×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
والیبال ایران به «بیراهه» رفت/ با این بازیکنان به المپیک نمی‌رسیم

عباسعلی میرحسینی کارشناس والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی والیبال در انتخابی المپیک گفت: ما باید واقعیت را در والیبال ایران ببینیم، متأسفانه کارهایی در والیبال صورت گرفته که کاملاً اشتباه بوده، اگر بخواهیم آن مسائل را توجیه کنیم اشتباه روی اشتباه است. در حال حاضر والیبال ایران برای صعود به المپیک فرصت را از دست داده و راهیابی به المپیک به اما و اگر کشیده شده است.

کار ایران برای کسب سهمیه به اما و اگر کشیده شد

وی اظهار داشت: تاکنون ۸ کشور سهمیه حضور در المپیک را به دست آوردند. فرانسه به عنوان میزبان سهمیه حضور در المپیک را داشت. ۶ تیم هم در مسابقات انتخابی المپیک جواز حضور در المپیک را به دست آوردند. یک تیم دیگر هم به عنوان نماینده قاره آفریقا در مسابقات المپیک حضور دارد. با این شرایط ۴ سهمیه دیگر باقی می‌ماند.

میرحسینی در مورد شرایط صعود ایران به المپیک عنوان کرد: با توجه به اینکه سهمیه از طریق امتیازات رنکینگ جهانی تا پایان مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ محاسبه می‌شود بنابراین ما باید تا آن زمان صبر کنیم. با توجه به اختلاف زیادی که بین تیم‌های ایتالیا، آرژانتین، اسلوونی با ایران وجود دارد به احتمال زیاد ما به این سه تیم نرسیم چون با آمادگی کامل در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

والیبال ایران غفلت کرد

کارشناس والیبال ادامه داد: بنابراین از بین تیم‌های صربستان، هلند، کوبا، ترکیه، ایران و شاید بلغارستان تنها یک تیم سهمیه حضور در المپیک را به دست می‌آورد که کار بسیار دشوار است. در مسابقات انتخابی المپیک تیم کوبا به یک‌باره متحول شده است، آلمان در این مسابقات درس خوبی به همه تیم‌ها داد. حتی تیمی مثل ترکیه که اصلاً فکر نمی‌کردیم روزی رقیب ما شود؛ در رنکینگ جهانی بالاتر از ایران قرار گرفته است. این شرایط نشان می‌دهد والیبال ایران بسیار غفلت کرده است.

مسیر والیبال در هانگژو به بیراهه رفت

میرحسینی با بیان اینکه در هانگژو والیبال ایران راه درستی نرفت، گفت: ما در هانگژو مسیر والیبال را به بیراهه بردیم، در صورتی که اگر با یک تیم معمولی هم به هانگژو می‌رفتیم قهرمان می‌شدیم، چین تیم ضعیفی بود و ژاپن هم با تیم دوم در این رقابت‌ها شرکت کرده بود. تیم کره جنوبی هم نابودشده است. این تیم در آسیا هم اکنون در جایگاه هفتم یا هشتم قرار دارد. قطعاً با این حریفان ما با تیم معمولی هم می‌توانستیم قهرمان شویم.

والیبال ایران به «بیراهه» رفت/ با این بازیکنان به المپیک نمی‌رسیم

کارشناس والیبال ایران خاطرنشان کرد: والیبال ایران سهمیه المپیک را در هانگژو فدا کرد. تیم ما در خواب خرگوشی بود در صورتی که دیگر تیم‌ها با برنامه جلو رفتند. شرایط را خیلی سخت کردیم و الان مردم هم دیگر امیدی به این تیم ندارند. اما تمامی این صحبت‎‌ها دلیل نمی‌شود ما دست روی دست بگذاریم و بگوییم کار سخت و نشدنی است. والیبال ایران فرصت‌های زیادی از دست داد.

آلکنو و بازیکنان باتجربه را فراری دادیم

وی گفت: آلکنو را به عنوان سرمربی برای تیم ملی انتخاب کردیم اما با کوچک‌ترین اشتباه به او میدان ندادیم و فراری‌اش دادیم. لیگ ملت‌ها نشان داد این تیم کارنامه قابل قبولی نخواهد داشت اما کاری برای آن انجام ندادیم. والیبال ما نیاز به یک مربی کاربلد و بادانش و به روز داشت که آن را از این تیم دریغ کردیم. متأسفانه به منافع ملی توجه نکردیم و همین موضوع باعث شد تا الان والیبال این شرایط را داشته باشد.

