×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 5 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
میزبانی«بدموقع» شمشیربازی ایران/مسئولان فدراسیون تقویم را ندیدند؟

به گزارش خبرنگار مهر، «ستلایت» عنوان رویدادی در اسلحه سابر بزرگسالان است که فدراسیون شمشیربازی شهریور سال جاری برای سومین سال برگزارکننده آن خواهد بود.

البته دوره نخست این رقابت ها بدون عنوان ستلایت و با حضور نمایندگان برخی کشورها در تهران برگزار شد اما بعد از آن، فدراسیون بین المللی شمشیربازی این مسابقات را با عنوان «ستلایت» وارد تقویم سالیانه خود کرد.

بدین ترتیب دومین دوره مسابقات با این عنوان سال گذشته در اصفهان برگزار شد. امسال هم طبق تقویم مصوب فدراسیون بین المللی شمشیربازی، رقابت های ستلایت اسلحه سابر بزرگسالان برای سومین سال (با احتساب سال اول) در ایران برگزار خواهد شد.

فدراسیون شمشیربازی دعوتنامه این رقابت ها را برای کشورها ارسال کرده تا بتواند مسابقات را با حضور حداکثری شمشیربازان در اصفهان به سرانجام برساند درحالیکه زمان رقابت ها به گونه ای است که حضور ملی پوشان کشورمان با ابهام روبرو است و همین مسئله میزبانی مسابقات را به طور کلی بد موقع جلوه داده است.

میزبانی«بدموقع» شمشیربازی ایران/مسئولان فدراسیون تقویم را ندیدند؟

میزبانی بدموقع برای شمشیربازی

رقابت های شمشیربازی ستلایت اصفهان یک روزه است. فدراسیون جهانی شمشیربازی در تقویم خود این مسابقات را برای ۱۷ سپتامبر یعنی ۲۶ شهریور پیش بینی کرده است. یعنی در فاصله کمتر از یک هفته تا بازی های آسیایی که حضور و چگونگی نتیجه گیری در آن اهمیت زیادی برای ورزش کشور و کاروان اعزامی دارد. البته سال گذشته هم این رقابت ها در شهریور (۱۲ شهریور) برگزار شد اما امسال به خاطر بازی های آسیایی، زمان تعیین شده برای این میزبانی خیلی خوش موقع نیست.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر از جمله تیم های اعزامی به بازی های آسیایی است که اتفاقا پس از رهایی از مسابقات اخیر قهرمانی جهان قرار است به زودی وارد اردوهای آماده سازی برای این بازی ها شود. اعضای همین تیم، سال گذشته یک وزنه در مسابقات ستلایت اصفهان به حساب می آمدند کمااینکه علی پاکدامن عنوان قهرمانی را از آن خود کرد اما با توجه به زمان بازی های آسیایی حضور در مسابقات امسال چگونه خواهد بود و اصلا شدنی است؟

بازی های آسیایی از اول مهر و مسابقات شمشیربازی این بازی ها از دوم مهر آغاز می شود. طبیعی است که ملی پوشان چند روزی زودتر عازم هانگژو خواهند شد. از طرفی حضور در مسابقات ستلایت اصفهان – با وجود یک روزه بودن- مستلزم صرف زمانی برای رفت و بازگشت است. البته رقابت با شرکت کنندگان در مسابقات ستلایت می تواند ملی پوشان ایران را در آخرین روزهای منتهی به بازی های آسیایی محک بزند اما فشردگی لازم برای رفت و بازگشت آنها در کنار رقابت یک روزه باعث تشدید خستگی‌شان و حتی احتمال آسیب دیدگی‌شان می شود.

برگزاری مسابقات بدون ستاره های خودی؟

اینها چالش هایی است برای میزبانی فدراسیون شمشیربازی در آستانه بازی های آسیایی مگر اینکه در مجموع قید حضور مسافران هانگژو در اصفهان زده شد که اجرای این ایده هم تبعات خود را به همراه دارد.

سال گذشته رقابت های ستلایت با حضور نمایندگانی از آذربایجان، گرجستان، ترکیه، عراق و پاکستان برگزار شد. تلاش فدراسیون این است که برای دوره جدید مسابقات کشورهای بیشتری نمایندگان خود را راهی ایران کنند.

تعیین جایزه ۲ هزار، ۱۵۰۰ و هزار دلای برای نفرات اول تا سوم هم اقدام انگیزشی در این زمینه است اما اگر قرار بر غیبت ستاره های شمشیربازی ایران در مسابقات باشد، انجام این اقدامات و تلاش برای به نتیجه رسیدن آنها چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟

درست آن بود که مسئولان فدراسیون شمششیربازی بعد از ارائه تقویم فدراسیون جهانی و با در نظر گرفتن زمان بازی های آسیایی و اهمیت این بازی ها، متقاضی جابه جایی زمان مسابقات ستلایت می شد. اگرچه این اقدام انجام نشده است اما حرفه ای و منطقی هم نیست که مسابقات در این بازه زمانی و با هر کیفیتی برگزار شود چراکه به راحتی می تواند منجر به سلب امتیاز میزبانی شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.