×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 4 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جراحی کتف در ایران سابقه خوبی ندارد/ ‏ به حسن یزدانی گفتم عمل نکن

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دبیر در حاشیه مراسم تقدیر از مدال آوران بازی‌های آسیایی که امروز در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، در مورد موضوعات مرتبط با کشتی توضیح داد.

وی در بخشی از صحبت‌های خود و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که در رابطه با حسن یزدانی و اینکه او در فاصله کوتاه تا المپیک جراحی شده است، چه ضمانتی برای بازگشت و آماده شدنش تا بازی‌ها وجود دارد، گفت: در ٢٠ سال گذشته هیچ پزشکی در ایران نتوانسته ورزشکاری را از کتف جراحی کرده و او را به شرایط آماده بازگرداند. جراحی‌ها برای زانو نتیجه بخش بوده اما کتف نه.

وی ادامه داد: خود من در دوره‌ای که کشتی می‌گرفتم از کتف جراحی داشتم و این مشکل را درک می‌کنم.

دبیر با بیان اینکه در این مورد با حسن یزدانی صحبت کردم و گفتم که جراحی نکند، تصریح کرد: کتف یزدانی از دو جا پاره بود. واقعاً او در جهانی غیرت کرد و مبارزه داشت. برای بازی‌های آسیایی هم با تمایل خودش اعزام شد. حالا هم نیاز بود جراحی کُند و امیدوارم اولین ورزشکاری باشد که کتف عمل می کُند و خوب می‌شود.

رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به این پرسش که بهتر نبود او را خارج از ایران جراحی می‌کردید، تاکید کرد: این پیشنهاد را دادم، زمانیکه من جراحی کردم فدراسیون هزینه‌ای نمی‌داد اما ما در فدراسیون جراحی هر کشتی‌گیری را در بیمارستان خصوصی انجام می‌دهیم، در نهایت حسن خودش خواست ایران جراحی کُند.

«گویا استخدام‌ها بانک و بهره‌مندی از پاداش انگیزه یزدانی برای حضور در بازی‌های آسیایی با کتف پاره بوده است»، دبیر در واکنش به این موضوع گفت: اینها را نگویید، یزدانی ۹ مدال جهانی و المپیک دارد، او با همین مدال می‌توانست استخدام شود. این صحبت‌ها حاشیه است. مهم این است که آنها جایی که می روند نیروی توانمندی می شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به برگزاری مراسم تجلیل اشاره داشت و گفت: باید از مدیریت شهری و شهرداری تشکر کرد که این مراسم را ترتیب دادند. این موضوع از زمان ما باب شد، وقتی که به مدال‌آوران خانه می‌دادیم.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد اینکه همیشه این گلایه وجود داشته که قرارداد در لیگ کشتی پایین است، عنوان کرد: اقتصاد یک کار چند وجهی است  آن هم در فدراسیون کشتی با بودجه کمی که دارد. بودجه ما دو تعریف دارد، برای برگزاری اردو و اعزام‌ها. ساخت و ساز، رسیدگی به ورزشکاران و استخدام کار ما نیست اما نمی‌توانیم بی تفاوت هم باشیم. سعی کردیم در همه این حوزه‌ها کار را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه  لیگ کشتی نسبت به سال‌های گذشته قابل قیاس نیست، تاکید کرد: البته با شرایط مطلوبی که در ذهن من است فاصله دارد، رسیدن به شرایط مطلوب زمان می‌برد تا برندهای بزرگ در کشتی سرمایه‌گذاری کنند. اسم‌های بزرگ مانند تراکتور، سپاهان  ذوب آهن که اسم فرهنگی ورزشی دارند چه خوب است که به کشتی هم ورود کنند.

وی با یادآوری جایگاه رشته های مختلف در کشورها تاکید کرد: قبول کنیم کشتی برای ماست پس برای حفظ و زنده ماندن این ورزش با توجه به مدال آوری که داریم باید حمایت شویم. با این دو ردیف بودجه نمی‌توان همه این کارها را انجام داد.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد موضوع استخدام کشتی گیران در بانک نیز گفت: بانک فقط پشت گیشه نشستن نیست. مثل این می‌ماند که در شهرداری کار فقط جمع کردن زباله‌های شهر باشد. بانک ملی بخش ورزش، فرهنگ و خیلی حوزه‌های دیگر دارد. بچه های ما را فقط به عنوان یک کشتی‌گیر نبینند، مدرک تحصیلی آنها را هم ببینند. شاید کسی حقوق یا جامعه شناسی خوانده باشد، با توجه به تخصصشان می‌توانند کار کنند. حالا اگر ورزش خواندند می‌توانند در بخش ورزشی بانک ملی کار کنند.

