×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر
یک ویرانه راقهرمان آسیا کردم/درآخرت هم قهرمان شویم انتقاد می کنند

هادی پانزوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم وزنه‌برداری جوانان و نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با توجه به شرایطی که وزنه‌برداری ایران در چند سال اخیر داشت به نظرم عملکرد نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا راضی کننده بود. بعد از هفت سال نوجوانان ایران توانستند در آسیا اول شوند و این کار بزرگی بود.

روی تیم‌های پایه کار نشد و ویرانه تحویل گرفتیم

وی گفت: البته هنوز با آن چیزی که مدنظرم هست از نظر رکوردی فاصله داریم و امیدوارم با اردوهای مستمر بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم. متأسفانه در گذشته روی تیم‌های پایه زیاد کار نشد و یک ویرانه تحویل گرفتیم که باید از نو بسازیم. اما با حمایت فدراسیون توانستیم در مدت زمان اندک، اولی و دومی آسیا را کسب کنیم که کار بزرگی بود.

منتقدان اسم مدال‌آوران را چند بار شنیده بودند

پانزوان در واکنش به اینکه برخی معتقدند در دوره قبلی در رده‌های پایه پشتوانه‌سازی شده که تیم موفق شده و این صحبت‌ها سیاه‌نمایی از سوی فدراسیون فعلی است، عنوان کرد: اسامی که در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب مدال شدند، دوستان تاکنون چند بار اسم آنها را شنیده بودند. ما هنوز با رکوردهای که مدنظرمان است فاصله داریم و به اولی مسابقات قهرمانی آسیا بسنده نمی‌کنیم.

وزنه‌برداری رشته رکوردی است

وی گفت: وزنه‌برداری رشته رکوردی است و کاملاً مشخص است. دوستانی که نقد می‌کنند رکورد وزنه‌برداران در مسابقات قهرمانی کشور با رکورد مسابقات قهرمانی آسیا را با یکدیگر مقایسه کنند.

یک ویرانه راقهرمان آسیا کردم/درآخرت هم قهرمان شویم انتقاد می کنند

کدام مربی در ۶ ماه ارتقا رکورد داشته است؟

وی تاکید کرد: این افزایش رکوردی که وزنه‌برداران از قهرمانی کشور تا مسابقات آسیایی را داشتند، فدراسیون قبلی به وجود آورده است؟ انتقادها باید منطقی باشد، کدام مربی در مدت زمان ۶ ماه ارتقای رکورد داشته است؟

سرمربی تیم وزنه‌برداری والیبال جوانان و نوجوانان تاکید کرد: این دوستان منتقد تاریخ ورزش وزنه‌برداری را بررسی کنند تا ببینند کدام مربی این کار را انجام داده است، اگر توسط یک مربی این کار انجام شده بود، من برای همیشه مربیگری را می‌بوسم و خداحافظی می‌کنم.

در جهان آخرت هم تیم را به مقام اول می‌رساندم برخی انتقاد می‌کردند

وی اظهار داشت: من تیم نوجوانان را در آسیا به مقام اولی رساندم اما اگر در مسابقات جهانی و حتی در جهان آخرت هم این تیم را به جایگاه اولی برسانم برخی افراد مغرضانه و بدون منطق نقد می‌کنند.

از مدعیان پیشی گرفتیم

پانزوان گفت: تیم هندوستان در مسابقات آلبانی نایب قهرمان جهان شد، اما در مسابقات آسیایی در جایگاه سوم قرار گرفت. ازبکستان که مدعی قهرمانی در دنیاست در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم نوجوانان ایران توانست در سکوی نخست قرار بگیرد.

در رده جوانان وزنه‌بردار نداریم

پانزوان در مورد اختلاف ۲۱ امتیازی ایران و ازبکستان در جدول اظهار داشت: ازبکستان تقریباً هشت سال است که روی رده‌های پایه در حال کار کردن است، با تیم ایران که تنها یک سال است کار می‌کند اصلاً قابل مقایسه نیست. به هر حال رقابت بین همه کشورهاست و آنها هم در حال کار کردن هستند. از طرف دیگر در رده جوانان ما واقعاً با کاهش وزنه‌بردار روبه‌رو هستیم، ما ۵ نوجوانان در ترکیب تیم جوانان داشتیم، اگر ۱۰ وزنه‌بردار جوان داشتیم قطعاً بالاتر از ازبکستان قرار می‌گرفتیم.

یک ویرانه راقهرمان آسیا کردم/درآخرت هم قهرمان شویم انتقاد می کنند

وزنه‌برداران استانی ۳ ماه از دیدن خانواده محروم بودند

وی گفت: برای رسیدن به رکوردهای مسابقات قهرمانی آسیا واقعاً کار شده و همگی زحمت کشیدند. شب و روز در اردو بودیم. ما سه ماه مستمر در اردو بودیم و وزنه‌برداران استانی ۳ ماه از دیدن خانواده‌شان محروم بودند. اما با نتیجه‌ای که در آسیا به دست آوردیم نام این افراد را در آینده بسیار خواهید شنید.

اگر مسئولان به ما اعتماد نداشتند، از اول انتخاب نمی‌کردند

وی در واکنش به برخی انتقادها مبنی بر اینکه رئیس و نایب‌رئیس در پشت صحنه حضور داشتند چون به کادر فنی اعتماد نداشتند، اظهار داشت: اگر مسئولان فدراسیون به کادرفنی اعتماد نداشتند از همان اول ما را انتخاب نمی‌کردند.دوم اینکه ما در این مسابقه با تعدد وزنه‌بردار روبه‌رو بودیم و من خودم از مسئولان فدراسیون خواستم در پشت صحنه حضور پیدا کنند تا قوت قلبی برای وزنه‌برداران باشند. حضور آنها به هیچ عنوان به معنی دخالت در کادرفنی نبوده و نیست.

به سلیمی و انوشیروانی به دید مسئول نگاه نمی‌کنم

وی تاکید کرد: من به سلیمی و انوشیروانی به دید مسئولان فدراسیون نگاه نمی‌کنم، آنها دو قهرمان بزرگ این رشته و شاگردان من بودند. در چنین مسابقاتی باید دست به دست هم بدهیم تا وزنه‌برداری را احیا کنیم و به جایگاه افراد توجهی نداریم.

اگر چین در مسابقات حضور داشت به نفع ما بود

سرمربی تیم وزنه‌برداری جوانان و نوجوانان در خصوص عدم حضور چین گفت: تیم جوانان و نوجوانان حرفی برای گفتن نگذاشتند، رکورد گویای همه چیز است و ای کاش حرف زدن هم مالیات داشت تا هر کسی اظهار نظر نکند. اگر کشور چین در این مسابقات شرکت می‌کرد به نفع ما می‌شد.

وی گفت: تاکنون در تاریخ وزنه‌برداری ایران، چه زمانی چین حریف ما بوده است؟! من واقعاً دوست داشتم چین در این مسابقات شرکت کند اما ازبکستان غیبت می‌کرد. در واقع غیبت چین به نفع ازبکستان شد، چون آن‌ها توانستند در سبک وزن موفق شوند و امتیاز بگیرند. مگر ما در سبک وزن نماینده داشتیم که با حضور چین اذیت می‌شدیم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.