×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 29 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
اتفاقاتی که چندلر پشت سر گذاشت؛ از طلاق والدین و تصادف تا اعتیاد و افسردگی

مهسا بهادری: هشدار! ممکن است چند خط ابتدایی این مطلب موضوعاتی از سریال«فرندز» را برملا سازد.

جویی، اونا می‌دونن؟ جویی، اونا می‌دونن که ما می‌دونیم؟؛ جویی، اونا می‌دونن که ما می‌دونیم که اونا می‌دونن؟ این جملات در گام اول بسیار بی معنی است، اما برای طرفداران سریال «فرندز» معنی متفاوتی دارد، لحظه برملا شدن دوستی مونیکا و چندلر و تعجب دوستانش. دوستانی که سال‌های سال برای ما نسل‌ها قبل از ما و احتمالا نسل‌های بعدتر خاطره سازی کردند، با ناراحتی آن‌ا گریه کردیم با خنده آن‌ها خندیدیم و منتظر ماندیم، منتظر دیدن فرزندان دوقلو مانیکا و چندلر، منتظر ازدواج فیبی، به هم رسیدن راس و ریچل و دیدن نتیجه رابطه دوستانه این بازیگران.

سریال را دیدیم و از جوک‌های چندلر خندیدیم، چندلری که در حالی که با خنده‌هایش این سریال با ۲۰ میلیون نفر بیننده را رونق می‌بخشید، روزی ۵۵ تا قرص مسکن می‌خورد و تمام دوران فیلمبرداری سریال هر شب اضطراب شدید داشت و این وضعیت متیو پری یا همان چندلر را به جایی رسانده بود که خودش نعریف می‌کرد وقتی سریال تمام شده هیچ حسی نداشته و نمی‌توانسته تشخیص دهد بخاطر مواد افیونی بوده یا اینکه از دورن مرده بود.

متیو پری در دنیای خارج از سریال تنها نفری بود که در میان دوستان بعد از تصادف شدید با جت اسکی در سال ۱۹۹۷ دچار اعتیاد به مواد مخدر و الکل شد و هیچ‌گاه هم از این درد رهایی پیدا نکرد. او که بعد از ظهر دیروز در آمریکا و در ۵۴ سالگی از دنیا رفت با آنکه چندلر بینگ و همه خصوصیاتش را در تجربه‌زیسته ما از زندگی قرار داد اما خود در سال‌های بعد از «فرندز» اسیر واقعیت تلخ جهان شهرت و اتفاقات اطراف آن بود.

اتفاقاتی که چندلر پشت سر گذاشت؛ از از طلاق والدین و تصادف تا اعتیاد و افسردگی

خانواده و زندگی شخصی متیوپری

متیو لنگفورد پری در ۱۹ اوت ۱۹۶۹ در ویلیامستون، ماساچوست به دنیا آمد. مادر او، سوزان ماری، یک روزنامه نگار کانادایی بود . پدرش، جان بنت پری، بازیگر آمریکایی و مدل سابق بود که برای سریال پلیسی ۲۴۰-رابرت ۱۹۷۱-۱۹۸۱ ABC شناخته شد . (بنت نقش پدر دوست پسر آنیستون را در قسمتی از سریال Friends در سال ۱۹۹۸ بازی کرد)

متیوپری سال‌های نوجوانی‌اش، تنیس بازی حرفه‌ای بود و دریک گفت‌وگو با Men’s Health درباره تنیسش این‌طور گفت:«من یک تنیس‌بازحرفه‌ای دراتاوای‌ کانادا بودم و زمانی که ۱۳ سال داشتم رتبه ملی کسب کردم. سپس در ۱۵ سالگی به لس‌آنجلس نقل مکان کردم و همه در لس آنجلس استعداد مرا از بین بردند. من در کانادا تنیس باز حرفه‌ای بودم اما در لس آنجلس دیگر این‌طور نبودم. وقتی‌که متوجه شدم دیگر نمی‌توانم برای امرار معاش تنیس بازی کنم، بنابراین سراغ بازیگری رفتم.»

متیوپری در سال ۱۹۷۹ برای اولین بارهمراه پدرش در قسمتی از سریال ۲۴۰-Robert وارد تلویزیون شد؛ اما ورود متیوپری و دریافت نقش چندلر برای او در سن ۲۴ سالگی اش بود وقتی که مانند همبازی های دیگرش ؛ جنیفر آنیستون، کورتنی کاکس، لیزا کودرو، مت لبلانک و دیوید شویمر، نسبتاً ناشناخته بود و شهت چندانی نداشت. همه بازیگران سریال فرندز با بازی در این سریال به شهرت بی‌نظیری در سطح جهانی دست پیدا کردند که تا پیش از آن تجربه نکرده بودند.

فرندز داستان زندگی و عشق شش جوان نیویورکی است که با همدلی یک‌دیگر سعی می‌کنند خودشان را پیدا کنند. این شش نفر همیشه در کنار یکدیگر ماندند، این رفاقت پایدار چیزی بود که در تمام پایین و بالاهای داستان این سریال اتفاق افتاد و ثابت ماند. «فرندز» به طور متوسط ۲۵ میلیون بیننده برای هر قسمت جدید جذب این سریال می‌کرد که در نوع خودش واقعا بی‌نظیر بود. در طول سال‎های پخش ۱۰ فصل این سریال، در بین ۱۰ برنامه پربیننده برتر قرار داشت. با این که برادران وارنر، آخرین قسمت سریال «فرندز» را در سال ۲۰۰۴ پخش کرد، اما برای بیست و چند سال درهمه رتبه‌بندی‌های جهانی، جایگاه ویژه‌ای داشت.

