×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 7 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
شب جنجالی روی آنتن زنده: از بدعت غلط علی‌عسگری با زدن رشیدپور و پایتخت تا دلیل فراری شدن ستاره‌ها از تلویزیون

مهسا بهادری: سرانجام بعد از مدت‌ها بحث و گمانه‌زنی درباره روند تولید «پایتخت ۷» و همکاری دوباره محسن تنابنده با تلویزیون برای ادامه این مجموعه پرمخاطب مرکز سیمافیلم در اطلاعیه‌ای از مذاکره با تهیه کننده و کارگردان سریال پایتخت برای تولید فصل جدید آن خبر داد.

مهدی نقویان، مدیر مرکز سیما فیلم در میزگرد شب گذشته با حامد عنقا توضیح داد: «ما در تعامل با هنرمندان ضعف‌هایی داریم اما مسئله‌ای ذکر نشده که از آن‌ها کمک نگیریم، بلکه برعکس از ما خواسته شده که در آثار تولیدی از کمک آن‌ها بهره‌مند شویم. نمی‌خواهم خیلی شعاری صحبت کنم اما در سیمافیلم به روی کسی بسته نیست و اراده اش بر این است که از سرمایه‌هایش استفاده کند اصلا در سند تحول موجود یک فصلی به نام فصل دوم سازی وجود دارد. سرمایه‌های تلویزیون هم هنرمندانش است، هنرمندانی که یا فاصله گرفتند یا تا به حال نبودند.»
البته حامد عنقا در پاسخ به این ماجرا و تعامل با هنرمندان گفت: «مسئله‌ای در این زمنیه وجود دارد که من به خاطر نمی‌آورم تا کنون در سال‌های گذشته، مدیریت تلویزیون و مجموعه سیما فیلم تا این اندازه برای ساختن یا ساخته نشدن یک محصول به دنبال پاسخگویی به شایعات و توضیح دادن و گفتن آره و خیر باشد. مهدی نقویان همین الان در بین صحبت‌هایش به این ماجرا اشاره کرد که نمی‌گوید با چه هنرمندانی صحبت کرده تا بعدا مشکلی ایجاد نشود، اما من در گذشته هیچ گاه به خاطر نمی‌آورم که اینگونه بوده باشد، در حالی که در گذشته مدیران آرزوهای خود را هم می‌گفتند که دوست دارند با فلان کارگردان بسازند اما الان فکر می‌کنم دچار یک عدم اعتماد به نفس در حوزه مدیریتی شده‌ایم. یکی از رویکردها این است که هیچ کس به جز آقای عبدالعلی عسگری تا به حال بابت یک ماجرای رسانه‌ای تیم خودش را توبیخ نکرده بود، اصلا مگر ما به این راحتی می‌توانیم کمال تبریزی، سیروس الوند و حسن فتحی را از تلویزیون کنار بگذاریم؟ مگر این‌ها یک شبه به وجودآمدند؟ مگر مزرعه بلال است که همینطور بذر بپاشیم و هنرمندان جدید بیایند. سیما فیلم می‌خواهد یا یک تیم مذاکره کند که برای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران سریال بسازد، چرا باید این ماجرا را تکذیب کند؟

مثالش هم ساخت سریال «پایتخت» رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه یک گفت‌وگویی به این ماجرا اشاره می‌کند بعد بلافاصله مرکز سیما فیلم توضیحی را ارائه می دهد، فردایش دوباره یک توضیح داده می‌شود چرا؟ »

اشاره هم به مجموعه «پایتخت» بود، که این روزها حرف از بازگشت آن وجود دارد و وقتی کمی درباره آن صحبت شد، کمپینی علیه بازیگران این مجموعه به راه افتاد. «پایتخت»، مجموعه‌ای که فصل ششم آن نوروز ۱۳۹۹ روی آنتن رفت و حواشی را هم به همراه داشت به گونه‌ای که عبدالعلی علی‌عسگری رئیس وقت سازمان صدا وسیما در دستوری ویژه به سید مرتضی میرباقری معاون وقت سیما نوشت: «لازم است بررسی شود که این اقدام حاصل اشتباه، بی توجهی و وادادگی است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه انگیز «ستون پنجم فرهنگی دشمن»؟!».

