×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
علی اف خواستار محاکمه عاملان حمله به سفارت آذربایجان در تهران شد

علی اف خواستار محاکمه عاملان حمله به سفارت آذربایجان در تهران شد

رویداد۲۴ حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه کشورمان که برای حضور در اجلاس کشور‌های جنبش عدم تعهد به جمهوری آذربایجان سفر کرده است با الهام علی اف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تسنیم، وی در این دیدار سلام و پیام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان را به علی اف ابلاغ کرد. وزیر خارجه کشورمان با تبریک ریاست آذربایجان بر جنبش عدم تعهد، گفت که این جنبش در دوران ریاست آذربایجان به طور مستمر و پویا توسعه یافته است.

امیرعبدالهیان افزود: الهام علی اف در مراسم افتتاحیه اجلاس وزیران جنبش غیرمتعهد‌ها به نکات بسیار مهمی اشاره کرد. وی با بیان اینکه پویایی مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین ۲ کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان و ایران نقش مهمی در توسعه کریدور حمل‌ونقل شمال – جنوب دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اقدام انجام شده علیه سفارت جمهوری آذربایجان با جدیت در دستگاه‌های قضایی و انتظامی ایران بررسی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که به زودی فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران احیا شود.


بیشتر بخوانید: جزییات کامل حمله به سفارت آذربایجان در تهران


الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان نیز ابراز امیدواری کرد که مجرمان اقدام علیه سفارت آذربایجان در تهران به مجازات مناسب محکوم شوند. رئیس جمهور آذربایجان به نقش این کشور در جنبش عدم تعهد و اقداماتی که در راستای تأسیس آن انجام داده، پرداخت.

در این گفتگو، پویایی روزافزون روابط اقتصادی و تجاری در چند وقت اخیر مورد توجه قرار گرفت، در مورد چشم انداز توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب و همچنین اجرای خطوط ارتباطاتی بین منطقه اقتصادی زنگزور تبادل نظر شد. همچنین دیدار و مذاکرات هیئت‌های دو طرف در آینده نزدیک به عنوان یک اتفاق مثبت مورد تاکید قرار گرفت. 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.