×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
توضیحات وزیر کشور درباره بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات

وزیر کشور درباره روند و فرصت بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات در هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان توضیحاتی ارائه کرد.

توضیحات وزیر کشور درباره بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات

رویداد۲۴ وزیر کشور گفت: فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در هیات‌های اجرایی کم بود، اما در مجموع زمان بیشتری برای بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و شورای نگهبان ایجاد شده است.

احمد وحیدی در حاشیه دیدار با استانداران درباره زمان هیات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس اظهار کرد: بیشتر از ۱۱ هزار نفر در هیات‌های نظارت تایید صلاحیت شده‌اند و اکنون انتخابات وارد یک مرحله جدیدی شده است. فرصت اعتراص وجود دارد و کسانی که رد صلاحیت شده یا عدم احراز خورده‌اند می‌توانند اعتراض کرده و مدارک خود را ارائه دهند.

وزیر کشور ادامه داد: یک روزنامه خاص از صحبت‌های من درباره فرصت بررسی صلاحیت‌ها برداشت اشتباهی کرده است. هیات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت‌ها ۱۰ روز فرصت داشتند و این فرصت کم بود، اما در قانون جدید فرصت بیشتری برای بررسی صلاحیت‌ها در نظر گرفته شده است. هیات‌های اجرایی ۱۰ روز و ۵۰ روز هیات‌های نظارت و ۳۰ روز شورای نگهبان فرصت بررسی دارند؛ بنابراین فرصت بررسی صلاحیت‌ها بیشتر شده، اما فرصت هیات‌های اجرایی ۱۰ روز بود که آن‌ها شاید فرصت بررسی همه موارد را نداشتند و برای برخی عدم احراز خورده بود. برخی مثلا مدارک پنج سال فعالیت خود را ارائه نکرده و به همین دلیل عدم احراز خورده‌اند، ولی در ۵۰ روز بعدی فرصت ارائه این مدارک خود را داشته‌اند الان هم فرصت اعتراض وجود دارد و شورای نگهبان ۳۰ روز فرصت بررسی اعتراض دارند. برخی بد برداشت کرده‌اند که من یک جا گفته‌ام فرصت کم بوده و یک جا گفته‌ام فرصت کافی بوده است رسانه‌ها باید به حرف‌ها دقت کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.