×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
در فدراسیون قبل اردوها کم بود/ به تصمیم سرمربی احترام گذاشتیم

حسین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در واکنش به عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: وزنه‌برداران در این مسابقه با همه توان حاضر شدند و توانستند مدال‌های خوش رنگی کسب کنند. در رده بانوان عملکرد وزنه‌برداران روند رو به جلوی دارد به طوری که تغییر تکنیک آن‌ها کاملاً محسوس است. در رده نوجوانان قهرمان آسیا شدیم و این نشان می‌دهد وزنه‌برداری در رده پایه شرایط خوبی پیدا کرده است.

وزنه‌برداران رها شوند خیلی زود افت می‌کنند

رئیس کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: جوانان و نوجوانان چندین ماه در اردوهای مختلف حضور داشتند و نتیجه آن حضور مقتدرانه در قهرمانی آسیا بود. عملکرد آن‌ها نشان داد وزنه‌برداری پر از استعداد و پشتوانه است و می‌توان به نسل آینده این رشته امیدوار شد. البته اگر این وزنه‌برداران به حال خود رها شوند و از سوی فدراسیون و کادرفنی مورد حمایت قرار نگیرند خیلی زود افت می‌کنند.

امیدوار به بازگشت روزهای اوج در فوق سنگین

رضازاده تأکید کرد: وزنه‌برداری رشته رکوردی است و وزنه‌برداران باید زیر چتر حمایت فدراسیون و کادرفنی در اردوهای طولانی مدت حضور پیدا کنند تا در مسابقات بین‌المللی عملکرد قابل قبول و افزایش رکورد داشته باشند. در رده جوانان در دسته فوق سنگین وزنه‌برداران خیلی خوب کار کردند و به مدال طلا رسیدند و شاید دوباره بتوان در این دسته حرف اول را بزنیم. فکر می‌کنم در آینده می‌توان برخی از این وزنه‌برداران را در مسابقات المپیک و جهان ببینیم.

اردوی مستمر مهم‌ترین رکن در رده پایه است

عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به انتقاد برخی از اهالی وزنه‌برداری مبنی بر اینکه فدراسیون مدام تأکید دارد پشتوانه‌سازی در وزنه‌برداری صورت نگرفته است، عنوان کرد: مطمئناً این جوانان و نوجوانان طبق استعدادیابی در گذشته کشف شدند اما به صورت مستمر چندین ماه در اردو بودند و به حال خودشان رها نشدند. در رده پایه اینکه وزنه‌برداران به حال خود رها نشوند مهم‌ترین موضوع است. اگر همین وزنه‌برداران که امروز در آسیا مدال‌آوری کردند به حال خودشان واگذار شوند مطمئناً ۲۰ تا ۳۰ کیلو افت رکورد خواهند داشت.

در فدراسیون قبل میزان اردوی وزنه‌برداران تا این اندازه نبود

رضازاده عنوان کرد: این وزنه‌برداران شاید در دوره قبلی هم در اردوی تیم ملی بودند اما وضعیت اردویی آن‌ها به این صورت نبود، آن‌ها برای حضور در این مسابقات مدت‌ها در اردو بودند و افزایش رکورد داشتند. وزنه‌برداری رشته‌ای است که تنها با تمرین کردن می‌توان پیشرفت کرد. در فدراسیون قبل این اردوها کم بود.

به تصمیم نصیرشلال در رابطه با کیانوش احترام گذاشتیم

رئیس کمیته فنی در مورد کنار گذاشتن کیانوش رستمی از مسابقات جهانی و از دست دادن المپیک ۲۰۲۴ گفت: این تصمیم کادرفنی بوده و ما هم به آن احترام گذاشتیم. کمیته فنی به این موضوع ورود کرد اما وقتی صحبت‌های نصیرشلال را شنیدم اختیار را به او دادیم. سرمربی تیم اعلام کرد که حتی نامه زده بودند و تاریخ رکوردگیری را به اطلاع این وزنه‌بردار رسانده بودند اما یک ساعت مانده به رکوردگیری اطلاع داده که در رکوردگیری شرکت نمی‌کند. برای کادرفنی هم رعایت قوانین و مقررات جز الزامات است به همین خاطر ما هم به تصمیم سرمربی تیم احترام گذاشتیم.

کیانوش جداگانه و به دور از تیم در آکادمی تمرین می‌کرد

رضازاده گفت: پیش از این کیانوش رستمی با کادرفنی هماهنگ کرده بود که تمرینات خود را به صورت جداگانه و به دور از تیم پیگیری کند که سرمربی تیم این موضوع را قبول کرده بود و کیانوش به دور از همه و به صورت جداگانه در آکادمی تمرین می‌کرد. ولی زمانی که علی رغم اطلاع قبلی به او گفته بودند در رکوردگیری شرکت کند اما از انجام آن امتناع کرده دیگر کادرفنی تصمیم‌گیرنده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.