×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
گروه : ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، روز پنجم دی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال پس از ماه‌ها بررسی روی پرونده کسر امتیاز دو تیم سپاهان و پرسپولیس که با حکم کمیته انضباطی از هر تیم به ترتیب ۴ و یک امتیاز به دلیل عدم رعایت قانون سقف بودجه و مشکل مالیاتی در قرارداد گئورگی کولسیانی کسر شده بود، رأی به بازگرداندن امتیاز این دو تیم داد تا هر کدام از آنها با یک پله صعود در جدول به ترتیب در صدر و رده سوم قرار گیرند.

این موضوع کافی بود تا حاشیه جدیدی برای فدراسیون نشین ها ایجاد شود و بلافاصله باشگاه استقلال با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از این به بعد تنها به قوانین فیفا احترام خواهد گذاشت و توجهی به قوانین داخلی نخواهد داشت. پس از استقلال نوبت به پرسپولیس بود و رضا درویش مدیرعامل این باشگاه با انتشار ویدئویی به شدت از مهدی تاج (رییس فدراسیون فوتبال) بابت وضع قانون سقف بودجه انتقاد کرد.

در روزهای اخیر مسوولان کمیته انضباطی و استیناف با حضور در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی به دفاع از احکامی که صادر کرده‌اند، می‌پردازند؛ در یکی از این نمونه‌ها، رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی در گفت‌وگویی، اعلام کرد که پیام نیازمند (دروازه‌بان سپاهان) در سال اول ۱۰ و در سال دوم ۱۵۰ میلیارد تومان بسته شده و این بازیکن طی دو سال ۱۶۰ میلیارد تومان از باشگاه سپاهان دریافت خواهد کرد و یکی از راه‌های دور زدن این باشگاه از قانون سقف بودجه را بستن چنین قراردادهایی عنوان کرد.

همین موضوع کافی بود تا مدیران این باشگاه به صحبت‌های رضا جاودانی واکنش نشان دهند. رضا فتاحی سرپرست (مدیر) تیم فوتبال سپاهان در گفت‌وگو با یکی از برنامه‌های تلویزیونی در رابطه با صحبت‌های عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در اظهار نظری دروغ از سوی جاودانی در یک برنامه اعلام شد قرارداد نیازمند ۱۰ میلیارد تومان در سال اول و صد و خرده‌ای در سال دوم بوده است. این دوستان ادعای قضاوت در یکی از کمیته‌های فدراسیون دارند اما متأسفانه دروغ می‌گویند. پرونده ما زیر دستان همین دوستان بوده و پرونده نیازمند هم در فدراسیون موجود است. چطور به دروغ اینگونه اعلام می‌کنند؟

او ادامه داد: به ضرس قاطع کذب است و تکذیب می‌کنم. این حق برای باشگاه محفوظ است که از ایشان به کمیته اخلاق شکایت کند. او بایستی ثابت کند که قرارداد نیازمند مبلغ ادعا شده است. بازیکن ما و هواداران ما بسیار ناراحت هستند.

تیم سپاهان در فصل بیست و سوم، بازیکنان زیادی را در ترکیب خود دارد که همه به نوعی ستاره محسوب می‌شوند و با توجه به قیمت بازیکنان در بازار نقل و انتقالات بعید است که آنها رقمی مطابق با سقف بودجه فدراسیون فوتبال دریافت کرده باشند.

باشگاه سپاهان در حالی ادعای عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را دروغ خوانده که تنها راه شفاف سازی در این مورد انتشار قرارداد مالی دروازه بان زردپوشان است. سپاهانی ها به جای حضور متعدد در برنامه‌های صداوسیما قرارداد بازیکن ادعایی (پیام نیازمند) را منتشر کنند تا علاوه بر اینکه حسن نیت خود را به اثبات می‌رسانند، نشان دهند که در بستن قرارداد با بازیکنان ستاره، تخلفی مرتکب نشده‌اند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.