×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
روزنامه ایران: دولت روحانی نه به خطوط قرمز نظام اعتقاد داشتند و نه پایبند بودند

روزنامه ایران نوشت: «روحانی و تیم او» اساساً به خطوط قرمز نظام نه اعتقادی داشتند و نه پایبند بودند و اگر قرار بود با «عقل برجامی» خود تصمیم بگیرند، معلوم نبود چه سرنوشتی در پس ملاقات روحانی با ترامپ برای کشور حاصل می‌شد.

روزنامه ایران: دولت روحانی نه به خطوط قرمز نظام اعتقاد داشتند و نه پایبند بودند

رویداد۲۴ به گزارش ایران، روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی حسن روحانی با انتشار مطلبی پیرامون آخرین سفر وی به نیویورک در مهر ۱۳۹۸ تحت عنوان «دیداری که رخ نداد»، به چرایی عدم ملاقات حسن روحانی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت امریکا پرداخت. سایت رسمی روحانی دراین‌باره نوشت: «روحانی از پیامدهای داخلی دیدار با ترامپ واهمه نداشت؛ سابقه این را نشان می‌دهد. پاسخ به تماس تلفنی اوباما یا پیاده‌روی ظریف با کری ثابت می‌کرد که ترس از تبعات داخلی به رفتار سیاست خارجی جهت نمی‌دهد.

اساساً اگر بنای تیم سیاست خارجی حسن روحانی واهمه از مخالفت‌ها و تخریب‌ها بود که کار مطلقاً به برجام نمی‌کشید.»فارغ از دستاوردسازی تأسف‌برانگیز تیم روحانی درخصوص تماس تلفنی با اوباما یا قدم زدن با جان کری که جز «تقریباً هیچ» چیز دیگری عاید دولت و ملت نکرد، این اعتراف تاریخی درباره اختیارات روحانی برای ملاقات با شخصی همانند ترامپ در حالی روز گذشته از سوی دفتر او منتشر شد که پیشتر دولتمردان سابق و رسانه‌های آنها مشکلات کشور و ضعف‌های مدیریتی خود بویژه در زمینه سیاست خارجی را به گردن «عدم وجود اختیارات» حواله می‌دادند.

این روزنامه افزوده است: شخص حسن روحانی نیز پس از سال‌ها مسئولیت در ریاست جمهوری در همایشی با حضور مدیران دولت خود گفته بود: «قدرت و توان دولت به معنای آن است که دولت بتواند درصحنه سخت مدیریت اختیارات لازم را داشته باشد؛ اگر کسی اختیار ندارد چه مسئولیتی از او خواهید داشت.»با این‌حال دفتر حسن روحانی تصریح کرده که عدم ملاقات وی با ترامپ به‌خاطر «عدم وجود اعتماد به طرف مقابل» بوده است؛ ادعایی که البته نشان می‌دهد «روحانی و تیم او» اساساً به خطوط قرمز نظام نه اعتقادی داشتند و نه پایبند بودند و اگر قرار بود با «عقل برجامی» خود تصمیم بگیرند، معلوم نبود چه سرنوشتی در پس ملاقات روحانی با ترامپ برای کشور حاصل می‌شد.گفتنی است ترامپ برای مذاکره با دولت روحانی ۱۲ پیش‌شرط از جمله در زمینه‌های هسته‌ای، دفاعی و منطقه‌ای نیز مطرح کرده بود!

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.