×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Tuesday, 30 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
گروه : ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست شنبه گذشته خود در خصوص آخرین وضعیت مدیریت تیم فوتبال امید ایران پس از حذف از انتخابی المپیک ۲۰۲۴ و همچنین عدم موفقیت در بازی‌های آسیایی هانگژو چین تصمیم به تفویض اختیار گرفت تا امور امیدها به طور کامل به فدراسیون فوتبال واگذار شود.

مناف هاشمی با اعلام این خبر گفت: در مورد تیم فوتبال امید و اختیارات این تیم به فدراسیون فوتبال تفویض اختیار شده است. این فدراسیون مانند دیگر فدراسیون‌ها می‌تواند در مورد رشته‌های مورد حمایت خود تصمیم بگیرد.

تفاهم نامه‌ای برای پول

فدراسیون فوتبال ایران در دهه‌های گذشته برای دریافت کمک‌های مالی از کمیته ملی المپیک بابت تیم امید تصمیم گرفت تفاهم نامه‌ای را امضا کرده که طی آن هماهنگی جهت برگزاری اردوهای تدارکاتی برای صعود به ادوار مختلف المپیک در ازای دریافت کمک مالی از بودجه کمیته داشته باشد. مبالغی که با تصویب هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در برهه‌های مختلف در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می‌گرفت تا بخشی از هزینه‌های زیر ۲۳ سال فوتبال کشور را تأمین کنند.

به طور مثال کمیته ملی المپیک در دوران حضور رضا صالحی امیری در کمیته ملی المپیک و سرمربیگری مهدی مهدوی کیا در تیم امید یک میلیارد تومان به حساب فدراسیون فوتبال واریز کرد. مبلغی که در دوران مدیریت محمود خسروی وفا رشد چشمگیری داشت تا مهدی تاج بتواند بخشی از هزینه‌های تیم تحت هدایت رضا عنایتی را پرداخت کند.

حل معضل ۵۳ سالهِ تیمی که «یتیم» شد/ «امید» بالاخره صاحب پیدا کرد

تنش مدیریتی دردسر ساز شد

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از کش و قوس‌های فراوان بر سر انتخاب تیم مدیریتی برای امیدها تصمیم گرفت از تجربیات حبیب کاشانی با توجه به نفوذ سیاسی و اقتصادی‌اش استفاده کند اما ورود امیر قلعه نویی به انتخاب سرمربی تیم منجر به کناره‌گیری کاشانی از این پست شد تا رضا عنایتی سکان مهم‌ترین تیم پایه را بر عهده بگیرد.

حذف افتضاح!

عنایتی با حمایت تمام قد امیر قلعه نویی روی نیمکت تیم امید نشست تا حتی واژه‌های نظیر «ایثار» و «از خودگذشتگی» را نیز از سرمربی تیم ملی بزرگسالان برای دلگرمی در این پست دریافت کند. قلعه نویی از عنایتی به عنوان یکی از مربیان آینده دار ایران یاد کرد اما عملکرد نامطلوب او افتضاحی دیگر را در تاریخچه تیم امید رقم زد. تیمی پر از ستاره که با الهیار صیادمنش، امین حزباوی، یاسین سلمانی، محمدجواد حسین نژاد، محمدرضا بردبار، سامان فلاح و… در همان دور اول انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس حذف شود.

او در ادامه باوجود حضور سیدحسین حسینی و ارسلان مطهری هم نتوانست تیم امید را صاحب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو چین کند تا عملکرد سیاه عنایتی در تیم امید تکمیل شود!

حل معضل ۵۳ سالهِ تیمی که «یتیم» شد/ «امید» بالاخره صاحب پیدا کرد

درگیری مدیریتی برای یک حذف

حذف تیم امید از بازی‌های آسیایی هانگژو با تنش بین مدیران کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون فوتبال همراه بود. عنایتی که تمام مسیرهای ماندن در پست خود به عنوان سرمربی یکی از تیم‌های ملی را بسته شده دید حذف را گردن ناهماهنگی بین مدیران فدراسیون و باشگاه پرسپولیس انداخت. حساسیت بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باعث تفاهم رضا درویش مدیرعامل باشگاه با مهدی تاج رئیس فدراسیون شد تا یاسین سلمانی و محمد عمری و محمدمهدی احمدی از جمع امیدها جدا شده و به اردوی پرسپولیس اضافه شوند.

همین اتفاق باعث مصاحبه تند مناف هاشمی در هانگژو علیه تاج شد اما این پایان ماجرا نبود بلکه گلایه‌های دو طرف از همدیگر به گوش محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک نیز رسید.

نوشدارو پس از مرگ سهراب

کش و قوس بین مدیران کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال باعث شد عطای تیم امید به لقایش در فدراسیون بخشیده شود و تصمیم‌گیری کامل برای زیر ۲۳ ساله‌های فوتبال به طور کامل به فدراسیون تفویض شود. تیمی که دیگر قرار نیست در المپیک پاریس حضور داشته باشد یا قاب عکس قهرمانی آنها در بازی‌های آسیایی در تالار افتخارات فوتبال قاب شود. تیمی که باختن به هنگ کنگ نمونه‌ای واضح از عدم تدبیر و مدیریتی بود که قرار بود طلسم نرفتن به المپیک را بشکند اما حالا ۵۳ سال است به المپیک نرفتیم.

کمیته ملی المپیک در حالی تصمیم گیری تمام و کمال درباره تیم امید را به فدراسیون واگذار کرد که سال‌ها پیرامون همین نگاه مدیریتی برای کودک سر راهی فوتبال ایران بحث شده بود اما حالا که قرار نیست تا ۲۰ ماه آینده خبری از دیدارهای تیم امید باشد چنین تصمیمی گرفته شد تا حالا بحث اساسی در فدراسیون فوتبال در خصوص ساماندهی این تیم شکل بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.