممکن برگزار شد، گفت: به غیر از اینکه مسابقات عنوان قهرمانی آسیا را داشت و بهترین‌های جهان که آسیایی هستند در آن شرکت داشتند، انتخابی بودن آن و تاثیری که نتایج و امتیازهایش برای سهمیه المپیک داشت هم مزید بر علت شده بود تا رقابت شرکت کنندگان خیلی نزدیک و با کیفیت باشد.

این ملی پوش اسلحه سابر که با کسب مدال برنز به کار خود در بخش انفرادی مسابقات قهرمانی آسیا پایان داد، خاطرنشان کرد: همه به دنبال بالاترین بهره از این مسابقات بودند، من هم مستثنی نبودم، اولویتم کسب مدال بود که خدا را شکر موفق بودم. البته از نتیجه کلی و عملکردم خیلی راضی نیستم اما ناشکر هم نیستم.

وی در مورد دلیل نارضایتی خود از عملکردش در این رقابت‌ها گفت: دوست داشتم فینالیست بخش انفرادی می‌شدم و با کسب مدال طلا یا حداقل مدال نقره به کارم پایان می‌دادم اما نتوانستم. البته مدال برنزی که به دست آوردم هم آرزوی خیلی‌ها بود و تاثیر زیادی روی امتیاز المپیک داشت.

«شما در مسابقات ۲۰۱۷ قهرمانی آسیا صاحب مدال نقره شدید اما امسال به مدال برنز اکتفا کردید. فکر می‌کنید این موضوع یک ضعف در عملکرد شما به حساب نمی‌آید؟» رهبری در پاسخ به این پرسش گفت: نگاه شما این است اما من نگاه دیگری دارم، مسلماً هیچ ورزشکاری دوست ندارد حداقل نسبت به خودش عقبگرد داشته باشد. من سال گذشته در همین مسابقات قهرمانی آسیا و در جدول ۳۲ نفره حذف شدم، اگر قرار باشد ملاک عملکرد دوره قبل باشد من واقعاً رشد ۲۰۰ درصدی داشته‌ام. به نظرم نمی‌توان گفت که پسرفتی داشته‌ام به خصوص که هر سال مسابقات با شرایط خاص خود برگزار می‌شود.

عضو تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که در المپیک توکیو هم حضور داشت، با اشاره به حضور ۲۹ پله‌ای که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در رنکینگ جهانی داشت، گفت: از این حیث هم خوشحالم و هم خدا را شاکرم اما بیشتر بابت مدال نقره تیمی که به دست آوردیم، راضی هستم. در دو رویدادی که حکم انتخابی برای المپیک داشت دو مدال نقره و برنز تیمی به دست آوردیم و توانستیم فاصله امتیازی خود را از رقیبانمان خیلی زیاد کنیم.

وی در این زمینه ادامه داد: اگر بتوانیم در مسابقات آتی قهرمانی جهان هم مدال بگیریم به احتمال ۹۹ درصد سهمیه تیمی خود را برای المپیک قطعی می‌کنیم. البته کسب مدال در این رقابت‌ها اصلاً کار هر تیمی نیست. ایران در دوره پیشین مسابقات قهرمانی جهان نهم شد اما در مجموع سال گذشته، سال خوبی برای شمشیربازی نبود. امسال برای ما متفاوت بود، آن را خوب آغاز کردیم و تا امروز هم خوب دنبال کرده‌ایم. امیدواریم این روند را در مسابقات قهرمانی جهان هم داشته باشیم تا سهمیه تیمی خود را قطعی کنیم.

رهبری در بخش دیگری از این گفتگو با ابراز رضایت از تغییراتی که در دوره جدید مدیریت فدراسیون شمشیربازی به واسطه جذب اسپانسر ایجاد کرده است، گفت: تمام اعزام‌ها طبق برنامه انجام شده است چراکه ریاست فدراسیون از بخش خصوصی به جا کمک گرفته طوری که برای ۸۰ – ۷۰ درصد اعزام‌ها را همین بخش هزینه کرده است. اگر قرار بود فقط به بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اکتفا می‌شد باید قید خیلی از مسابقات را می‌زدیم و در نتیجه نمی‌توانستیم اصلاً به آرزوها و ایده آل‌های‌مان هم برای کسب مدال و سهمیه المپیک فکر کنیم.

وی از مسئولان ورزش کشور هم انتقاد کرد و ادامه داد: طی ۶ ماه گذشته سه مدال ارزشمند برنز جام جهانی مادرید، نقره الجزایر و نقره قهرمانی آسیا را گرفته‌ایم اما دریغ از کوچک‌ترین توجه مسئولان! آنها قبل از موفقیت‌های اینچنینی وعده حمایت و توجه را می‌دهند اما بعد فراموش می‌کنند که چه باید بکنند. شمشیربازی را هم رها کرده‌اند چون موفق بوده است و روی روند نتیجه گیری قرار دارد. گویا روال کار همین است، اگر نتیجه نگیریم که می‌گویند می‌دانستیم چه شرایطی وجود دارد و به همین دلیل هزینه نکردیم، وقتی هم نتیجه می‌گیریم اصلاً توجهی نمی‌شود.

محمد رهبری تاکید کرد: با همه اینها با قدرت و انگیزه کارمان را دنبال می‌کنیم چون مصمم به کسب سهمیه برای المپیک هستیم. می‌خواهیم اتفاقات قشنگی برای شمشیربازی اسلحه سابر ایران رقم بخورد. بعد از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا چند روز استراحت داشتیم و از هفته آینده دوباره وارد اردو می‌شویم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.