رئیس فدراسیون کشتی همچنین در مورد تغییر احتمالی کادر فنی کشتی آزاد و صحبت های مطرح در مورد همکاری با محسن کاوه گفت: کاوه چند ماه است قرارداد مدیریتش در تیم ملی تمام شده، با وی جلسه گذاشتیم که دوباره قبول مسئولیت کند ولی قبول نکرد. او به همین علت کنار ماست. او سرمربی تیم ملی جوانان هم است. او هم مربی من بوده و هم مربی پژمان. با تجربه است. من از او خواهش کردم که در کنار ما کمک کنند. نه اصلا حکمی بگیرند و نه چیزی. بحثم از او کمک است.

دبیر تاکید کرد: تنها کاوه هم نیست، از بسیاری دیگر نیز مثل برزگر، فلاح و جوادی خواستم به ما کمک کنند. مثلا یک شخصی خوب بلد است که زیرگیری یاد بدهد، باید بیایند. کشتی برای همه است و مالِ من نیست. من گفته‌ام که حمال کشتی هستم و بسیاری می‌خندند. الان کار اجرای کشتی برای من است.

وی در خصوص انتشار ویدیویی در رابطه با علیرضا خادم نیز اظهار داشت: تمام فیلم‌های قدیمی در فدراسیون VHS بود و ما به کامپیوتر تبدیل کردیم. من به روابط عمومی گفتم که شما فیلم‌ها را درست کردید، بیایید از قهرمانان بزرگ کشتی، فیلم‌های یکی دو دقیقه درست کنید و منتشر کنید تا جوانان آنها را بشناسند. فیلم‌هایی از رنگرز، امیر خادم، حیدری، بنا و غلام محمدی و همه را دارند درست می‌کنند و بحث خاصی نیست.

وی در مورد دعوای کشتی و فوتبال و اینکه انتظار می رفت حمایت بیشتری از کشتی گیران شود، گفت: در دوران قهرمانی یک مصاحبه از من پیدا نمی‌کنید که در مورد مسائل مالی حرف زده باشم. الان هم بیشتر روی درس و آینده بچه ها تاکید دارم. در مورد فوتبالیست ها یک چیز کلی بگویم و اینکه به هر ورزشکاری هرچه بدهند، حقش است و آنها هم زحمت می کشند، اما ای کاش با ما مشورت می کردند و می گفتیم قهرمانان چند رشته دیگر را هم قرار بدهند.

دبیر تصریح کرد: امیدواریم دولت جبران کند. نمی خواهم بگویم ناعدالتی است، اما باید به رشته های دیگر هم برسند. یک روزی گفتم ورزشکاری که در اردو است نباید درس بخواند. خود من وقتی کشتی می گرفتم و دانشگاه هم می رفتم، به هردو همزمان نمی توان رسید. اگر ورزشکار ذهنش جای دیگری برود نمی تواند قهرمان جهان و المپیک شود.

رئیس فدراسیون کشتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه عباس جدیدی در صفحه شخصی خود در خصوص ابطال انتخابات کشتی موضع شدیدی علیه شما گرفته است، گفت: رای فعلاً در دادگاه بدوی است اما آیا این دادگاه صلاحیت لازم را در خصوص انتخابات فدراسیون داشته یا خیر؟ من کارشناس این کار نیستم، ما بخش حقوقی داریم که این کار را باید دنبال کند. قوه محترم قضاییه هم هر تصمیمی بگیرد گردن ما از مو نازک‌تر است و باید تمکین کنیم.

وی ادامه داد: ما مستندات خود را به دادگاه تجدید نظر داده‌ایم. ما در تجدید نظر محکم‌تر ورود می‌کنیم. فقط شما بدانید هر کسی جای من بود آنقدر شلوغ می‌کرد و می‌گفت دخالت در ورزش. یعنی دوستان دنبال این هستند من شلوغ کنم. ما دعوا را بیرون نمی‌بریم و باید داخل حل کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا نمی‌خواهید از جدیدی شکایت کنید، عنوان کرد: به گوش‌تان خواهد رسید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.