×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
از کار بازیکنان تیم ملی لذت بردم/ اجازه بدهید ما تصمیم بگیریم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ در مرحله مقدماتی جام جهانی و از گروه C این مسابقات شامگاه پنج‌شنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری ۴ بر صفر تیم ملی کشورمان به پایان رسید. سردار آزمون دو، مهدی طارمی و رامین رضاییان یک گل برای ایران در این دیدار به ثمر رساندند.

امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از این دیدار گفت: بازی بسیار خوبی انجام دادیم و به بازیکنان و مردن ایران تبریک می گویم. بازیکنان نسبت به هم خیلی گذشت داشتند که این نکته بسیار خوبی است.

او ادامه داد: در بسیاری از موقعیت‌ها بازیکنان خودشان می‌توانستند توپ‌ها را تبدیل به گل کنند اما با از خود گذشتگی به بازیکن دیگری پاس می‌دادند و من از کار آنها بسیار لذت بردم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: بازی را خیلی خوب آغاز کردیم و زود به گل رسیدیم، در نیمه دوم هم موقعیت هایی برای گلزنی داشتیم اما آنها را از دست دادیم و در مجموع یک بازی هجومی خیلی خوبی را به نمایش گذاشتیم. خداراشکر با یک بازی هجومی ۴ گل زدیم. از همه تماشاگران تشکر می‌کنیم.

قلعه نویی در خصوص دغدغه های تیم ملی برای جام ملت های آسیا گفت: با وجود مشکلات اما از رئیس فدراسیون تا تک تک بازیکنان برای موفقیت تیم ملی تلاش می کنیم. همه ما هدفمان خوشحالی مردم است و خدا را شکر که همدل هستیم.

او ادامه داد: بازیکنان ما شخصیت بزرگی پیدا کرده اند به عنوان مثال در همین بازی، سردار آزمون می‌توانست هت تریک کند ولی گذشت کرد و به طارمی پاس داد با اینکه آن گل مردود اعلام شد اما رفتار این بازیکن را پسندیدم.

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: از نظر رفتاری و اخلاقی به اهدافمان رسیده ایم مهم این است که تمام مجموعه ما با همه وجود و قلبشان برای این مملکت و مردم کار می‌کنند.

قلعه نویی در خصوص پیشرفت فوتبال در قاره آسیا گفت: فوتبال در آسیا در حال پیشرفت است و نتایج مسابقات گواه این موضوع است. ما مانند گذشته اکنون نمی توانیم به مالدیو ۱۷ گل بزنیم و از این دست نتایج، فوتبال در آسیا پیشرفت کرده چون این ورزش را مقوله‌ای می‌بینند که می‌تواند به جامعه‌شان کمک کند.

وی افزود: اینکه بگوییم از قبل برنده‌ایم درست نیست ولی باید قدرت تاکتیکی خودمان را بالا ببریم تا در همه بازی‌ها قدرت تاکتیکی‌مان را به حرف دیکته کنیم. فرقی هم ندارد که آن تیم ژاپن باشد یا هنگ کنگ باید در همه بازی ها برتر باشیم.

قلعه نویی در خصوص فریاد هایی که بر سر بازیکنان می زد، بیان کرد: باید نظم تیمی را در دفاع و حمله حفظ کنیم.  ممکن است در یک بازی نتیجه صفر – صفر باشد و این توپ‌ها را در ۶ قدم از دست بدهیم. از الان باید نهادینه کنیم که بدانند هر فرصتی آخرین فرصت است. باید نهایت استفاده را داشته باشند ولی این مساله خوبی است که ما بعد از هر گل به دنبال گل بعدی می‌رویم. 

او در خصوص استفاده از جوان ها به خصوص محمدجواد حسن نژاد بیان کرد: اجازه بدهید این تصمیم گیری‌ها را ما انجام بدهیم. ما در تمرینات هستیم. به هرحال تغییرات احتیاج به زمان دارد. البته این را قبول دارم که باید در این بازی‌ها بازی کنند ولی بعضی اوقات کار گره می‌خورد و مشکل می‌شود. اگر همان دقایق اول گل نمی‌زدیم شاید روند بازی فرق می‌کرد.

قلعه نویی در مورد انتقادها بابت دعوت از بازیکنان مُسن به تیم ملی گفت: باید به انتقادات احترام بگذاریم ولی مهمترین مساله این است که کار خودمان را کنیم. چه در اردو و چه خارج از اردو، بازیکنان را آنالیز و رصد می کنیم. بر اساس قدرت تاکتیکی خودمان کار می‌کنیم و براساس بعضی حریفان‌، جا به جایی‌هایی در ترکیب تیم ملی رخ می دهد.

او ادامه داد: احسان حاج صفی با سرعت بالای خود در مقابل مارسی فرانسه و در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است پس یقینا کار راحتی در مقابل تیم های آسیایی خواهد داشت. او یکی از بازیکنان خوب ما بود اما در بازی‌های بعدی ممکن است تغییراتی داشته باشیم. 

قلعه نویی در پایان گفت: خوشبختانه در هر پست ۲ بازیکن خیلی خوب داریم. در بعضی پست‌ها مانند هافبک وسط هم ۳، ۴ بازیکن خوب در اختیار تیم ملی است که حتی امروز در لیست ۲۳ نفره نبودند در حالی که می توانستند در بین ۱۱ بازیکن نهایی هم قرار گیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.