بیشتر بخوانید:

چندلر «فرندز» درگذشت/ خودکشی یا قتل؟

«گاو» با چند هزار تومان ساخته شد؟/ اسناد منتشر نشده فیلم مهرجویی

با مخاطب‌گریزی در صداوسیما روبه‌رو هستیم/ برنامه هفتم توسعه یک پسرفت بزرگ است

اعتیادی که چندلر را از پای درآورد

متیو پری در سال ۲۰۱۹ در اثر مصرف مواد مخدر روده اش دچار وخامت روده شد و به مدت دو هفته در کما بود تا حدی که پزشکان به خانواده‌اش گفته بودند که فقط دو درصد احتمال برگشتش به زندگی وجود دارد. متیو خاطرات تلخ آن سال‌ها و تمام فراز و فرودهای زندگی‌اش را از کودکی تا دوران شهرتش در فرندز و روزهای سختی که در زندگی گذرانده بود را در کتاب خاطراتش نوشته است. کتاب« فرندز و دوستان و عاشقان» کتاب متیو پری است که خودش آن را به صوت هم درآورد.

او در کتاب خاطراتش که سال گذشته منتشر شد، اعتراف می‌کند که اگرچه فرندز به اوج محبوبیت رسید اما او این توانایی را نداشت که آن را تماشا کند زیرا دوران اعتیاد و سختی‌هایی که گذراند را به یاد می‌آورد: «من سریال را آن دوران تماشا نکردم و هنوز هم تماشا نکرده‌ام زیرا سرگرم نوشیدن، قرص خوردن و مصرف کوکائین بودم. می‌توانستم فصل به فصل بگویم که [از نظر ظاهری] چگونه به نظر می‌رسم. به همین دلیل نمی‌خواهم آن را تماشا کنم».

اعتیاد پری پس از یک حادثه‌ی جت‌اسکی در سال ۱۹۹۷ آغاز شد، او در آن برهه به قرص ویکودین اعتیاد پیدا کرد و یک دوره‌ی بازپروری ۲۸ روزه را گذراند. تماشاگران ریزبین سریال فرندز به یاد می‌آورند که وزن متیو پری از این دوران به بعد، چند بار افزایش و کاهش داشت. حضور پری در مهمانی‌های مختلف و مصرف مواد روان‌گردان مختلف باعث شد تا وزن او به ۶۶ کیلوگرم کاهش پیدا کند (سبک زندگی نادرست، او را به التهاب پانکراس مبتلا کرد). او فوریه ۲۰۰۱ برای اعتیاد به ویکودین، متادون، آمفتامین و الکل بار دیگر در یک مرکز بازپروری بستری شد. پری بعدها گفت که حدودا ۹ میلیون دلار برای بهبودی خود هزینه کرده است. او همچنین اعتراف کرد که به دلیل اعتیاد، نزدیک به سه سال از دوران حضورش در فرندز را به یاد نمی‌آورد (فصل سه الی شش).

پری همچنین به یاد می‌آورد که شهرت ناشی از فرندز و ورود به دنیای ستارگان مشهور باعث شد تا احساس تنهایی شدیدی داشته باشد: «در آتش پرجنب‌وجوشِ شهرت بودم. ما شش نفر همیشه همه‌جا بودیم. از نگاه دیگران، این‌گونه به نظر می‌رسد که من همه‌چیز داشتم. اما در حقیقت [آن روزها] دوره‌ی انزوای من بود زیرا از اعتیاد به الکل رنج می‌بردم. من پیش از فرندز هم مشکل داشتم اما این بیماری در گذر زمان بدتر می‌شود. من از اول اهل مهمانی نبودم، از آن دائم‌الخمرهای دست‌وپاچلفتی و حواس‌پرت هم نبودم».

پری سال ۲۰۱۳، در مصاحبه با مجله‌ی پیپل گفت که نمی‌تواند مشکلاتش را پنهان کند: «نمی‌توانستم متوقف شوم. در نهایت اوضاع به حدی خراب شد که نمی‌توانستم چیزی را پنهان کنم و دیگر همه حقیقت را می‌دانستند». پری همچنین می‌گوید که هرگز در هنگام فیلم‌برداری فیلم‌ها و سریال‌ها چیزی مصرف نکرده است: «من هنگام کار حالت طبیعی داشتم اما اغلب به شکل دردناکی خمار بودم».

اعتیاد، زندگی عاشقانه‌ی او را هم همواره تحت‌تاثیر قرار می‌داد. او سال ۱۹۹۵ با یاسمین بلیث، بین سال‌های ۱۹۹۵ الی ۱۹۹۶ با جولیا رابرتز و میان سال‌های ۲۰۰۶ الی ۲۰۱۲ با لیزی کاپلان در رابطه بود. نوامبر ۲۰۲۰، با مالی هورویتز نامزد کرد اما این رابطه هم چندان دوام نیاورد و سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. با اینکه دلایل رسمی این جدایی‌ها مشخص نیست اما طبق شایعات، اعتیاد پری منجر به پایان این روابط عاشقانه شد.

۲۴۵۲۴۵

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.