×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
خاطره بازی AFC از آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در آسیا

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از تاریخ ۲۲ دی ماه و به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال ایران با هدایت امیر قلعه نویی در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

در همین خصوص سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نوشت: تیم ملی ایران امیدوار است با توجه به برگزاری مسابقات جام ملت‌ها در قطر، به سال‌های طولانی مدت خود بابت عدم قهرمانی در این رقابت‌ها پایان دهد.

در این مطلب آمده است: آخرین قهرمانی ایران از سه عنوان قهرمانی که پیاپی به دست آورد به سال ۱۹۷۶ برمی گردد که در آن زمان تیم ملی ایران بهترین تیم آسیای مرکزی بود. ایران در آن سال و در فینال مقابل تیم ملی کویت قرار گرفت و توانست با یک گل در مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی پیروز از زمین خارج شود و عنوان قهرمانی را به دست آورد.

نکته جالب این است که از آن سال به بعد تیم ملی ایران حتی به فینال این رقابت‌ها هم نرسیده است. آنها در سال ۲۰۱۹ تا نیمه نهایی پیش رفتند اما در مقابل ژاپن نتیجه را واگذار کردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۳ کار خود را در گروه C و با حضور تیم‌های فلسطین، هنگ کنگ، چین و امارات متحده عربی آغاز خواهد کرد و بسیار امیدوار به موفقیت در آن است.

خاطره بازی AFC از آخرین قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در آسیا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.