×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
می‌خواهیم با دو سال در ساخت دیزنی لند اسلامی رکورد شکنی کنیم؟/ بررسی جدیدترین ادعای جنجالی حامد علامتی!

مهسا بهادری: «سیندلا»، «سفید برفی»، «میکی موس» و ۱۰۰ ها انیمیشن معروف دیگر که یا کودکی خودمان را ساخته یا کودکی فرزندمان را، محصول شرکت دیزنی است، جایی که خیالات ما جامه واقعیت به تن می‌کنند و تخیل ما را بیدار می‌کنند، شرکت والت دیزنی در سال ۱۹۵۵ بود که تصمیم گرفت این تصاویر را زنده کند به همین دلیل هم آمریکا در سال ۱۹۵۵ تبدیل به اولین زادگاه دیزنی‌لند شد که در تنها یک سال ساخته شد و هزینه آن هم ۱۷ میلیون دلار و با دلار ۴۲ هزار تومانی حدود ۷۱۴ میلیاردتومان هزینه آن شد البته که در آن زمان به دلیل عدم پیشرفت تکنولوژی تا این میزان، خدمات با این کمیت و کیفیت در اختیار مخاطبان نبود به همین دلیل یک بار دیگر هزینه‌ای معادل ۱۳۸ میلیون دلار یعنی ۵ هزار و ۷۹۶ میلارد دلار تا سال ۲۰۲۱ برای بازگشایی مجدد دیزنی لند آناهایم در کالیفرنیا هزینه شد؛ اما نکته‌ای که درباره دیزنی وجود داشت و باعث شهرت و محبوبیت دیزنی‌لند شد، کمیت و میفیت بالای محصولات تولید شده از جانب این شرکت بود و بعد از آن هم شش جای دیگر دنیا اقدام به تاسیس دیزنی‌لند کردند.

هزینه ۱۶ هزار میلیارد تومانی برای دیزنی‌ورد بزرگ جهان در فلوریدا

والت دیزنی حدود ۱۵ سال بعد اقدام به تاسیس دومین دیزنی‌ورد بزرگ جهان در فلوریدا کرد. اقدامی که با کمک ۹ هزار نفر و در دوسال سبب شد تا این دومین دیزنی لند در سال ۱۹۷۱ و با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری که با قیمت دلار روز هزینه آن معادل ۱۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود. دیزنی فلوریدا خدمات و امکانات بسیار متنوعی دارد؛

رستوران‌های متعدد، بخش دزدان دریایی کارائیب که در هر سمت صدای تم متن آهنگ دزدان دریایی کارائیب به گوش می‌رسد. وقت گذراندن در ساحل بلیزرد یا دریاچه تیفون، از دیگر بخش‌های این پارک که کمتر به آن توجه می‌شود پارک آبی والت دیزنی ورلد است.

ماجراجویی در دنیای آواتارها؛ اگر از پدیده زیست تابی فقط کرم شب تاب را به خاطر دارید، باید اضافه کنیم که پدیده‌ی زیست تابی نه تنها در بین حشرات بلکه بین گیاهان نیز وجود دارد و شما در این قسمت از دیزنی لند می‌توانید از دیدن این گیاهان لذت ببرید.

سرزمین جنگ ستارگان؛ بخش جنگ ستارگان از بخش‌های نسبتا جدید این پارک است، البته بهتر است و این پارک در طول سال به‌روزرسانی می‌شوند و توانایی گسترس و اضافه شدن بخش‌های جالب بیشتری به آن را دارند.

سفر به برج وحشت، دستگاه‌های بازی مختلف و اقامت هتل‌های دیزنی از بخش‌های دیگر این پارک هستند.

