×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
گل محمدی:لیگ را یکسال تعطیل کنیم/ فوتبال ایران هرسال پسرفت می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از نخستین بازی پرسپولیس در لیگ بیست و سوم گفت: خیلی خوشحالم و خدا را شکر می‌کنم همچنان به عنوان سرمربی پرسپولیس اینجا حضور دارم. افتخار می‌کنم برای چهارمین سال پیاپی مربی این تیم هستم. امیدمان به خدا و حمایت هواداران است. امیدواریم همانطور که سال قبل توانستیم هواداران را خوشحال کنیم، امسال هم برای شادی دل همه‌شان موفقیت به دست بیاوریم. همیشه داشتن شروع خوب برای قهرمان شدن یک الزام است. جمع‌آوری امتیازات باعث می‌شود با روحیه بیشتر روند بهتری در مسابقات داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص نبود تماشاگر در نخستین بازی پرسپولیس در فصل جاری فوتبال باشگاهی کشور افزود: واقعاً بدون تماشاگر بودن باور کردنی نیست. ما اگر زیرساخت‌ها را نداریم پیشنهاد می‌دهم یک سال لیگ را تعطیل کنیم و زیرساخت‌ها را درست کنیم و شروعی دوباره داشته باشیم. پرطرفدارترین تیم ایران و آسیا باید بدون تماشاگر باشد.

سرمربی پرسپولیس گفت: می‌دانیم مقابل تیم آلومینیوم با هدایت مجتبی حسینی کار سختی داریم. او را می‌شناسیم. مربی کاری و پرتلاش است. همیشه تیمش منظم بوده، علیرغم مشکلاتی که بود امیدواریم روند خوبی را شروع کنیم. تا حدودی آماده این بازی هستیم. خیلی دیر شروع کردیم. متأسفانه اردوها و بازی‌هایمان کنسل شد اما تلاش کردیم با برنامه‌ریزی خوب و تمرینات بیشتر و منظم این کمبودها را جبران کنیم. بازی‌های تدارکاتی نسبتاً خوبی انجام دادیم و خودمان را برای این بازی آماده کردیم.

وی افزود: با اینکه ناهماهنگی‌هایی وجود دارد ولی انگیزه و اشتیاق خوبی را در بچه‌ها برای شروع مسابقات می‌بینم. ان‌شاالله فردا بازی خوبی داشته باشیم.

یحیی با ابراز تأسف از وضعیت موجود ادامه داد: اینها برای فوتبال کشورمان واقعاً زشت است. با نوع نگاهی که در فوتبال هست فقط روز به روز در حال پسرفت هستیم. در کشورهای دیگر امکانات و ساختارهای آن‌چنانی را می‌بینید. در فوتبال ایران به جای اینکه پیشرفت کنیم متأسفانه در حال پسرفت هستیم. واقعاً متأسفم و ناراحتم. فقط حس بی انگیزگی در وجود همه کسانی که کنارم بودند را دیدم.

سرمربی سرخپوشان درباره مشکلات باشگاه در عدم جذب بازیکنان مد نظر و عدم جذب مهاجم خارجی افزود: آمدن خارجی هنوز منتفی نیست. پرونده آنها باز است. دنبال این هستیم یکی دو بازیکن به تیم با توجه به نیازمان اضافه کنیم. اگر زیاد درباره این مسائل صحبت نکردم به دلیل این است که در فشار بدنسازی و تمرینات پیش فصل بودیم. نمی‌شد مقابل چشم بازیکنان مدام از بازیکن خارجی بگوییم. اگر حرفی می‌زدیم تیمی را که با چنگ و دندان نگه داشتیم را هم از دست می‌دادیم. الان توقع به جایی از ما برای موفقیت در آسیا وجود دارد. باید از لحاظ شرایط مالی وضعیت خوبی را به وجود بیاوریم.

گل محمدی درباره انتظار طرفداران پرسپولیس از این تیم تاکید کرد: سطح توقع هواداران بجاست اما با سطح منابع مالی پرسپولیس اصلاً همخوانی ندارد. تمام درآمدهای باشگاه در کشورهای دیگر چیز دیگری است. مثلاً یکسری تیم‌ها از کارخانه‌ای ارتزاق می‌کند و منبع مالی دارد اما ما به عنوان یک باشگاه دولتی منتظر هستیم چه کسی تبلیغ روی پیراهن را می‌گیرد. با این حال باز هم تلاش می‌کنیم نقاط قوت خودمان را بیشتر کنیم.

