×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
نوروزی: ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب را رفع کردیم؛ این ایرادات استفاده از واژه‌های خارجی بود!

بنا به اظهارات رئیس کمیسیون قضایی ایرادات شورای نگهبان به لایحه حجاب رفع شده است این‌ها ایرادات اصل ۱۵ قانون اساسی بود که از عبارات و عناوین خارجی استفاده شده بود مانند استاندارد که ما تبدیل کردیم به معیار و … و قرار شد واژه‌های فارسی جایگزین شود.

نوروزی

رویداد۲۴ ایلنا نوشت: حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف و ایرادات و ابهامات وارد شده به آن، گفت: یک سری ایراد‌های مطرح شده از سوی شورای نگهبان ایراد‌های هفتادوپنجی بود و شورای نگهبان برای آن مواردی که نیاز به بودجه دارد به ما اعلام کردند که شما مشخص کنید مثلا موارد ایجابی آن را ابتدا قرار می‌دهید و سلبی‌ها را بعد قرار می‌دهید یا برعکس؟ و اینکه مشخص کنید که چه درصدی از موضوعات را در سال‌های اول، دوم و سوم می‌خواهید انجام دهید. 

وی ادامه داد: یک نامه‌ای هم آقای قالیباف به رئیس‌جمهور نوشتند که اگر دولت بار مالی را بپذیرد، خب دیگر نیاز به این درصدبندی ندارد و اگر نه، ما باید به شورای نگهبان بگوییم که مثلا ابتدا بودجه‌های تبلیغات و توسعه فکر و فرهنگ حجاب و عفاف و بعد احیاناً برخورد‌های سلبی به اجرا درخواهد آمد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس تصریح کرد: یک سری موارد هم بود که این‌ها ایرادات اصل ۱۵ قانون اساسی بود که از عبارات و عناوین خارجی استفاده شده بود مانند استاندارد که ما تبدیل کردیم به معیار و … و قرار شد واژه‌‌های فارسی جایگزین شود.


بیشتر بخوانید: جزییات افشاگری دستکاری لایحه حجاب پیش از ارجاع به شورای نگهبان!


وی درباره زمان تعیین تکلیف لایحه نیز گفت: یک سری موارد هم شورا اعلام ابهام کرده بود که مبهمات را تا ماده ۴۲ اصلاح کردیم و ان‌شاءالله الباقی مواد را در هفته جاری بررسی کرده و به اتمام می‌رسانیم و کار اصلاحات لایحه به پایان می‌رسد.

نوروزی در واکنش به طرح مساله دستکاری مصوبات و اینکه این مساله قبلا از سوی اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مطرح شده بود، گفت: خواهش ما از کسانی که مشاور هستند این است که به جای اینکه به نوعی نظرات خودشان را بر زحمت‌ها و تلاش‌های نمایندگان اعمال کنند، خودشان کاندیدا شده و نماینده شوند و نظرشان را به عنوان نماینده بنویسند.

وی ادامه داد: به هر حال ما معتقدیم که مجلس، مجلس است و در رأس امور است و صحن علنی، کمیسیون تلفیق، کمیسیون‌های تخصصی بدنه تصمیم‌گیری برای ملت بزرگ ایران است و باید این راه همواره درخشان و پایدار بماند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.