×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
گروه : ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا در حالی به پایان رسید که تیم فوتبال سپاهان اصفهان تنها نماینده فوتبال باشگاهی ایران بود که به یک شانزدهم صعود کرد. پرسپولیس و نساجی مازندران حذف شدند تا متعاقب آن مورد انتقاد هواداران خود قرار بگیرند.

رحمان احمدی دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران که سابقه بازی در پرسپولیس و سپاهان را هم دارد در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد نمایندگان فوتبال ایران در ACL۲۰۲۳ و انتقادات تند و تیزی که علیه یحیی گل محمدی و رضا درویش در پرسپولیس شد نظرات خود را مطرح کرد:

شایستگی سپاهان باعث صعود شد

مربی پیشین تیم فوتبال سپاهان اصفهان درباره عملکرد این تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که منجر به صعود از این گروه به عنوان یکی از تیم‌های برتر رده دوم شد، گفت: شروع بازی‌ها برای سپاهان اصفهان خوب نبود. حاشیه بازی برگزار نشده رفت با الاتحاد که با رأی کمیته انضباطی AFC همراه بود بدترین لطمه را به این تیم وارد کرد اما عملکرد حرفه‌ای فنی و تفکر برتری طلبی باعث شد خیلی زود خودشان را جمع کنند و به عنوان یکی از تیم‌های برتر راهی مرحله حذفی شوند.

احمدی در خصوص تاکتیک‌های فنی متفاوت سپاهان در جریان بازی‌های مرحله گروهی تصریح کرد: شایستگی فنی سپاهان کاملاً محرز بود. تیمی که بتواند تمام توان خود را در بهترین حالت در زمین پیاده کند نشان می‌دهد نظم و ساختار دارد.

اتفاق مثبتی در تیم سپاهان افتاده است/ از گل‌محمدی گلایه نکنید!

جرأت مورایس باعث شکوفایی محصولات آکادمی شد

او در خصوص جوان‌گرایی ژوزه مورایس در سپاهان با وجود بازیکنان با تجربه تاکید کرد: سپاهان بدون شک یکی از حرفه‌ای‌ترین آکادمی‌های فوتبال کشور را دارد. بازیکن به خوبی رشد و پرورش پیدا می‌کند و در مسیر درست قدم بر می‌دارد. شما نمی‌توانید در آکادمی فوتبال سپاهان چیزی جز فوتبال و آداب شخصیت فوتبالیست یاد بگیرید. همه چیز برای شکوفایی استعدادها مهیاست.

احمدی تاکید کرد: مورایس شجاعانه از همین محصولات استفاده کرد. وقتی امثال حسین نژاد، یوسفی و سرشوق می‌توانند قد علم کنند به معنای این است که سرمربی به جوان‌ها بها می‌دهد. مورایس نشان داد اسم‌ها برای او اولویت نیستند و قرار نیست تجربه یک بازیکن دلیل بر حضورش در ترکیب اصلی باشد.

مربی پیشین سپاهان درباره فرصت به وجود آمده برای این بازیکنان جوان گفت: هر چیزی بها دارد. حسین نژاد یکی از بهترین‌های فوتبال ایران شده است اما هنوز با وضعیت آرمانی خیلی فاصله دارد. همینکه با بی تجربگی کارت قرمز مستقیم در دیدارهای حساس همچون بازی با نیروی هوایی عراق گرفته است نشان می‌دهد باید به بلوغ و پختگی برسد. بهای چنین اشتباهات فردی از روی بی تجربگی را هم باشگاه می‌دهد اما همین سرمایه گذاری می‌تواند بیشترین بازدهی را برایش داشته باشد.

افتخارات پرسپولیس با یحیی فراموش نباشد شود

احمدی در خصوص شکست دو بر یک پرسپولیس مقابل الدحیل قطر و انتقاد تماشاگران حاضر در ورزشگاه از مدیرعامل، سرمربی و بازیکنان گفت: قطعا نگاه هوادار به تیم کاملا قابل احترام است. او برایش هیچ چیز جز تیم مهم نیست. قلب و عقلش می‌گوید بردن مهم‌تر از یک مسیر است. اما حقیقت فوتبال چیز دیگری را هم بیان می‌کند. قطعا پرسپولیس روز خوبش نبود که باخت و ضعف‌هایی داشت اما نمی‌توانید از یحیی گل محمدی که این همه قهرمانی آورده است و توانسته پرسپولیس را در اوج نگه دارد گلایه کنید و خواستار برکناری او شوید.

وی ادامه داد: در جایگاهی نیستم در خصوص تغییر و تحول مدیریتی پرسپولیس صحبت کنم اما باید ببینید چه امکاناتی به سرمربی خود داده اند که از او توقع و انتظار دارند. پرسپولیس با وضع موجود در چنین وضعیتی است پس نباید با همه تیم‌ها سنجیده شوند.

سپاهان لایق صعود به مراحل بالاتر است

احمدی در پایان در خصوص شانس صعود سپاهان به مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: این تیم روی یک نظم و ترتیب خاص قدم بر می‌دارد. تقریبا یکی از مسائل مهم فوتبالی

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.