۹ بازیکن در حد و اندازه تیم ملی والیبال نیستند

میرحسینی با بیان اینکه باید تغییر و تحول در والیبال ایران صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: به نظر من ۹ بازیکن تیم ملی باید تغییر کنند چرا که آن‌ها اصلاً در حد و اندازه تیم ملی نیستند. تیم ملی بازیکنان خوب و باتجربه داشت اما از آن‌ها استفاده نکردیم. آیا از روی لجبازی این فرصت را از دست دادیم؟! در همین مسابقات انتخابی المپیک آلمان با یک بازیکن باتجربه خود به میدان آمد که باعث شد تیم دگرگون شود.

والیبال تنها با مربی سطح یک متحول می‌شود

وی گفت: الان هر مربی که به تیم ملی بیاید کار خیلی سختی دارد؛ چرا که تا لیگ ملت‌ها زمان دارد. از آن طرف اواخر مهرماه هم لیگ برتر آغاز می‌شود و باشگاه‌ها بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهند و بعد از آن باید تا پایان لیگ صبر کنند تا بازیکنان به اردوی تیم ملی بیایند. من نگران این هستم که مربی خارجی درجه دوم و سوم به تیم ملی بیاید، در صورتی که ما الان به مربی خارجی سطح یک نیاز داریم تا بتواند والیبال را متحول کند.

والیبال ایران به «بیراهه» رفت/ با این بازیکنان به المپیک نمی‌رسیم

در والیبال افراد تنها به منافع و رزومه خودشان توجه می‌کنند

کارشناس والیبال ایران عنوان کرد: متأسفم که در والیبال ایران افراد تنها به خودشان و رزومه‌شان توجه می‌کنند. جمع کردن رزومه خیلی خوب است اما به شرطی که به منافع ملی ضربه وارد نشود. داورزنی یک مدیر لایقی است او اعتبار و وجه خوبی دارد، اما چرا یک مربی کاربلد و بزرگ بعد از لیگ ملت‌ها برای تیم ملی انتخاب نکرد که کار به اینجا نکشد. میرحسینی تأکید کرد: داورزنی به خاطر اعتبار خوبی که دارد، می‌توانست وام بگیرد و دستمزد مربی خارجی را پرداخت کند. چرا این کارها صورت نگرفت؟! مربیان ما حاضر نبودند کنار مربی خارجی سطح اول به عنوان دستیار کار کنند؛ در صورتی که مشخص است مربی تراز اول دنیا به عنوان دستیار در والیبال ایران کار نمی‌کند.

والیبال با این بازیکنان به المپیک راه پیدا نمی‌کند

وی گفت: در المپیک توکیو آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد اما با او رفتاری که با او انجام دادیم، خودش هم دیگر دوست نداشت در ایران بماند، در صورتی که او مربی بزرگی بود و باید فرصت را در اختیارش قرار می‌دادیم. نه تنها آلکنو را فراری دادیم بلکه بازیکنان باتجربه را هم از دست دادیم. بدون تعارف تیم ملی والیبال ایران با این بازیکنان به المپیک راه پیدا نخواهد کرد. متأسفانه واقعیت‌های والیبال نادیده گرفته شد و عطایی هم باید زودتر استعفا می‌داد اما این کار را انجام نداد.

مربی باید به تیم ملی بیاید که در فدراسیون جهانی نفوذ داشته باشد

کارشناس والیبال ایران خاطرنشان کرد: فدراسیون والیبال هم اکنون به دنبال جذب مربی خارجی است، اما باید مربی را بیاورد که تیم‌های ملی کشورهای دیگر را متحول کرده است. اگر قرار باشد مربی باشگاهی به تیم ملی بیاید وضعیت والیبال در این شرایط بحرانی، قطعاً بحرانی‌تر خواهد شد. والیبال ایران برای صعود به المپیک نیاز به مربی کاربلد و حرفه‌ای دارد که در سطح ملی تحول ایجاد کرده باشد. والیبال ایران به مربی نیاز دارد که در فدراسیون جهانی هم نفوذ داشته باشد. راه و روش کاملاً روشن است اما من نمی‌دانم مسئولان به دنبال چه چیزی هستند؟!

واقعیت والیبال را وارونه نشان می‌دهند

میرحسینی گفت: متأسفانه الان شرایط به گونه‌ای شده که واقعیت را در والیبال وارونه نشان می‌دهند. من در خبرها خواندم که نوشته بودند سرمربی فلان تیم والیبال ایران را ستودند و تیم ملی را قوی خواندند. در صورتی که تیم ما مقابل تمامی تیم‌های حاضر در انتخابی المپیک نتیجه را واگذار کرد. این صحبت‌ها واقعیت والیبال ایران نیست. تیم ملی از خردادماه امسال در لیگ ملت‌ها تا مسابقات انتخابی در مهرماه در هر تورنمنت ترکیب متفاوت داشت. این دردآور است. چرا نباید تیم ملی در چهار تورنمنت بین‌المللی والیبال شرکت کرد اما یک ترکیب ثابت نداشت؟! در واقع تیم در هیچ مسابقه‌ای برنامه‌ای نداشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.