گل‌محمدی درباره احتمال عدم استفاده از بازیکنان تازه وارد به دلیل بسته بدون پنجره باشگاه تاکید کرد: مگر پنجره ما بسته است؟ بدهی داخلی نداشتیم. به من چیزی نگفته‌اند که می‌توانیم استفاده کنیم یا خیر؟

او با خنده نسبت به احتمال بازگشت عیس آل کثیر به پرسپولیس واکنش نشان داد و گفت: چنین چیزی امکان ندارد. 

وی در خصوص اینکه آیا گزینه مهاجم، صددرصد خارجی است، عنوان کرد: سطح بازیکن خارجی مهم است و باید کمک کند. بازیکنی که بتواند در سطح آسیا عملکرد خوبی داشته باشد حداقل یک میلیون دلار قیمتش است. با توجه به شرایط باشگاه واقعا امکانش نیست. بعضی هم تا این را می‌بیند دست روی این موضوع می‌گذارد و مصاحبه می‌کند. از اینجا خبر ندارند. واقعا مشکلات خیلی عمقی داریم. با آنچه از بیرون نشان داده می‌شود متفاوت است. فعلا در مورد گزینه‌ای به جمع بندی نرسیده‌ام.

سرمربی پرسپولیس در مورد جذب شهاب زاهدی یادآور شد: او بازیکن تیم ملی است. از پرسپولیس لژیونر شد. جای پیشرفت زیادی دارد.  بازی به بازی می‌تواند بهتر شود. موقعیت شناسی و ضرب پای خوبی دارد. بابد بتواند بیشتر بدود.

گل محمدی درباه اینکه با وجود نداشتن گلر دوم چرا به احمد گوهری رضایتنامه داده شد تصریح کرد: گوهری خیلی دوست داشت امسال بازی کند اما با توجه به حضور بیرانوند فضا برایش محدود شده بود. از طرفی با توجه به اینکه سهمیه بزرگسال بود، با رفتنش یک جا برای ما باز شد. برای هر بازیکن، به لیست و کیفیتش نگاه می‌کنیم. نسبت به وضعیتش تصمیم گیری می‌شود. 

سرمربی تیم پرسپولیس درباره تغییر قوانین نقل و انتقالاتی و برداشتن حضور ۲۵ ساله ها گفت: ضربه‌ای مهلک به همه تیم‌ها بود. تصمیم گیری‌ها باید به نفع فوتبال باشد. آیا فوتبالیست‌ها بخشی از فوتبال نیستند؟ ببینید چند بازیکن بیرون ماندند. آن‌ها هم زندگی دارند. زحمت کشیدند به این مرحله برسند. ممکن است نتوانند بین تیم‌های بالای جدول باشند اما می‌توانستند در تیم‌های دیگر باشند. هدف از این قوانین را متوجه نمی‌شوم. آیا بحث هزینه‌ها بود یا اینکه بازیکنان جوان دیده شوند؟ این اتفاق مطمئنم‌ نیفتاده و از آن طرف خیلی از بازیکنان هم بیرون ماندند. این را یکی دوماه پیش پیش بینی کردم. 

گل‌محمدی افزود: قوانینی وضع شد، وقتی خودشان به عنوان مدیر در مسند باشگاهی قرار گرفتند دیدند سخت شد! آمدند دوباره قانون دیگری گذاشتند و عوض کردند. کلی می‌گویم. هر نیتی دارند، این قوانین باید با حضور مربیان، کارشناسان، مدیران و نماینده بازیکنان وضع می‌شد. همه باید به جمع بندی خوب می‌رسیدند. سریع این کار را انجام دادند. کدام یک از مدیران باشگاه‌ها امضا کردند؟ به هرکه می‌گویند، می‌گوید نماینده ما بود، یکی سفر بود و… هیچکس نبود. همه نماینده‌هایشان آمدند، امضا کردند و رفتند. 

وی تصریح کرد: حالا اگر بخواهم این حرف‌ها را باز کنم، فردا حکمی می‌آید. باید در کمیته انضباطی و کمیته اخلاق پاسخگو باشم. برای خودم حرف نمی‌زنم. برای پیشرفت فوتبال و جوانان است.

گل محمدی افزود: باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال و سپاهان باید برای فدراسیون خط مشی تعیین کنند نه فدراسیون برای آن‌ها، باشگاه‌ها هستند که باید بتوانند درآمدزایی کنند، با بازیکنان در ارتباط هستند، نبض فوتبال هر کشور را دارند، ریشه و تنه فوتبال هستند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.