×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اصلاح‌طبان چون جایگاهی ندارند، علیه شورای نگهبان جوسازی می‌کنند/ بنی صدر هم تایید شد، اما خودش خراب کرد

سردار کوثری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

سردار اسماعیل کوثری می‌گوید: برخی با مطرح کردن «نظارت استصوابی» می‌خواهند عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال ببرند، رفتارشان غلط و تلاش برای تخریب نظام است.

سردار اسماعیل کوثری نماینده تهران

رویداد۲۴ سعید شمس: سردار اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با رویداد۲۴ با اشاره به فضای انتخاباتی در سال منتهی به انتخابات اظهار داشت: با قاطعیت به شما می‌گویم هیچ منعی برای هیچ کس برای کاندیدا شدن وجود ندارد. مگر اینکه بر اساس ۴ مرجعی که مشخص شده است، افراد به لحاظ قانونی از حضور در انتخابات منع شوند. حالا می‌خواهد اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل یا …

یعنی وقتی شورای نگهبان کسی را تایید نکند، معلوم می‌شود که نباید تایید می‌شد. در واقع قانون مشخص کرده است که افراد در چه شرایطی می‌توانند در انتخابات باشند.

نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به اینکه «وقتی قانون مشخص است، چه نیازی به نظارت استصوابی است» می‌گوید: اینکه برخی با مطرح کردن «نظارت استصوابی» می‌خواهند عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال ببرند، رفتارشان غلط و تلاش برای تخریب نظام است. مگر یک زمانی نمی‌گفتند، مردم آقای X را می‌نویسند، اما از صندوق Y در می‌آید، مگر اینطور شد؟ همه این کار‌ها سیاه‌نمایی است. در واقع چون جایگاهی بین مردم ندارند، از این راه وارد می‌شوند تا مظلوم‌نمایی کند و بگویند «ما خیلی جایگاه داریم، اما نمی‌گذارند بیاییم» این رفتار‌ها در صورتی است که در این نظام «بنی‌صدر» هم تایید شد و اتفاقا رای هم آورد، اما خودش درست عمل نکرد و به آن سرنوشت دچار شد.

او می‌گوید: افراد طوری عمل می‌کنند که رفتارشان به طور آشکارا با مصلحت نظام و منافع ملی در تضاد است و به همین دلیل پرونده‌های‌شان مشکل‌دار می‌شود و ۴ مرجع قانونی تاییدشان نمی‌کند. تکرار می‌کنم، اصلاح‌طبان چون جایگاهی ندارند، علیه شورای نگهبان جوسازی می‌کنند. البته منظورم همه اصلاح‌طلبان نیست.


محمدجواد حق‌شناس: ترکیب ضعیف‌ترین مجلس و دولت تاریخ انقلاب شرایط اسفناکی رقم زده است/ با آتش زیر خاکستر مواجهیم


کوثری با اشاره به شائبه «بی‌اعتمادی مردم به سیستم» تصریح کرد: نمی‌دانم چطور می‌گویند، مردم نسبت به نظام بی‌اعتماد شده‌اند؟ به آن‌ها توصیه می‌کنم حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و خیل حضور مردم در جشن روز غدیر را ببینند تا متوجه شوند که این مردم بیشتر از همیشه به نظام و حاکمیت اعتماد و اعتقاد دارد. این حرف‌ها بازی است و مردم به خوبی به پای کار می‌آیند و نباید تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار بگیریم. مگر نمایندگان مجلس ششم از همین شورای نگهبان تاییدیه نگرفته بودند؟ اما خودشان بد عمل کردند و کارشان به آنجا‌ها کشیده شد. دوباره تکرار می‌کنم، مردم اعتماد ۱۰۰ درصدی به نظام دارند.

این چهره اصولگرا در ادامه در پاسخ به این پرسش که «مردم اگر اعتماد دارند، چرا انتنخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ با کمترین میزان رای برگزار شد» می‌گوید: اینکه در آن دو انتخابات مردم پای صندوق‌های رای نیامدند، به اعتمادشان به نظام ربطی نداشت. در واقع عملکرد دولت به قدری بود که مردم انگیزه‌ای برای رای دادن نداشته باشند. حالا دولت سیزدم باید خوب عمل کند تا مردم امیدوار باشند. الحمدالله دولت سیزدهم و مجلس تا الان خوب عمل کرده‌اند، اما کافی نیست. با این حال قطعا و یقینا مردم در اسفندماه استقبال خوبی از انتخابات مجلس خواهند داشت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.