دیزنی لندهای سراسر جهان

دیزنی لند پاریس و هزینه بیلیون دلاری

دیزنی لند پاریس با نام دیزنی لند اروپا نیز شناخته می‌شود، با هزینه ۱.۴ بیلیون دلار یعنی حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان ساخته شده است. این مکان در ابتدا به دلیل الگوبرداری از روی زندگی مردم آمریکا و تفریحات آن‌ها مورد توجه فرانسوی‌ها قرار نگرفت؛ اما این مکان امروزه در کنار ایفل و کاخ‌های ورسای از دیگر مکان‌هایی است که توریست‌ها از دیدن ان غافل نمی‌شوند. این دیزنی لند علاوه بر قسمت‌های دیگری که وجود دارد دارای زمین گلف و استودیوی والت دیزنی نیز هست. دیزنی لند پاریس از دو قسمت دیزنی لند و پارک استودیو دیزنی لند تشکیل شده که قسمت پارک دیزنی لند شامل مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌شود:
فرانتیرلند: این بخش مانند سواری در سفینه‌ی زمان است که شامل رودخانه و کابوی‌ها است.
ادونچرلند: که همانند دیزنی لند کالیفرنیا سبک سبز و درختی دارد.
فانتزی لند: این قسمت رویای شیرین نه فقط بسیاری از دخترهای خردسال است که شامل بسیاری از بزرگسالان نیز می‌شود؛ این قسمت مربوط به پرنسس‌های دیزنی و دنیای خیالی آن‌ها است و بازدیدکنندگان می‌توانند از هر سنی که باشند لحظه‌ای در دنیای خیالی دیزنی زندگی کنند.
دیسکاوری لند: در این قسمت شخصیت‌های اسباب بازی بزرگ وجود دارند.

دیزنی لند و دیزنی سی توکیو

این پارک اولین پارک موضوعی دریایی دیزنی در جهان است که از پارک‌های فلوریدا و کالیفرنیا الگوبرداری شده است و سمبل آن کوه آتشفشانی دیدنی پرومتئوس است؛ این پارک هم مانند پارک‌های قبلی شامل ادونچر لند، فانتزی لند، تون تاون یا همان شهر کارتونی، وست ورلد است با این تفاوت که قسمتهایی مثل تومورولند و بازارجهانی نیز به ان اضافه می‌شود.
تومارو لند Tomorrowland: اگر از عاشقان تکنولوژی هستید این قسمت را بسیار دوست خواهید داشت زیرا جاذبه‌های فضایی و نو را پیش روی مخاطبان خود قرار می‌دهد.
بازار جهانی World bazaar: در بخش ابتدایی ورودی یک مرکز خرید وجود دارد (چیزی همانند مین استریت در کالیفرنیا) که اقتباسی از معماری شهرهای آمریکا در اوایل قرن بیستم میلادی است.

این پارک در سال ۱۹۸۳ به عنوان اولین پارک موضوعی دیزنی در خارج از آمریکا تأسیس و در ۴ سپتامبر ۲۰۰۱ با هزینه‌ای معادل ۷/۲ میلیارد دلار بازگشایی شد به عبارتی ساخت آن چیزی حدود ۲۰ سال طول کشید.

دیزنی لندهای سراسر جهان

دیزنی لند هنگ کنگ

دیزنی لند هنگ کنگ کوچک‌ترین دیزنی پارک جهان به شمار می‌رود. بزرگترین شهر بازی دیزنی در چین، روز پنجشنبه در شانگهای گشایش خواهد یافت. این پروژه که پنج و نیم میلیارد دلار هزینه داشته، در نوع خود نخستین پروژه در خاک چین به شمار می رود.
بخش مین استریت هنگ کنگ چیزی مشابه همتای خود در کالیفرنیا است و در کنار فنتسی لند سرزمینی به نام سرزمین داستان اسباب بازی‌ها وجود دارد که موضوع آن انیمیشن داستان اسباب بازی‌ها است.
یکی از بخش‌های جالب و جدید دیزنی لند هنگ کنگ بخش میستیک پوینت است که شاید در نگاه اول یادآور خانه ارواح باشد اما در اصل خانه‌ی مردی به نام لرد هنری در وسط جنگلی اسرار آمیز است.

