×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
انتقاد از عنوان سومی وزنه‌برداری درجهان/ سکوی تیمی اهمیتی ندارد

سعید محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات جهانی و کسب عنوان سومی در رده تیمی گفت: خدا را شکر در این مسابقه تیم ملی وزنه‌برداری ایران توانست به یک مدال طلا و یک برنز برسد. مصطفی جوادی خیلی خوب کار کرد و تمام حرکات را به صورت صحیح انجام داد. مربیان هم هوشمندانه برای او وزنه انتخاب کردند که در نهایت منجر به کسب مدال طلا شد. علی داوودی هم با بدن آماده به مسابقات آمده بود اما برعکس جوادی، او را فدای تیم کردند که به نظرم در وزنه‌برداری نتیجه تیمی ارزش ندارد.

وی گفت: هدف گذاری کشورها اکثراً روی مدال آوری وزنه برداران است چرا که رتبه تیمی اصلاً در المپیک ارزش ندارد. علی داوودی می‌توانست برای مدال مجموع بجنگند اما به خاطر وزنه کمی که برای او در نظر گرفتند و از رقابت دور شده بود، کمی ناراحت بود و روحیه خوبی نداشت. ولی با این حال آمادگی خوبی داشت و بهتر می‌توانست عمل کند. مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری در دوره‌های قبل مدام روی کسب عنوان تیمی مانور می‌دادند و به آن نقد داشتند. من به خاطر دارم که می‌گفتند در وزنه‌برداری کسب سکوی تیمی ارزشی ندارد اما حالا همین افراد همان راه را پیش گرفتند و تنها به دنبال کسب امتیاز تیمی هستند.

وی گفت: در مسابقات جهانی چینی‌ها با ترکیب کامل به میدان نیامده بودند در حالی که آن‌ها می‌توانستند با وزنه‌برداران زیادی در این میدان حضور پیدا کنند و همگی برای کسب مدال رقابت کنند. اما چین روی نفراتی که شانس مدال آوری در المپیک هستند، سرمایه گذاری کرده بود و نتیجه و کسب امتیاز تیمی برای آن‌ها مهم نبود. در وزنه‌برداری هدف گذاری باید به این شکل باشد اما مسئولان فدراسیون برای اینکه تیم نتیجه ضعیفی کسب کرده (انفرادی) به دنبال سکوی تیمی بودند تا در باد این قهرمانی بخوابند. تیم ملی وزنه‌برداری از ۱۰ وزن، یک مدال طلا کسب کرده است، در حالی که نتیجه تیمی زمانی لذت بخش است که اکثریت مدال گرفته باشند. مسئولان با کسب عنوان تیمی تنها به دنبال پوشاندن ضعف‌های خودشان هستند به همین خاطر نمی‌توان زیاد به وزنه‌برداری در آینده خوش‌بین باشیم.

انتقاد از عنوان سومی وزنه‌برداری درجهان/ سکوی تیمی اهمیتی ندارد

سعیدپور در واکنش به صحبت‌های سرمربی تیم ملی مبنی بر اینکه داشته‌های وزنه‌برداری همین نفرات است، عنوان کرد: داشته‌های وزنه‌برداری همیشه همین بوده است. قرار نیست همه چیز حاضر و آماده باشد و وزنه‌برداری مثل تالاخادزه در ترکیب تیم ملی ایران باشد تا کادرفنی نتیجه بگیرد. هیچ زمانی شرایط تیم ملی وزنه برداری به این صورت نبوده است و هیچ مربی چنین شرایطی را تجربه نکرده است. باز هم در ترکیب فعلی تیم ما عنوان‌دار جهانی و المپیک داریم اما در گذشته و در دوره کورش باقری هم همین عنوان‌ها هم نبود و هیچ کس مدال جهانی نداشت اما با تمریناتی که داشتیم وزنه‌برداران آن تیم هم مدال جهانی و هم المپیک کسب کردند.

وی گفت: من معتقدم با استعدادهایی که در وزنه‌برداری داریم به مدال‌های رنگارنگ خواهیم رسید به شرطی که در مسیر درست قرار بگیرند. ما الان در ترکیب تیم عنوان‌دار جهان و المپیک داریم و اتفاقاً داشته‌های وزنه‌برداری کم نیست. علی داوودی پتانسیل زیادی دارد درست است که در دسته فوق‌سنگین حریفان قدرتمندی حضور دارند اما او توانایی کسب مدال نقره و برنز المپیک را دارد و امیدوارم وزنه‌های خوبی برای وزنه‌برداران گرفته شود و صرفاً به امتیاز تیمی فکر نکنند. او قطعاً توانایی کسب مدال المپیک را دارد.

ملی‌پوش سابق وزنه برداری در مورد عملکرد سایر اوزان حاضر در مسابقات قهرمانی جهانی خاطرنشان کرد: در مابقی اوزان ما اصلاً وضعیت خوبی نداشتیم. وزنه‌برداران اعتماد به نفس کافی نداشتند و وقتی روی تخته می‌آمدند این موضوع آشکار بود. فکر می‌کنم به لحاظ بدنسازی شرایط خوبی نداشتند و بدن وزنه‌برداران استقامت لازم را نداشت به طوری که همه در دو ضرب بدنشان تحلیل رفت و حتی بدن برخی ملی‌پوشان در یک ضرب هم تحلیل رفته بود. این موضوع به عملکرد مستقیم کادرفنی برمی‌گردد که نشان می‌دهد اصلاً رضایت بخش نبوده است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.