حتی کار این ماجرا بالا گرفت و بحث به تکذیبیه هم کشیده شد، سیمافیلم در اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب مذاکره مستقیم پیمان جبلی رئیس رسانه ملی با محسن تنابنده برای ساخت فصل جدید «پایتخت» اعلام کرد: «شکل‌گیری شایعاتی پیرامون ساخت فصل جدید سریال پایتخت در برخی رسانه‌ها مبنی بر ورود شخصی و مذاکره مستقیم رئیس رسانه ملی با یکی از عوامل این سریال صحیح نیست» و بدین وسیله اعلام می‌کنیم که ساخت فصل هفتم سریال مذکور در صورت به نتیجه رسیدن رایزنی‌ مدیران سیمافیلم با تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه نمایشی همانند سایر آثار سازمان صداوسیما وارد فاز تولید خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

بودجه‌های چند صد میلیاردی نهادهای فرهنگی از پس چند سریال بر نمی‌آیند؟/ آقای خسروپناه شبکه نمایش خانگی را هم تعطیل کنید مشکل حل نمی‌شود

تکلیف «اسکار» مهران مدیری معلوم شد، اما ساترایی‌ها پاسخ خبرآنلاین را ندادند

درپاسخ به صحبت‌های عنقا درباره عدم اعتماد به نفس مدیران، نقویان پاسخ می‌دهد: « این اعتماد به نفس وجود دارد اما نه در ما بلکه در هنرمندان، آن‌ها هستند که کمی می‌ترسند چون یک همجه‌ای به صداوسیما و کسانیکه اینجا کار می‌کنند وارد شده است و ما هم امین دوستان هستیم و دلیل دیگر این است که پیش از این تلویزیون رقیب با این جدیت نداشت و احتمالا نقویان شبکه نمایش خانگی را رقیب صداوسیما می‌داند رسانه‌ای که اگر یک تعامل دوسویه در آن شکل می‌گرفت کیفیت آثار در هر دو گروه به قدری بالا می‌رفت که نیاز به ایجاد ساترا برای اعمال محدودیت روی شبکه نمایش خانگی باشد. »

در ادامه صحبت نقویان گریزی می‌زنیم به بحث بازگشت رضا رشیدپور و به تلویزیون هنرمندی که اتفاقا خواهان بازگشت بود یعنی دست کم شواهد این ماجرا را نشان می‌داد و اعتماد به نفس در این مجری وجود داشت اما اصل ماجرا این است که رییس سازمان صداوسیما در یک بحث عقیدتی یک مجری‌ که برنامه‌اش تنها ۵ درصد مخاطب داشت را به رشیدپور ترجیح داد و او را کنار گذاشت.

عنقا هم درباره این رقابت گفت: «اگر چند پلتفرم به واسطه سهم محدود بازار خودشان را رقیب یکدیگر بدانند من متوجه می‌شوم اما این مسئله که چرا تلویزیون خودش را رقیب پلتفرم‌ها می‌داند را متوجه نمی‌شوم و حتی یک مسئله مهم‌تر را متوجه نمی‌شوم آن هم این است که وظیفه ما به عنوان یک مهاد حاکمیتی با نام صداوسیما ساخت برنامه برای سرگرمی و تفریح است در رقابت با پلتفرم‌ها. ماجرا این است که مردم سریال خوب را در هر جایی می‌بینند فرقی نمی‌کند که تلویزیون باشد، تلوبیون باشد یا فیلمیو مردم دنبال سرگرمی هستند و می‌خواهند کار خوب ببینند و ما باید این را بپذیریم

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.