دیزنی لند شانگهای چین

این پارک در اواسط سال ۲۰۱۶ افتتاح شد. این پارک در منطقه پودونگ قرار دارد و ساخت آن حدود هفت سال طول کشید. هزینه ساخت این پارک در ابتدا ۲۴٫۵ میلیارد یوان (۳٫۷ میلیارد دلار) برای پارک موضوعی و ۴٫۵ میلیارد یوان اضافی (۷۰۰ میلیون دلار آمریکا) برآورد شد.

تیم‌های این پارک همچون سایر پارک‌های دیزنی شامل ادونچر لند، تومارو لند، فنتسی‌ لند، دیسکاوری لند و سایر قسمت‌هایی که پیش‌تر اشاره شد است. علاوه بر باقی کرکترهای موجود در دیزنی لند که شامل شخصت کارتون‌های فروزن، سیندرلا، سفید برفی است؛ بیمکس که شخصیت مشهور داستان ابر قهرمان است نیز در این جا حضور دارد.

دیزنی لندهای سراسر جهان

دیزنی لند آولانی در هاوایی

این دیزنی لند به هتل‌های افسانه‌ای خود مشهور است. این دیزنی لند در واقع بیشتر تفرجگاهی است که مجموعا چند هتل را در بر دارد که شامل قسمت‌های آب گرم و تفریحات ساحلی است.

دیزنی لند ایرانی؟

حالا شاید برایتان پرسش ایجاد شود چرا بدون هیچ دلیلی سراغ دیزنی‌لندهای جهان رفتیم، پرداختن به این ماجرا چندان که فکر می‌کنید هم نیست ما خدمات، هزینه تولید و زمان ساخت و تعداد نیروها برای ساخت شش دیزنی‌لند معروف جهان را بررسی کردیم چون حامد علامتی؛ رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در نشست خبری با اصحاب رسانه از اقدامات انجام شده برای ایجاد دیزنی لندِ ایرانی خبر داده و گفته: «ما به دنبال ایجاد شهر کودک هستیم و با توجه به ظرفیت و امکاناتی که داریم به دنبال ایجاد چیزی شبیه دیزنی لند هستیم و مهندسان هم تدابیری را اندیشیده‌اند. این هدف مصوبه هیئت مدیره و… را می‌خواهد که بخشی از آن صورت گرفته و وزیر هم دنبال آن است. بین ۲ تا ۳ سال، شهر جهانی کودک را ایجاد خواهیم کرد که شامل آموزش، فرهنگ، بازارچه کودک است. ۸ ماه است که کار را آغاز کرده‌ایم و همه شرایط و ویژگی‌های آن متناسب با زیست بوم ایرانی اسلامی خواهد بود.»

درباره این ماجرا چند نکته جدی و اساسی وجود دارد؛ قرار است کدام محصولات انیمیشنی که به شدت مورد استقبال قرار گرفتند در این‌جا به نمایش گذاشته شود؟ چند نیرو قرار است برای ساخت به کار گرفته شوند چون در بهترین حالت دیزنی‌ ورد فلوریدا با ۹ هزار نفر توانست در دو سال ساخته شود، سومین مورد هزینه است و چهارمین نکته بحث ایمنی است، آیا توانایی به روزرسانی و خدمات رسانی به این شهربازی وجود دارد؟ احتمالا بعد از مدتی این اتفاق نخواهد افتاد چه بسا که وسایل بازی پارک ارم سالیان سال است که تعویض نشده و در پارک‌های مختلف کشور حوادثی از جمله سقوط از تاب رخ می‌دهد.

پیرو همین مطلب هم محمد سرشار، مدیرعامل سابق شبکه پویا هم نسبت به این حرف واکنش نشان داده و در کانال تلگرامی خود نوشته : «مدیرعامل کانون پرورش فکری گفته می‌خواهد در کمتر از ۳سال، پردیس جهانی کودک را شبیه دیزنی‌لند بسازد! به این کاری ندارم که مگر ما چقدر جهان‌های انیمیشنی داریم که بتوانیم «تم‌پارک» بسازیم. فقط اینکه ۷سال طول کشید تا دیزنی با آن تجربه، در چین با آن امکانات، «دیزنی‌لند شانگهای» را بسازد!»

۲۴۵۲۴۵

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.